Το S-70 Okhotnik-B (στα αγγλικά Hunter, δηλαδή "Κυνηγός") είναι ένα ρωσικό stealth βαρύ μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV), που συχνά αναφέρεται ως Okhotnik-B. Το drone αναπτύχθηκε από την Sukhoi και την ρωσική εταιρεία αεροσκαφών MiG ως ένα πρόγραμμα αεροσκάφους έκτης γενιάς. Το S-70 είναι βασισμένο στο Mikoyan Skat, το οποίο σχεδίασε η MiG. Στις δυνατότητές του περιλαμβάνονται τεχνολογίες που συναντάμε στο μαχητικό jet πέμπτης γενιάς Sukhoi Su-57.
Ανάπτυξη
Το Hunter βρίσκεται υπό ανάπτυξη εδώ και τουλάχιστον 11 χρόνια, δηλαδή από το 2011. Τότε η Sukhoi επιλέχθηκε από το ρωσικό υπουργείο άμυνας για να ηγηθεί ενός προγράμματος για ένα νέο βαρύ μη επανδρωμένο αναγνωριστικό και επιθετικό drone. Στα χαρτιά το αεροσκάφος, το οποίο όπως προαναφέραμε αναπτύσσεται από την MiG και την Sukhoi, χαρακτηρίζεται ως ένα "μη επανδρωμένο εναέριο όχημα έκτης γενιάς".
Το πρώτο μοντέλο δημιουργήθηκε το 2014, ενώ το πρωτότυπο του drone αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2017 επιδεικνύοντας σχηματισμό τύπου flying wing.
Τον Νοέμβριο του 2018, το drone εκτέλεσε μία σειρά δοκιμαστικών πτήσεων σε πλήρως αυτόματη λειτουργία στον αεροδιάδρομο της NAPO, του τμήματος της Sukhoi που έχει αναλάβει την ανάπτυξη του αεροσκάφους. Κατά τις πτήσεις, το drone έφτασε μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.
Στις 3 Αυγούστου του 2019, το Hunter έκανε την πρώτη του πτήση. Το drone πέταξε για περίπου 20 λεπτά σε υψόμετρο 600 μέτρων πάνω από κέντρο δοκιμών, κάνοντας αρκετούς κύκλους πάνω από τον διάδρομο προσαπογειώσεων.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, το ρωσικό υπουργείο άμυνας δημοσίευσε ένα βίντεο που δείχνει την πρώτη πτήση του Okhotnik δίπλα σε ένα Su-57. Αναφέρθηκε πως το UAV πέταξε αυτόνομα για περισσότερο από 30 λεπτά, αλληλεπιδρώντας με το Su-57 για να δοκιμαστεί η επέκταση των βεληνεκών του ραντάρ και της στόχευσης για την χρήση όπλων εναέριας εκτόξευσης και μεγάλου βεληνεκούς έξω από τις εχθρικές αεράμυνες.
Δύο χρόνια μετά, αναφορές μιλούσαν για χρήση του S-70 στα μελλοντικά πλοία υποστήριξης αμφίβιων επιχειρήσεων Project 23900 Ivan Rogov του ρωσικού ΠΝ. Κάθε πλοίο θα έχει την δυνατότητα να μεταφέρει τέσσερα τέτοια drone για αποστολές αναγνώρισης και βομβαρδισμού.
Τέλος, πηγές περιγράφουν πως το μη επανδρωμένο αεροσκάφος δοκιμάστηκε στην χρήση μη κατευθυνόμενων όπλων - όπως βόμβες ελεύθερης πτώσης - το 2021, ενώ εκτέλεσε δοκιμές με κατευθυνόμενα πυρομαχικά ακριβείας το 2022.
Σχεδιασμός
Ο flying wing σχεδιασμός του S-70 περιλαμβάνει την χρήση σύνθετων υλικών και stealth καλυμμάτων για την επίτευξη χαμηλής παρατηρησιμότητας. Το όχημα ζυγίζει περίπου 20 τόνους και έχει άνοιγμα φτερών στα 20 μέτρα. Η προώθησή του πραγματοποιείται χάρις σε έναν μόνο AL-31F στροβιλοανεμιστήρα (κινητήρα turbofan), όπως αυτός που χρησιμοποιείται στο μαχητικό Su-27. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να χρησιμοποιείται ο βελτιωμένος AL-41F των Su-35S, ο οποίος παρατηρήθηκε και στα πρωτότυπα των Su-57.
Η μέγιστη ταχύτητα του drone αναφέρεται πως φτάνει τα 1.000 χλμ/ώρα, ενώ το φορτίο όπλων του μεταφέρεται εσωτερικά. Είναι αρκετά πιθανό πως ο "Κυνηγός" έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί ως υποστηρικτό μη επανδρωμένο αεροσκάφος του Su-57 (όπως αυτό το drone).
Το ρωσικό αεροσκάφος έχει βεληνεκές 6.000 χιλιομέτρων, ενώ μπορεί να απογειωθεί με μέγιστο βάρος 25 τόνων. Εσωτερικά, οι δύο θέσεις όπλων μπορούν να οπλιστούν με κατευθυνόμενα και μη κατευθυνόμενα πυρομαχικά μέγιστου βάρους 2 τόνων.