An-225
Ρωσία

An-225: Το μεγαλύτερο μεταγωγικό στον κόσμο καταστράφηκε στην Ουκρανία

Το Antonov An-225 Mriya (στα ελληνικά Mriya σημαίνει όνειρο) ήταν ένα μοναδικό μεταγωγικό αεροσκάφος, το οποίο αποτελούσε το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου μέχρι την κατάρριψή του από ρωσικές δυνάμεις. Το αεροσκάφος αποτελούσε το μακρύτερο και βαρύτερο αεροσκάφος που έχει χτιστεί. Το An-225 αναπτύχθηκε κατά την δεκαετία του '80, ειδικά για το σοβιετικό διαστημικό πρόγραμμα. Τα μόνα εργοστάσια που μπορούσαν να χτίσουν τα υπερσύγχρονα Buran διαστημικά λεωφορεία βρίσκονταν κοντά στην Μόσχα. Ωστόσο, το κοσμοδρόμιο Baikonur βρίσκονταν στο Καζακστάν και απείχε σχεδόν 2.100 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα. Το Buran όμως δεν μπορούσε να μεταφερθεί ούτε οδικώς ούτε σιδηροδρομικώς εξαιτίας των τεράστιων διαστάσεών του. Οπότε, οι σοβιετικοί χρειαζόντουσαν ένα μεγάλο μεταγωγικό αεροσκάφος για να κουβαλήσει το διαστημικό λεωφορείο. Το An-225 ολοκληρώθηκε το 1988 και εκτέλεσε την πρώτη του πτήση το ίδιο έτος. Κατά την διάρκεια της πτήσης, το αεροπλάνο έθεσε 110 παγκόσμια ρεκόρ. Οι δυτικοί το αποκαλούσαν Cossack.

Το An-225 ήταν ουσιαστικά μία μεγαλύτερη έκδοση του An-124, αφού χρησιμοποιούσε κάποια από τα εξαρτήματά του, όπως κοινούς κινητήρες και ηλεκτρονικά. Ωστόσο, το An-225 είχε 6 μηχανές αντί για 4. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως το μικρότερο An-124 είναι σήμερα το μεγαλύτερο στρατιωτικό μεταγωγικό σε παραγωγή. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχικά, σκοπεύονταν να χτιστούν δύο τεράστια An-225. Ωστόσο, μόνο ένα αεροσκάφος ολοκληρώθηκε. Οι εργασίες στο δεύτερο μοντέλο εγκαταλείφθηκαν το 2009 και έως σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι πολύ πρόσφατα υπολογίζονταν πως ήταν περίπου 60-70% ολοκληρωμένο και απαιτούνταν τουλάχιστον 300 εκατομμύρια δολάρια για να ολοκληρωθεί. Καταλαβαίνετε ότι πιθανότατα δεν θα πετάξει ποτέ, αφού δεν υπάρχει η ανάγκη ενός τόσο μεγάλου αεροσκάφους. 

Το 1989, το An-225 έκανε τις πρώτες του πτήσεις με το Buran διαστημικό λεωφορείο. Το 1991, μετά την Διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, το αεροσκάφος πέρασε στα χέρα των Ουκρανών. Το An-225 έλαβε διεθνής εγκρίσεις και από το 2002 ξεκίνησε να χρησιμοποιείται για εμπορικούς σκοπούς από την Ukrainian Antonov Airlines. Μέχρι τον πόλεμο, το αεροσκάφος επιχειρούσε στο London Luton αεροδρόμιο. Το αεροπλάνο μετέφερε μεγάλα και βαριά φορτία που δεν χωρούσαν στο μικρότερο An-124. Κατά καιρούς μετέφερε και στρατιωτικό φορτίο.

Το τεράστιο μεταγωγικό μπορούσε να κουβαλήσει 250 τόνους φορτίου εσωτερικά ή 200 τόνους εξωτερικά. Για να καταλάβετε για τι ποσά μιλάμε, το αμερικανικό C-5M Super Galaxy μπορεί να κουβαλήσει μόνο 140 τόνους εσωτερικά. Το An-225 μπορούσε να κουβαλήσει 16 κοντέινερ ή έως 80 επιβατικά αυτοκίνητα. Το φορτίο τοποθετούνταν σε πάτωμα κατασκευασμένο από τιτάνιο. Η 'μύτη' του αεροσκάφος άνοιγε προς τα πάνω για να διευκολύνει το φόρτωμα και ξεφόρτωμα εσωτερικά του. Η εμβέλεια του με μέγιστο φορτίο έφτανε τα 4.000 χιλιόμετρα.

Στην πραγματικότητα, στην πρώτη του εμπορική πτήση το An-225 κουβαλούσε στρατιωτικό φορτίο. Τον Ιανουάριο του 2002, το αεροσκάφος πέταξε από την Γερμανία στο Ομάν με 216.000 έτοιμα γεύματα για αμερικανικό στρατιωτικό προσωπικό, το οποίο βρίσκονταν σε τοπική βάση. Το αεροσκάφος είχε χρησιμοποιηθεί από τις αμερικανικές και καναδικές κυβερνήσεις για να υποστηρίξει δυνάμεις στην Μέση Ανατολή. Η ικανότητά του να μεταφέρει γρήγορα τεράστιες ποσότητες προμηθειών ήταν αναντικατάστατη. 

Το An-225 χρησιμοποιούνταν για να μεταφέρει φορτία τα οποία προηγουμένως θεωρούνταν αδύνατο να μεταφερθούν αεροπορικώς.

Το αεροσκάφος χειρίζονταν πλήρωμα 6-7 αντρών, συμπεριλαμβανομένων 2 πιλότων, τεχνικών και ενός υπεύθυνου μεταφοράς. 

Η Καταστροφή Του

Το αεροσκάφος καταστράφηκε έπειτα από ρωσικούς βομβαρδισμούς σε ουκρανικό αεροδρόμιο κοντά στο Κίεβο. Πιο συγκεκριμένα, το An-225 βρίσκονταν στο αεροδρόμιο Αντόνοφ του Γκοστομέλ για επισκευές. Ο υπουργός εξωτερικών της χώρας επιβεβαίωσε την απώλεια μέσω Twitter. 

Η εταιρεία Ukroboronprom δήλωσε πως η επισκευή του δεν είναι αδύνατη. Ωστόσο, θα χρειαζόντουσαν σχεδόν 3 δισεκατομμύρια δολάρια και περίπου πέντε χρόνια εργασιών. 

Δεδομένου των συνθηκών, φαίνεται πως το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου έχει χαθεί για πάντα…

GALLERY

An-225
An-225
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...