An-22
Ρωσία
Ενημερώθηκε στις:

Γιατί η Ρωσία αποσύρει το μεγαλύτερο ελικοστρόβιλο αεροσκάφος του πλανήτη;

Αναφορές από την Ρωσία υποδεικνύουν πως η Μόσχα είναι έτοιμη να αποσύρει τα σοβιετικής εποχής μεταγωγικά αεροσκάφη μεγάλης μεταφορικής ικανότητας τύπου An-22 εντός του έτους. Μόνο λίγο τέτοια αεροσκάφη ουκρανικού σχεδιασμού βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία εντός των ρωσικών αεροδιαστημικών δυνάμεων, ωστόσο τα συνεχή προβλήματα που εμφανίζουν αναγκάζουν τους Ρώσους να τα αποσύρουν μια για πάντα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Θρυλικό Μεταγωγικό An-22

Αναλυτικότερα, μία πρόσφατη τηλεοπτική αναφορά από το ρωσικό κρατικό κανάλι VGTRK επικαλέστηκε τον διοικητή του τμήματος μεταφορών της ρωσικής αεροπορίας, ο οποίος ειπώθηκε πως ανακοίνωσε ότι το An-22 θα σταματήσει να πετά το 2024. Η ίδια αναφορά μεταδόθηκε γρήγορα από άλλα ρωσικά μέσα.

Τα τελευταία επίσημα δεδομένα ανέφεραν πως μόλις 5 αεροσκάφη τύπου An-22 βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία στην ρωσική αεροπορία και συγκεκριμένα στο 196ο Στρατιωτικό Σύνταγμα Μεταφορών. Η επιχείρηση αυτών των μεταγωγικών για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα είναι πράγματι εντυπωσιακή. Το An-22 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση την δεκαετία του '60 στην Σοβιετική Ένωση.

Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την εταιρεία Antonov που έδρευε τότε στο Κίεβο. Πέταξε για πρώτη φορά στις 27 Φεβρουαρίου του 1965. Την τότε εποχή ήταν το βαρύτερο αεροσκάφος στον πλανήτη, για αυτό και απέκτησε το παρατσούκλι Ανταίος από τον γίγαντα της ελληνικής μυθολογίας. 

Ένα από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του An-22 είναι οι 4 τεράστιοι ελικοστρόβιλοι κινητήρες τύπου Kuznetsov NK-12MA που διαθέτει το αεροσκάφος στις πτέρυγές του. Κάθε ένας από τους οποίους παράγει 14.805 ίππους. Μία έκδοση του ίδιου κινητήρα χρησιμοποιήθηκε αργότερα στο σοβιετικό βομβαρδιστικό Tupolev Tu-95 Bear. Καταλαβαίνετε πως με αυτό το σύστημα ισχύς το An-22 παρήγαγε έναν τρομερά χαρακτηριστικό και δυνατό ήχο.

Ένα άλλο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό αυτού του γιγαντιαίου μεταγωγικού είναι η ικανότητά του να επιχειρεί ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες, κάτι το οποίο απέδειξε αρκετές φορές. Στην πραγματικότητα το αεροσκάφος μπορούσε να μετατραπεί και σε ένα ελαφρύ βομβαρδιστικό, αφού μπορούσαν να τοποθετηθούν βόμβες κάτω από τις πτέρυγές του για επιχειρήσεις κατά στόχων στο έδαφος. Σε αντίθεση με άλλα σοβιετικά και μετέπειτα ρωσικά μεταγωγικά, το An-22 δεν διέθετε κάποιο αμυντικό όπλο όπως πολυβόλο στην «ουρά» του, ωστόσο μπορούσε να εξοπλιστεί με εκτοξευτές για αντίμετρα κατά ραντάρ και υπέρυθρους ανιχνευτές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το An-22 είναι σήμερα ένας ζωντανός θρύλος, ο οποίος συμμετείχε στις σοβιετικές επιχειρήσεις του Αφγανιστάν και μετέπειτα σε αποστολές της Μόσχας στην Τσετσενία. Αποτελεί μέχρι και σήμερα το μεγαλύτερο ελικοστρόβιλο αεροσκάφος που έχει πετάξει στην ιστορία.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ