Μπορεί η Ρωσία να εμπλέκεται σε πολλές εντάσεις παγκοσμίως, όμως δεν χάνει ευκαιρία να αναπτύσσει νέα οχήματα εκμεταλλευόμενη προηγμένες τεχνολογίες. Η περιοχή της Αρκτικής, η οποία είναι ιδιαίτερα πλούσια σε πόρους, αποτελεί προτεραιότητα για τη Μόσχα. Στην διάσκεψη Arktika-2022, εκπρόσωποι της String Technologies CJSC παρουσίασαν ένα ελαφρύ μη επανδρωμένο εναέριο όχημα που λύνει αρκετά προβλήματα σε συνθήκες μόνιμου παγωμένου υπεδάφους.
Η Διεθνής Σύσκεψη Αρκτικής, όπως και τα τελευταία χρόνια, λαμβάνει χώρα σε δύο πόλεις. Στις 8 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στην Μόσχα, ενώ την επόμενη μέρα έγινε στην Αγία Πετρούπολη. Στις συνόδους ολομέλειας, οι συμμετάσχοντες ανέφεραν θέματα όπως την ενσωμάτωση της νέας δημόσιας πολιτικής της χώρας στην περιοχή της Αρκτικής μέχρι το 2035, την παρουσία της Ρωσίας στο Αρκτικό Συμβούλιο, τα ρίσκα αύξησης της διεθνούς δραστηριότητας και τους φυσικούς πόρους. Συζήτησαν επίσης την προστασία της βιοποικιλότητας, καινοτόμους αστικούς σχεδιασμούς και αρχιτεκτονικές λύσεις και πολλά άλλα θέματα.
Η συνάντηση παρουσιάζει τεχνολογίες, οι υπεύθυνοι ανάπτυξης των οποίων είναι σίγουροι για την επιτυχία εφαρμογής τους στην αρκτική επέκταση της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, στο συνέδριο παρουσιάστηκε το πολλαπλού σκοπού αυτόνομο αεροσκάφος Electron-7. Ο Sergey Litvinov, αναπληρωτής διευθυντής της String Technologies CJSC, μίλησε στη PolitExpert για τα πλεονεκτήματα του αεροσκάφους τύπου ελικοπτέρου.
Το μέγεθος του drone το επιτρέπει να μεταφέρεται σε αυτοκίνητο, ενώ το Electron-7 δεν χρειάζεται την ενεργή συμμετοχή χειριστών, αφού διαθέτει αυτόματο πιλότο. Η συντήρηση του οχήματος απαιτεί ελάχιστο κόστος και προσπάθεια. Επίσης, στις δυνατότητές του υπάρχουν ειδικές λειτουργίες για περιπτώσεις ανάγκης. Η παρουσία εξαρτημάτων για περιορισμένες και ειδικές αποστολές κάνουν το Electron-7 πολυλειτουργικό.
"Δεν θεωρούμε ένα αεροσκάφος τύπου ελικοπτέρου ως drone. Πρόκειται για ένα εργαλείο με ποικίλες δυνατότητες: παρακολούθηση, καταγραφή βίντεο, παρακολούθηση συνόρων, εύρεση πλοίων, διόρθωση παραβάσεων, παράδοση εύθραυστων αγαθών, εκτίμηση συνεπειών επείγοντος περιστατικού και πολλά περισσότερα. Μπορεί να εξοπλιστεί με κάμερες υπέρυθρων μητρών, με laser δείκτη, αισθητήρες ειδικής ακτινοβολίας, συγκεκριμένα μαγνητόμετρα για εταιρείες εξόρυξης κλπ," ανέφερε ο Litvinov.
Επίσης, οι λειτουργίες του Electron-7 περιλαμβάνουν την εξερεύνηση πολύτιμων λίθων, νέων κοιτασμάτων, την αναζήτηση ζώων, την παρακολούθηση καλωδίων και τηλεπικοινωνιών. Το αυτόνομο αεροσκάφος έχει ήδη χρησιμοποιηθεί επιτυχώς σε θερμοκρασία -30 βαθμών Κελσίου στις ακραίες συνθήκες του Βορρά.
"Το χρησιμοποίησαν για την μεταφορά δειγμάτων πετρελαίου σε δύσκολες περιοχές. Υπάρχουν πλατφόρμες παραγωγής πετρελαίου και αερίου στην Θάλασσα του Κάρα. Τα παγόβουνα σε αυτήν την περιοχή μπορούν να προκαλέσουν αρκετές προκλήσεις - είναι δύσκολο να τα πλησιάσεις, ενώ κάτω από αυτά υπάρχει ένα βαθύ άγνωστο. Και το ελικόπτερο πετάει, παρακολουθεί την κατάσταση και είναι προσκολλημένο στον ραδιοφάρο. Τότε γίνεται η ανάλυση εάν το παγόβουνο δημιουργεί κίνδυνο ή όχι," ανέφερε ένας συνομιλητής.
Το βεληνεκές πτήσης του τύπου ελικοπτέρου αεροσκάφους φτάνει τα 100 χιλιόμετρα. Η διάρκεια της μπαταρίας του εξαρτάται, μεταξύ άλλων παραγόντων, από το φορτίο. Μέχρι 7 κιλά απαραίτητου φορτίου μπορούν να τοποθετηθούν στο Electron-7.
"Το προϊόν έχει εισαχθεί στο στάδιο ενσωμάτωσης. Οι ιδιοκτήτες εταιρειών μεταφοράς έδειξαν ενδιαφέρουν στην ανάπτυξη. Ένα κοντέινερ φορτίου προσκολλείται στο Electron-7, μέσα στο οποίο μπορείς να βάλεις τα απαραίτητα πράγματα, έγγραφα, φάρμακα, ότι χρειάζεσαι. Για παράδειγμα, κατά την σεζόν του COVIC-19, χρειαζόταν να μεταφέρουμε πράγματα σε ένα ακίνητο πλοίο. Το μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μπορεί να το κάνει αυτό," πρόσθεσε ο Litvinov.