Οικονομία

Στο 100% η πληρότητα στα ναυπηγεία Σύρου

Το αδιαχώρητο επικρατεί στα ναυπηγεία του Νεωρίου Σύρου με τις μηχανές να δουλεύουν στο φουλ και την πληρότητα να φτάνει στο 100%, όντας αντίθετη σε σχέση με την πορεία των ευρωπαϊκών ναυπηγείων. Η μονάδα της Σύρου, από ναυπηγείο “φάντασμα” που ήταν στο πρόσφατο παρελθόν, μέσα σε μερικά χρόνια έχει εξεληχθεί σε πρότυπο όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά για τα ευρωπαϊκά δεδομένα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του liberal.gr, έχοντας προσελκύσει πελάτες από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, την Μέση Ανατολή αλλά και το Ισραήλ αλλά κυρίως έχοντας κατακτήσει την εμπιστοσύνη και στήριξη των Ελλήνων πλοιοκτητών, στα Ναυπηγεία στη Σύρο οι θέσεις για το 2021 έχουν κλείσει προ πολλού και έχουν συμπληρωθεί θέσεις ακόμη και από το 2022.

Η επιτυχία της εξυγίανσης στη Σύρο αλλά και το μοντέλο λειτουργίας που έχει υιοθετηθεί δεν έχει αφήσει αδιάφορους εκτός από τους πλοιοκτήτες και άλλα ναυπηγεία της Βαλκανικής και της Ανατολικής Μεσογείου που θέλουν να αλλάξουν το status τους και υπό αυτό το πρίσμα έχουν προσεγγίσει, σύμφωνα με πληροφορίες, την ιδιοκτήτρια εταιρεία των Ναυπηγείων για συνεργασία.

Βασικό μέλημα της εταιρείας ONEX, με τη συμβολή του κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού των ΗΠΑ, Development Finance Corporation (DFC), είναι η αναβίωση της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και οι προσπάθειες αλλά και οι δυνάμεις της εστιάζονται στο εγχείρημα της δημιουργίας της «Τρίαινας» Σύρος, Ελευσίνα, Σκαραμαγκάς.

Άλλωστε η ONEX, «τρέχει» τη διαδικασία εξυγίανσης και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου ο έλεγχος της Ernst & Young (EY) ανέδειξε υποχρεώσεις περίπου μισού δις. ευρώ, με τη σχετική έκθεση να έχει παραδοθεί στην κυβέρνηση.

 

Για το ναυπηγείο της Σύρου μίλησε πρόσφατα ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς δηλώνοντας ότι:

«Για εμάς τους Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελεί μεγάλη ανακούφιση, διότι δεν είχαμε πουθενά αλλού να στείλουμε τα πλοία μας, όταν βρισκόμασταν στο δυτικό ημισφαίριο και αναγκαστικά καταλήγαμε σε τουρκικά ναυπηγεία. Η δουλειά που γίνεται είναι υψηλής ποιότητας και σε χρονικά πλαίσια που ανταγωνίζονται ακόμα και τα κινεζικά ναυπηγεία. Η εταιρεία μας έχει ήδη στείλει 7 από τα πλοία της στο ναυπηγείο της Σύρου και θα συνεχίσουμε με πολλά περισσότερα στο μέλλον».

Η πορεία των Ναυπηγείων Σύρου υπό την ηγεσία του ελληνοαμερικανικού Ομίλου ONEX, είναι σε πλήρη αντιδιαστολή με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά Ναυπηγεία τα οποία, λόγω της πανδημίας επηρεάστηκαν καταγράφοντας πτώση 96% στα κρουαζιερόπλοια και τα επιβατηγά πλοία, με τις παραγγελίες να μην ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια, ενώ συνολικά το 2020, οι παραγγελίες τους σημείωσαν πτώση κατά 64% σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητά και κατά 72% σε ό,τι αφορά την αξία, συγκριτικά με το 2019. 

Παράλληλα και η παραγωγή των ναυπηγείων μέσα στη χρονιά έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα των 15 τελευταίων ετών, αφού για πολλούς παρέμειναν κλειστά για υγειονομικούς λόγους με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών έχει πέσει κατά 6% σε σχέση με το 2019 και ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 31 ετών, μόλις 7%.

Οι Έλληνες αλλά και διεθνείς πλοιοκτήτες φαίνεται ότι αναγνωρίζουν στο Νεώριο φερεγγυότητα, προγραμματισμό, ανταγωνιστικό κόστος  αλλά και ποιότητα κατασκευής η οποία τα τοποθετεί στις πρώτες επιλογές στην περιοχή, καθώς για κάθε ένα πλοίο, την επισκευή του οποίου αναλαμβάνει η μονάδα της Σύρου, αλλά 7,7 περιμένουν σε αναμονή.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ