Σύμφωνα με άρθρο έγκριτου site τα πράγματα για τη Ρωσία, εκτός από τα πεδία των μαχών σε ξηρά και θάλασσα,δεν φαίνεται να πηγαίνουν καλά και στον τομέα της αμυντικής της βιομηχανίας
Τα κυριότερα σημεία του εν λόγω άρθρου είναι τα εξής:
"Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου ώθησε 33 χώρες να επιβάλουν διάφορους τύπους οικονομικών κυρώσεων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με το εξαγωγικό εμπόριο με τη Μόσχα.
Οι ουκρανικές υπηρεσίες πληροφοριών λένε ότι ως αποτέλεσμα των επιβληθέντων οικονομικών κυρώσεων, η ρωσική Uralvagonzavod προσπαθεί να ξεπεράσει την κρίση. Υπενθυμίζεται ότι η Uralvogonzavod (Nizhny Tagil), είναι Ρωσική κατασκευάστρια εταιρεία τεθωρακισμένων οχημάτων, κυρίως του κύριου τανκ της Ρωσικής Ομοσπονδίας T-72.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα προβλήματα οφείλονται στην αύξηση των επιτοκίων των δανείων, στην έλλειψη κεφαλαίων για την εξυπηρέτηση των δανείων σε ξένο νόμισμα και στην αύξηση των τιμών για υλικά και εξαρτήματα συμπεριλαμβανομένου του θωρακισμένου χάλυβα
Εκτός αυτού, «η παραγωγή νέου εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των αρμάτων μάχης T-90 και T-14 [Armata], έχει σταματήσει», ανέφερε η ουκρανική υπηρεσία πληροφοριών σε δήλωση της, ενώ σύμφωνα με Ουκρανούς, η Μόσχα έχει δημιουργήσει ένα «επιχειρησιακό στρατηγείο» του οποίου ο κύριος τομέας εργασίας είναι η επισκευή στρατιωτικού εξοπλισμού που έχει καταστραφεί στον πόλεμο με την Ουκρανία.
Το ίδιο λέει και η Ουάσιγκτον
Σε μια ομιλία στα τέλη Μαρτίου, η Thea Kendler, βοηθός γραμματέας για τη διαχείριση των εξαγωγών στο Υπουργείο Εμπορίου, είπε ότι εκτός από την Uralvagonzavod, και η ρωσική εταιρεία Baikal Electronics παραγωγής υπολογιστών και ημιαγωγών αντιμετώπιζε δυσκολίες.
Σύμφωνα με την Kendler, η εταιρεία δεν λαμβάνει πλέον ολοκληρωμένα κυκλώματα. Χρειάζονται, λέει, για τη συντήρηση του εξοπλισμού διακομιστή της εταιρείας
Η Kendler υπενθύμισε ότι μόνο το 5% των εισαγωγών στη Ρωσία προέρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά σχεδόν το 50% προέρχεται από την Ευρώπη. Ταυτόχρονα, η Ταϊβάν έχει προκαλέσει ένα πολύ σοβαρό πλήγμα στη στρατιωτική βιομηχανία της Ρωσίας, καθώς η τοπική TSMC εγκατέλειψε τη ρωσική αγορά. Η TSMC είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τσιπ στον κόσμο. Με την αποχώρηση της ρωσικής αγοράς από το TSMC, η Ρωσία χάνει έναν τεράστιο αριθμό MIPS που απαιτούνται για την ανάπτυξη στρατιωτικών συστημάτων πληροφοριών και άλλων στρατιωτικών συστημάτων. Ειδικότερα, αφορά τη διακοπή πρόσβασης στα τσιπ Elbrus.
Η Uralvagonzavod υπέστη ένα ακόμη χτύπημα
Στο πλαίσιο των δυσκολιών με την παραγωγή βαρέως τεθωρακισμένου στρατιωτικού εξοπλισμού, η Uralvagonzavod υπέστη ένα άλλο χτύπημα, αλλά αυτή τη φορά όχι από τη δύση, αλλά από το δικαστήριο της Μόσχας.
Πριν από ένα χρόνο, η εταιρεία της Μόσχας Promtransinvest AD αγόρασε 222 σιδηροδρομικά βαγόνια που κατασκευάζονται από την Uralvagonzavod. Αποδεικνύεται ότι μετά τον έλεγχο και τα 222 βαγόνια είχαν ελαττωματικούς μηχανισμούς έλξης.
Για να διευθύνει την επιχείρησή του, ο αγοραστής αποφάσισε να διορθώσει το πρόβλημα, κοστίζοντάς του 161.000 δολάρια, και στη συνέχεια υπέβαλε μήνυση σε δικαστήριο της Μόσχας.
Το δικαστήριο της Μόσχας έλαβε την τελική του απόφαση υπέρ της Promtransinvest AD και διέταξε την Uralvagonzavod να επιστρέψει τα κεφάλαια που δαπανήθηκαν για επισκευές από την Promtransinvest AD.
Η Uralvagonzavod άσκησε έφεση, αλλά το Ένατο Διαιτητικό Δικαστήριο της Μόσχας επιβεβαίωσε την πρώτη απόφαση του δικαστηρίου. Επί του παρόντος, ο κατασκευαστής βαρέων τεθωρακισμένων οχημάτων έχει καταθέσει αίτηση στο δικαστικό συμβούλιο για την αναστολή της εκτέλεσης της δικαστικής απόφασης.
Ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες, είναι σαφές ότι η Uralvagonzavod υφίσταται σοβαρές απώλειες και έλλειψη απαραίτητων υλικών και εξαρτημάτων.
Η παραγωγή του T-14 ήταν προβληματική ακόμη και πριν τον πόλεμο
Ακόμη και πριν από τον πόλεμο, η παραγωγή του νέου ρωσικού τανκ T-14 Armata δεν πήγαινε σύμφωνα με το σχέδιο και ο κύριος λόγος ήταν η έλλειψη οικονομικών πόρων. Εκείνη την εποχή, ωστόσο, η έλλειψη χρηματοδότησης δεν προήλθε από στρατιωτικές συγκρούσεις ή κυρώσεις, αλλά από έλλειψη ενδιαφέροντος από τους Ρώσους εταίρους.
Το T-14 Armata αναμενόταν να αλλάξει εντελώς την παγκόσμια αγορά αρμάτων μάχης.
Η Ινδία, το Πακιστάν, η Αίγυπτος και άλλοι πελάτες της Ρωσίας έχουν συνδεθεί με την αγορά χιλιάδων τέτοιων τεθωρακισμένων οχημάτων.
Μέχρι σήμερα, δεν έχει φτάσει κανένα πραγματικό αίτημα από ξένο πελάτη για το T-14 Armata.
Η πιθανότητα να συμπεριληφθεί αυτό το έργο στη λίστα μας με τα «Υποσχόμενα ρωσικά όπλα που παραμένουν υπό παραγωγή» είναι ήδη αρκετά υψηλή.
Επίλογος
Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η Ρωσική αμυντική βιομηχανία λόγω των κυρώσεων της Δύσης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα παραγωγής αρμάτων, στην παρούσα φάση
Η εξάρτηση της Ρωσίας σε κρίσιμα υλικά υψηλής τεχνολογίας που πλέον δεν μπορεί να εισάγει, σε συγκερασμό με την οικονομική δυσπραγία λόγω των κυρώσεων, φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να δείχνουν τα πρώτα σημαντικά σημάδια στην Ρωσική πολεμική βιομηχανία
Κλείνοντας επισημαίνουμε ότι για τον Πούτιν είναι μονόδρομος να βρεί τρόπο να τελειώσει σύντομα ο πόλεμος στην Ουκρανία, επλίζοντας ότι σταδιακά θα επέλθει αποκατάσταση των σχέσεων του με την ΕΕ και τις ΗΠΑ προκειμένου να αρθούν οι κυρώσεις σε βάρος του, διαφορετικά ή θα πρέπει να τραβήξει την κατάσταση στα άκρα , κάνοντας χρήση ακόμη και τακτικών πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία, γεγονός ου θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες, ή να ετοιμάσει τη διάδοχη κατάσταση στη Ρωσία, εγκαταλείποντας την διακυβέρνησή της