Δυστυχώς, ο έλεγχος αυτού του περιεχομένου κυριαρχείται από μια χούφτα υπερδυνάμων εταιρειών. Το 1983, η βιομηχανία των μέσων ελέγχοταν από περίπου 50 μεγάλες εταιρείες. Σήμερα, ελέγχεται από μόλις 6 γιγαντιαίες εταιρείες. Αυτές κατέχουν τηλεοπτικά δίκτυα, υπηρεσίες streaming, καλωδιακά κανάλια, κινηματογραφικά στούντιο, εφημερίδες, περιοδικά, εκδοτικούς οίκους, δισκογραφικές εταιρείες, ακόμα και πολλούς από τους αγαπημένους μας ιστότοπους. Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς δεν σκεφτόμαστε ποτέ ποιος μας «ταΐζει» τις ατελείωτες ώρες ειδήσεων, αθλητικών και ψυχαγωγίας που καταναλώνουμε συνεχώς. Αλλά πρέπει να το σκεφτούμε.
Η αλήθεια είναι ότι ο καθένας μας επηρεάζεται τεράστια από τα μηνύματα που χύνονται συνεχώς στο μυαλό μας. Είμαστε εθισμένοι στο «προγραμματισμένο» περιεχόμενό τους και συνεχίζουμε να το ζητάμε. Οι περισσότεροι ξοδεύουμε πολλές ώρες καθημερινά καταναλώνοντας μέσα, και πολλοί αισθανόμαστε σωματικά άβολα αν περάσει πολύς χρόνος χωρίς να βλέπουμε ή να ακούμε κάτι, όπως αναφέρει το themostimportantnews.com
Οι έξι εταιρείες που ελέγχουν συλλογικά τη βιομηχανία των μέσων είναι η Disney, η Time Warner, η National Amusements, η News Corporation, η Comcast και η Sony. Συλλογικά, αυτές οι «έξι γίγαντες» κυριαρχούν απόλυτα στις ειδήσεις και την ψυχαγωγία στις ΗΠΑ. Αν αυτές οι εταιρείες ήταν μια χώρα, θα είχαν το 26ο μεγαλύτερο ΑΕΠ στον κόσμο. Ακόμα και οι περιοχές των μέσων που δεν ελέγχουν πλήρως γίνονται ολοένα και πιο συγκεντρωτικές. Για παράδειγμα, η iHeartMedia κατέχει πάνω από 1.200 ραδιοφωνικούς σταθμούς στις ΗΠΑ, ενώ εταιρείες όπως η Google, η Microsoft, η Amazon και το Facebook κυριαρχούν ολοένα και περισσότερο στο Διαδίκτυο.
Όταν ελέγχεις τι βλέπουν, ακούν και διαβάζουν οι Αμερικανοί, αποκτάς τεράστια επιρροή πάνω στο πώς σκέφτονται.
Το περιεχόμενό που μας παρέχουν ονομάζεται «προγραμματισμός» για έναν λόγο.
Η δύναμη να διαμορφώνεις την κουλτούρα μας είναι η δύναμη να αλλάζεις το μέλλον της κοινωνίας. Έχουμε δει σεισμικές πολιτισμικές αλλαγές τις τελευταίες δεκαετίες, και τα μέσα είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλές από αυτές.
Αυτές οι γιγαντιαίες εταιρείες είναι πολύ μεγαλύτερες από όσο νομίζουν οι περισσότεροι. Παρακάτω, αναφέρω μερικά μόνο από τα μέσα που ελέγχουν οι «έξι γίγαντες»…
Disney
ABC Television Network
Disney+
Pixar
Disney Publishing Worldwide
ESPN
A&E
Lifetime
The History Channel
Marvel
Lucasfilm
Buena Vista Home Entertainment
Buena Vista Records
Buena Vista Games
Disney Records
Hollywood Records
Miramax Films
Touchstone Pictures
Walt Disney Pictures
Vice
Time Warner
CNN
HBO
Time Inc.
Time Warner Cable
Turner Broadcasting System, Inc.
Warner Bros. Entertainment Inc.
Castle Rock Entertainment
CW Network (μερική ιδιοκτησία)
TMZ
New Line Cinema
Cinemax
Cartoon Network
DC Entertainment
TBS
TNT
America Online
Sports Illustrated
Fortune
Marie Claire
People Magazine
National Amusements
CBS Television Network
Paramount+
Paramount Pictures
Paramount Home Entertainment
Showtime
Black Entertainment Television (BET)
CBS Films
CBS Games
Comedy Central
Country Music Television (CMT)
Gamespot
Logo
MTV
Nickelodeon
Nick at Nite
Nick Jr.
Spike TV
The Movie Channel
TV Land
VH1
The Smithsonian Channel
Pocket Books
Simon & Schuster
News Corporation
Fox Television Network
Fox News
Fox Sports
Fox Business
Dow Jones & Company, Inc.
The New York Post
Barron’s
Fox Searchlight Pictures
Beliefnet
FX
The Speed Channel
Times of London
20th Century Fox Home Entertainment
20th Century Fox International
20th Century Fox Studios
20th Century Fox Television
The Wall Street Journal
Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
HarperCollins Publishers
Harlequin
The National Geographic Channel
Tubi
Zondervan
Comcast
NBC Television Network
Peacock
MSNBC
CNBC
NBC News
Bravo
NBC Sports
Comcast Sportsnet
The Golf Channel
Fandango
FanDuel
Oxygen
Syfy
Telemundo
USA Network
The Weather Channel
Focus Features
NBC Universal Television Distribution
NBC Universal Television Studio
Universal Parks & Resorts
Universal Pictures
Sony
Sony Pictures
Sony Pictures Animation
Sony Entertainment Television
Sony Music
Sony Interactive Entertainment (PlayStation)
TriStar
Triumph Films
Affirm Films
Animax
Crackle
CSC Media Group
Columbia Pictures
Destination Films
Οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Netflix έχουν αρχίσει να παράγουν δικό τους περιεχόμενο τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό το περιεχόμενο είναι σχεδόν αδιάκριτο από αυτό των «έξι γιγάντων».
Ο πρωταρχικός στόχος αυτών των κολοσσών είναι να βγάζουν χρήματα.
Γι’ αυτό, δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα που θα απειλήσει τις σχέσεις τους με τους μεγαλύτερους διαφημιστές τους. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις. Αντιλαμβάνονται ότι οι εκτελεστικοί της βιομηχανίας των μέσων θα κάνουν τα πάντα για να διατηρήσουν τα κέρδη, με αποτέλεσμα η αρνητική κάλυψη των φαρμακευτικών εταιρειών να είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Ευτυχώς, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να «ξυπνούν» και να συνειδητοποιούν ότι η βιομηχανία των μέσων δεν αξίζει εμπιστοσύνης.
Συγκεκριμένα, μια έρευνα της Gallup τον Οκτώβριο του 2024 διαπίστωσε ότι μόνο το 31% των Αμερικανών έχουν «μεγάλη» ή «ικανοποιητική» εμπιστοσύνη στα κύρια μέσα ότι αναφέρουν τις ειδήσεις «πλήρως, ακριβώς και δίκαια».
Τα καλά νέα είναι ότι, ενώ τα παραδοσιακά μέσα χάνουν αξιοπιστία, τα εναλλακτικά μέσα αναπτύσσονται.
Οι Αμερικανοί αρχίζουν να ψάχνουν αλλού για την αλήθεια, και αυτό επιτρέπει σε ανεξάρτητους δημοσιογράφους όπως εγώ να ανθίσουμε.
Φυσικά, το κατεστημένο έχει ανταποκριθεί με λογοκρισία στα εναλλακτικά μέσα, αλλά τώρα που έχουμε μια νέα κυβέρνηση στην Ουάσινγκτον που είναι αντι-λογοκριτική, ελπίζουμε να δούμε σημαντικές αλλαγές.
Κάθε μέρα, βρισκόμαστε σε μια μάχη για τις καρδιές και τα μυαλά του κόσμου. Ο περισσότερος πληθυσμός εξακολουθεί να είναι «συνδεδεμένος στη μάτριξ» και καταναλώνει ατέλειωτες ώρες «προγραμματισμένου» περιεχομένου από τους «έξι γίγαντες». Εν τω μεταξύ, εμείς στα εναλλακτικά μέσα προσπαθούμε απεγνωσμένα να κάνουμε τον κόσμο να ξυπνήσει και να σκεφτεί ανεξάρτητα.
Δυστυχώς, ακόμα και οι περισσότεροι που πιστεύουν ότι είναι «ξύπνιοι» επηρεάζονται βαθιά από ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και ειδησεογραφικά προγράμματα.
Ο «προγραμματισμός» που μας προσφέρετε συνεχώς είναι τόσο δελεαστικός, που πολύ λίγοι καταφέρνουν να ξεφύγουν πλήρως από τον εθισμό.