Αντιμέτωπος, για μια ακόμη φορά, με την περιπέτεια των πλειστηριασμών βρίσκεται ο επιχειρηματίας Πάνος Δάβαρης. Στην προκειμένη περίπτωση, το ηλεκτρονικό σφυρί έχει προγραμματιστεί για τις 14 Σεπτεμβρίου και αφορά τη βίλα του στη Μύκονο.
Ειδικότερα, πρόκειται για ένα αγροτεμάχιο άρτιο και οικοδομήσιμο, με επιφάνεια 4.440 τ.μ., το οποίο βρίσκεται στη Θέση «Αμυγδαλίδι» ή «Χονδρός Γκρεμνός» ή «Πήγαδος» του Δήμου Μυκόνου.
Το οικόπεδο είναι περιφραγμένο με ξερολιθιά, σε απόσταση από τη θάλασσα 555 μέτρων, ενώ λόγω ύψους διαθέτει προς αυτήν απεριόριστη θέα.
Εντός του οικοπέδου υφίσταται συγκρότημα δύο κατοικιών με garage και πισίνες, που περιλαμβάνει:
-Υπόγειο, που αποτελείται από δύο αυτοτελή τμήματα, συνολικού εμβαδού 130,24 τ.μ.
-Ισόγειο, που αποτελείται από δύο αυτοτελή τμήματα, συνολικού εμβαδού 194,31 τ.μ.
-Όροφο, που αποτελείται από ένα αυτοτελές τμήμα εμβαδού 49,72 τ.μ. Επίσης διαθέτει δύο πισίνες εμβαδού 27,20 τ.μ. εκάστη στο ισόγειο, με τα μηχανοστάσια τους.
Σημειώνεται, ότι υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές και εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις, οι οποίες υπήχθησαν στις διατάξεις του Ν.4178/2013, ενώ βεβαιώνεται ότι έχει εξοφληθεί πλήρως η εν λόγω δήλωση. Το αγροτεμάχιο περιήλθε στην πλήρη κυριότητα του Πάνου Δάβαρη μέσω αγοράς που έγινε τον Ιούλιο του 2002.
Επισπεύδουσα είναι η Cepal, ως διαχειρίστρια των απαιτήσεων της “Poseidon Financial Investor Activity Company”, ειδικής διαδόχου της Alpha Bank, ενώ η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 1,64 εκατ. ευρώ.
Η κατάσχεση του ακινήτου έγινε για 300.000 ευρώ πλέον τόκων και εξόδων εκτελέσεως, που είναι μέρος της συνολικής επιταχθείσης απαίτησης της επισπεύδουσας «με την ρητή επιφύλαξή της για την είσπραξη του υπολοίπου επιταχθέντος ποσού με άλλη αναγκαστική εκτέλεση ή αναγγελία στον ίδιο ή σε άλλον πλειστηριασμό», όπως αναφέρεται.
Όσο για τα βάρη, υπάρχει υποθήκη υπέρ της Alpha Bank για ποσό 1.151.000 ευρώ, προσημείωση υποθήκης υπέρ της ίδιας για ποσό 840.274 ευρώ, προσημείωση υποθήκης υπέρ της “Poseidon Financial Investor Activity Company” για ποσό 512.870 ευρώ καθώς και η παρούσα κατάσχεση που έγινε στις 2 Φεβρουαρίου 2022.
Το “Elafivolia” και οι μετοχές
Μόλις πριν λίγο καιρό, στις 18 Μαΐου, βγήκε στο σφυρί και το boutique hotel του Πάνου Δάβαρη στην Αράχωβα. Το “Elafivolia” αναπτύσσεται σε οικόπεδο 3 στρεμμάτων στη θέση «Τρουβουλός» και αποτελείται από δύο κτίρια με υπόγεια, ισόγεια και πρώτο όροφο που έχουν συνολικό εμβαδόν 670 τ.μ., ενώ διαθέτει μεγάλη εξωτερική πισίνα και όλες τις ανέσεις. Είχε αποκτηθεί από την «Δάβαρης Αράχωβα Μονοπρόσωπη ΕΠΕ» το 2004 και βγήκε σε πλειστηριασμό με επισπεύδουσα την Cepal, με τιμή εκκίνησης 902.000 ευρώ.
Τελικά και μετά από αρκετά «χτυπήματα» αποκτήθηκε από την Grandbay Limited, θυγατρική της Centric Συμμετοχών, έναντι 1,1 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, από πέρυσι βρέθηκαν στο στόχαστρο των πλειστηριασμών τα πακέτα μετοχών του Π. Δάβαρη στις εταιρείες Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για 2.100.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές εκδόσεως της εταιρείας Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και 210.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές εκδόσεως της εταιρείας ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ, που επρόκειτο να εκπλειστηριαστούν ως σύνολο για κάθε εταιρεία, με τις τιμές εκκίνησης να έχουν οριστεί σε 8,1 εκατ. ευρώ για τις πρώτες και σε 4,060 εκατ. ευρώ για τις δεύτερες.
Ο αρχικός αυτός πλειστηριασμός, με επισπεύδουσα τη Cepal για απαίτηση ύψους 2,45 εκατ. ευρώ, είχε προγραμματιστεί για τις 24 Νοεμβρίου 2021, αλλά λίγες ημέρες πριν τέθηκε σε αναστολή. Ωστόσο, στη συνέχεια αναρτήθηκε νέος πλειστηριασμός για τα ίδια μετοχικά πακέτα για τις 26 Ιανουαρίου 2022, με την ίδια συνολική τιμή πρώτης προσφοράς (στα 12.160.000 ευρώ) και με επισπεύδουσες τις Intrum (ως ειδική διάδοχο της Τράπεζας Πειραιώς), την Εθνική Τράπεζα, την doValue (ειδική διάδοχο της Eurobank) και την Qquant Master Servicer (ειδική διάδοχο της Attica Bank), με το συνολικό ποσό των απαιτήσεών τους να ανέρχεται σε 3,66 εκατ. ευρώ.
Και αυτός ο πλειστηριασμός, όμως, ανεστάλη λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα» που εκείνες τις ημέρες έπληξε την Αττική, με αποτέλεσμα να μη λειτουργήσουν τα δικαστήρια και να ανασταλούν όλες οι ενέργειες αυτών και των συμβολαιογράφων.
Έκτοτε δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη, κάτι που σημαίνει ότι έγιναν κάποιες κινήσεις προς διευθέτηση της υπόθεσης.
Ο άνθρωπος που έφερε τα Hyundai και τα KIA
Όλα αυτά αποτελούν τη δυσάρεστη κατάληξη μιας μεγαλειώδους διαδρομής που κατέγραψε ο Πάνος Δάβαρης στην αγορά αυτοκινήτου. Μια διαδρομή που ξεκίνησε τέτοιες μέρες πριν 32 χρόνια, τον Αύγουστο του 1990, όταν ο ίδιος και η τότε σύζυγός του Pίτσα Συγγελίδη -αδελφή του Πολυχρόνη Συγγελίδη- ανέλαβαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Hyundai Motor Company στην Eλλάδα, κάνοντας μια εντυπωσιακή «εκκίνηση».
Στην πρώτη κιόλας χρονιά κέρδισαν μερίδιο πάνω από 4%, μπαίνοντας στο top 10 των 41 αντιπροσώπων που υπήρχαν τότε. H πορεία ήταν ανοδική, με τα κορεατικά μοντέλα να καθιερώνονται ως μια αξιόπιστη οικονομική επιλογή. Έτσι, το 1999 η γκάμα διευρύνθηκε, μέσω της Autodeal, με την Kia, που έγραψε και αυτή σημαντικές επιδόσεις. Ο Δάβαρης, βλέποντας μπροστά, ήταν από τους πρώτους που λάνσαραν τα καινοτόμα, τότε, χρηματοδοτικά προγράμματα με τη μηδενική προκαταβολή.
H αντίστροφη μέτρηση άρχισε από την περίοδο που η Ελλάδα μπήκε στην περιπέτεια της οικονομικής κρίσης.
Αφενός η ραγδαία καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου, αφετέρου ο σκληρός ανταγωνισμός από τις ευρωπαϊκές φίρμες έπληξαν σοβαρά τις πωλήσεις της Π&P Δάβαρη. Ακόμη και τον Mάιο του 2015 ο Πάνος Δάβαρης δήλωνε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι «υπάρχουν περιθώρια να δούμε την εγχώρια αγορά να ξεπερνά τις 80.000 μονάδες ετησίως». Λίγες ημέρες αργότερα, όμως, ήρθαν τα capital controls που έδωσαν τη χαριστική βολή…
Έναν χρόνο μετά, οι τρεις εταιρείες του Ομίλου Δάβαρη (Hyundai Ελλάς, Autodeal και Autopoint) βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού, με το σύνολο των υποχρεώσεων σε τράπεζες, προμηθευτές, Eφορία και IKA να φτάνουν τα 202 εκατ. ευρώ. H διαπραγμάτευση με τις τράπεζες, τον Όμιλο Bασιλάκη και τον ισχυρό άνδρα των Hyundai/Kia, Chung Mong-Koo, κράτησαν μήνες, οδηγώντας τελικά σε ένα αναγκαστικό deal διάσωσης.
Η συμφωνία εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 β του Πτωχευτικού Κώδικα κατατέθηκε στο δικαστήριο λίγο πριν εκπνεύσει το 2016 και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών την επικύρωσε το καλοκαίρι του 2017.
Κεντρικός πυλώνας του σχεδίου, που ολοκληρώθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του 2017, ήταν ο Όμιλος Βασιλάκη, στα χέρια του οποίου πέρασε το 70% των εταιρειών Hyundai και Kia στην Ελλάδα (μέσω συμμετοχής της εταιρείας Derasco η οποία είναι 100% θυγατρική του ομίλου Autohellas), με το 30% και τη θέση του προέδρου να διατηρεί ο Πάνος Δάβαρης.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στο σχέδιο, υπήρξε γενναίο κούρεμα των δανειακών υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να μεταβιβαστούν με δάνεια 20 εκατ. ευρώ και με τον Όμιλο Βασιλάκη να δρομολογεί ΑΜΚ και επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Hyundai Hellas εμφάνιζε στις 30/9/2016 υποχρεώσεις προς τις τράπεζες ύψους 78,9 εκατ. ευρώ και προς άλλους (Εφορία, προμηθευτές κ.ά.) 23 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα η Autodeal (KIA Motors) εμφάνιζε τραπεζικό δανεισμό 32,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς άλλους 12,9 εκατ. ευρώ. Άλλα 9,8 εκατ. δάνεια και 45 εκατ. ευρώ μη τραπεζικές υποχρεώσεις κουβάλαγε η εταιρεία Autopoint.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταβιβάστηκαν προς τις τράπεζες εταιρικά και προσωπικά ακίνητα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο, Αράχωβα, Κύθνο κ.α., ενώ ο Πάνος Δάβαρης έλαβε νέα δάνεια για την εξόφληση των παλαιότερων.
Η προεδρία και η PBS Motion
Μετά το deal διάσωσης από τον Όμιλο Βασιλάκη παρέμεινε πρόεδρος των εταιρειών Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ, με αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Βασιλάκη.
Υπάρχει μάλιστα και μια ξεχωριστή συμφωνία που αφορά την επαγγελματική του σχέση, καθώς η εταιρεία του Astir SP ΙΚΕ έχει σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τη Hyundai Ελλάς, βάσει της οποίας αμείβεται με 13.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) τον μήνα.
Από το 2009 και πριν ακόμη την κατάρρευση του ομίλου του, ο Π. Δάβαρης έκανε ένα ακόμη βήμα στην αγορά αυτοκινήτου ιδρύοντας, μαζί με τους γιους του Δημήτρη και τον Κωνσταντίνο την P.B.S. Motion S.A. Η Power Beauty & Soul δραστηριοποιήθηκε στην αγορά εισάγοντας τα πανάκριβα μοντέλα της Aston Martin.
Και αυτή η εταιρεία, ωστόσο, δεν πήγε καλά, καθώς η Γενική Συνέλευση που έγινε στις 7 Ιουνίου 2021 αποφάσισε τη λύση και εκκαθάριση της.