Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία να βρίσκονται μια ανάσα από τα 110 δισ. ευρώ η ΑΑΔΕ στήνει ηλεκτρονικό κλοιό γύρω από 4 εκατομμύρια οφειλέτες βάζοντας στο «μάτι» όλους όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τα χρέη τους αλλά αδιαφορούν. Στο στόχαστρο βρίσκονται πάνω από 24.000 φορολογούμενοι, με οφειλές άνω των 300.000 ευρώ έκαστος οι οποίοι χρωστάνε συνολικά περί τα 92 δισ. ευρώ.
Με στόχο την είσπραξη φέτος τουλάχιστον 2,1 δισ. ευρώ από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη η ΑΑΔΕ επιστρατεύει ένα νέο ηλεκτρονικό «όπλο» το «EISPRAXIS» το οποίο θα παρακολουθεί τις οφειλές και τους οφειλέτες, θα τους ενημερώνει για τις οφειλές και τις ρυθμίσεις τους, θα τους προειδοποιεί για την επιβολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης όπως δεσμεύσεις και κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και θα προχωρά σε αυτόματη είσπραξη των ληξιπρόθεσμών οφειλών.
Το EISPRAXIS θα σκιαγραφεί το προφίλ του κάθε οφειλέτη καθώς θα αντλεί πληροφορίες για τα εισοδήματα και την περιουσιακή του εικόνα από όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το Icisnet, το Elenxis καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, ΓΕΜΗ). Για κάθε οφειλή θα δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος ο οποίος θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις ενέργειες και τα μέτρα που έχουν ληφθεί. Παράλληλα θα «τρέξει» ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ενημέρωσης οφειλετών για τήρηση των ρυθμίσεων τους.
Με το νέο πληροφοριακό σύστημα :
Αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες είσπραξης οφειλών
Εισάγονται νέες μέθοδοι και τεχνολογίες στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης των οφειλών
Επιλέγονται υποθέσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών μέσω κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου με σκοπό την προτεραιοποίηση των πλέον εισπράξιμων ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης.
Παρακολουθείται η πορεία των υποθέσεων οφειλών και των μέτρων για την είσπραξης τους ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης.
Δημιουργείται ολοκληρωμένη, με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, εικόνα οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα.
Αυτοματοποιείται η διαδικασία επιστροφών και συμψηφισμών από διάφορες πηγές (φορολογικά χρέη, ασφαλιστικά χρέη, Τελωνεία, παρακράτηση μέσω φορολογικής ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής.
Παρακολουθούνται οι ρυθμίσεις των οφειλών φορολογουμένων.
Ενημερώνονται οι φορολογούμενοι μέσω μέσω επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή/και άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας. Στο μηχανισμό αυτό περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές και μη επιδόσεις και κοινοποιήσεις στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης οφειλών.
«Παρακολουθούνται» όλοι όσοι εμπλέκονται σε κάθε υπόθεση οφειλής όπως οφειλέτες, συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι (με αποτύπωση της περιόδου εκπροσώπησης), συσχετιζόμενες Επιχειρήσεις (Όμιλοι, Απορροφήσεις, Συγχωνεύσεις), δικαστικοί επιμελητές, αντίδικοι, κατασχέσεις, πλειστηριασμοί, πληρωμές, διακανονισμοί κ.λπ.
Ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.).
Λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης εν γένει, μέσω της εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στα δεδομένα του χαρτοφυλακίου οφειλής, καρτέλας οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της ειδοποίησης των υπαλλήλων για τα προτεινόμενα μέτρα και της προβολής υπενθυμίσεων και μηνυμάτων.
Παρακολουθείται η απόδοση των μέτρων είσπραξης καθώς και διαχείριση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.