Όπως αναφέρει το newsauto.gr,Μία από αυτές είναι η Moskvich, η οποία ιδρύθηκε στον Μεσοπόλεμο, υπό τις εντολές του Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς Τσουκασβίλι, του επονομαζόμενου «Στάλιν».
Η ρωσική εταιρεία θα ξεκινήσει συνεργασία με τη Renault από το 1966 και το 2006 οδηγήθηκε σε χρεωκοπία.
Εννιά χρόνια αργότερα (2015) η γαλλική εταιρεία θα αποκτήσει τα δικαιώματα κατασκευής των μοντέλων της και πέρυσι (2022) αποσύρθηκε από τη χώρα, στο πλαίσιο των κυρώσεων που αποφάσισαν οι χώρες της Δύσης στη Ρωσία.
Η κρατικοποίηση που αποφάσισε η κυβέρνηση της χώρας για τη Moskvich (αγοράζοντάς την έναντι του συμβολικού ποσού του ενός ρουβλιού) επέτρεψε τη συνέχιση παραγωγής των μοντέλων της.
Η ζήτηση των υποψήφιων αγοραστών γι’ αυτά είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθεί μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η εταιρεία πούλησε 10.676 αυτοκίνητά της το πρώτο εντεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος), από τα οποία τα 1.910 αγοράστηκαν τον προηγούμενο μήνα (Νοέμβριος 2023).
Η εμπορική πορεία της είχε ως αποτέλεσμα να μπει η Moskvich στην πρώτη δεκάδα των εταιρειών με τις περισσότερες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ρωσική αγορά, σημειώνοντας ποσοστό 1,7% επί των συνολικών. Συγκεκριμένα, βρέθηκε στην ένατη θέση της σχετικής λίστας.
Από τα στοιχεία πωλήσεων της Autostat φαίνεται ότι το πρώτο εντεκάμηνο της χρονιάς πουλήθηκαν στη Ρωσία 939.254 καινούργια επιβατικά οχήματα. Αυτό σημαίνει αύξηση κατά 65% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2022.
Τα περισσότερα από αυτά είναι κινεζικών εταιρειών οι οποίες αντικατέστησαν τις ευρωπαϊκές μετά την αποχώρησή τους από εκεί. Τέλος, η Lada είναι η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στην εγχώρια αγορά.
Βάσει των στοιχείων, αυτή τον Νοέμβριο πούλησε 32.651 καινούργια αυτοκίνητά της, όταν οι συνολικές μηνιαίες ήταν 109.706 (δηλαδή, ποσοστό 29,8% επί αυτών).