Οικονομία
Ενημερώθηκε στις:

Ξεχάστε ότι ξέρετε: Έρχεται το νέο TAXIS – Οι αλλαγές μετά από 27 χρόνια

Πριν από 27 χρόνια, το 1997 το Taxis μπήκε στη ζωή των φορολογούμενων για να περιορίσει τις ατελείωτες ουρές και τις άσκοπες επισκέψεις των πολιτών στις Εφορίες με την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων και πληρωμή φόρων. Ταυτόχρονα άλλαξε το μοντέλο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων και διασταυρώσεων ενεργοποιώντας ψηφιακά «όπλα» στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Σήμερα, 27 χρόνια μετά, το Taxis έχει κριθεί ως «μη βιώσιμο» και η ΑΑΔΕ άρχισε να στήνει το νέο Taxis. Ήδη προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα της Taxis, Taxisnet και Elenxis με περιθώριο υποβολής προσφορών έως τις 27 Ιουνίου. Ένα έργο που θα κοστίσει 131,54 εκατ ευρώ.

Η δε χρηματοδότησή προέρχεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.

Στις βασικές δράσεις του νέου TAXIS, όπως αναφέρει ο "Οικονομικός Ταχυδρόμος" περιλαμβάνεται η πλήρης καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογούμενων με τη δημιουργία ψηφιακού φακέλου για κάθε φορολογούμενο, η αναβάθμιση και ενίσχυση των ελεγκτικών εργαλείων, η διεύρυνση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, η παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, η καλύτερη ενημέρωση των φορολογούμενων και η επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Οι στόχοι

Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, αντικείμενο του έργου αποτελεί η αντικατάσταση των τριών βασικών συστημάτων φορολογίας της Αρχής (TAXIS, TAXISnet & ELENXIS) από ένα νέο ΟΠΣ Φορολογίας και παράλληλα ο επιχειρησιακός εκσυγχρονισμός της, με την βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών. Η αντικατάσταση αυτή, θα συμβάλλει:

– στην ποιοτικότερο τρόπο εργασίας όλων των χρηστών του συστήματος και την αύξηση της παραγωγικότητας αυτών,

– στην παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους συναλλασσόμενους,

– στη συλλογή και βέλτιστη αξιοποίηση των δεδομένων της ΑΑΔΕ,

– στην αντιμετώπιση των κινδύνων της μη συμμόρφωσης και της φοροδιαφυγής,

– στην παροχή της δυνατότητας αποτελεσματικότερης και αποδοτικότερης εργασίας των στελεχών της Αρχής, καθώς και στη συμπίεση του διοικητικού κόστους,

– στην επανεξέταση των υφιστάμενων επιχειρησιακών διαδικασιών καθώς και στην βελτιστοποίησή τους,

– στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των συστημάτων της ΑΑΔΕ.

Οι βασικές δράσεις

Στις βασικές δράσεις του νέου Taxis περιλαμβάνονται τα εξής:

1. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ηλεκτρονικές και μη, θα ψηφιοποιηθούν πλήρως και θα είναι διαθέσιμες «πρωτίστως ψηφιακά» μέσω ποικίλων μέσων ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης χωρίς τη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου, παρέχοντας στους πολίτες διαχείριση και από «άκρο σε άκρο» ενημέρωση της πορείας των υποθέσεων τους. Η πληροφορία θα περιλαμβάνει και τον ψηφιοποιημένο φάκελο του φορολογουμένου που σήμερα βρίσκεται σε έγχαρτη μορφή στα αρχεία των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.

2. Η αρχή «μόνον άπαξ» θα επεκταθεί, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των φυσικών και των νομικών προσώπων, καθώς και την περεταίρω ανάπτυξη διαλειτουργικότητας για όλο το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.

3. Θα ενισχυθεί η κατεύθυνση της διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας με τρίτα συστήματα, όπως ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ταμειακών μηχανών, ERP επιχειρήσεων, τράπεζες, με στόχο τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του εμπορίου και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης.

4. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου, και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.

5. Θα καταργηθεί η γεωγραφική διάσταση (χωρική αρμοδιότητα) παρέχοντας ευελιξία κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Επίσης μέσω αναδιοργάνωσης, θα «κεντρικοποιηθούν» οι φορολογικές λειτουργίες στο σύνολό τους, ειδικότερα της λογιστικής και της είσπραξης οφειλών περιλαμβάνοντας αναθέσεις εργασιών σε επίπεδο υπαλλήλου και διαχειρίσεις ροών διαδικασιών με εποπτεία από «άκρο σε άκρο» των υποθέσεων.

6. Θα υποστηριχθεί με πληροφοριακές υποδομές η δημιουργία ελεγκτικών κέντρων σε γεωγραφικό-περιφερειακό επίπεδο. Θα πρέπει να αξιοποιηθούν μέθοδοι διαστρωμάτωσης κινδύνου, και αξιολόγησης υποθέσεων καθώς και μηχανισμοί υποδοχής καταγγελιών για φορολογικές παραβάσεις, και θα υποστηριχθεί ο επιτόπιος έλεγχος με πληροφοριακές υποδομές.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ