Η Τουρκία είναι γνωστό ότι συνεργάζεται στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας με την Νότια Κορέα εδώ και αρκετά χρόνια, με τις δύο χώρες πρόσφατα να επικαιροποιούν την πρόθεση περαιτέρω ενίσχυσης της συνεργασίας τους στον υπόψιν τομέα.
Για τον λόγο αυτό οι δύο χώρες συμφώνησαν να υπογράψουν στρατιωτική συμφωνία στο μέλλον.
Άρμα ALTAY και Α/Κ πυροβόλοΤ-155 FIRTINA στο επίκεντρο της συνεργασίας Τουρκίας-Νότιας Κορέας
"Σύμφωνα με τα νέα του Yonhap, σττη δήλωση του Υπουργείου Άμυνας της Νότιας Κορέας, κοινοποιήθηκε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Alpaslan Kavaklıoğlu συναντήθηκε με τον Νοτιοκορεάτη ομόλογό του Shin Beom-chul", αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ σε άρθρο του, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:
"Σημειώθηκε ότι οι υφυπουργοί συμφώνησαν να υπογράψουν στρατιωτική συμφωνία την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον μετά την ολοκλήρωση των εσωτερικών διαδικασιών.
Στη δήλωση, ο Σιν είπε: «Οι δύο αδελφές χώρες πραγματοποιούν ενεργά τη στρατηγική τους συνεργασία στον τομέα της άμυνας μέσω ισχυρής συνεργασίας στον τομέα της άμυνας και της βιομηχανίας όπλων».
Αναφέρθηκε ότι ο Shin και ο Kavaklıoğlu συμφώνησαν στη συνάντηση να συνεχίσουν να αναπτύσσουν μακροπρόθεσμη και αμοιβαία επωφελή συνεργασία μεταξύ των αμυντικών εταιρειών των δύο χωρών, όπως η ανάπτυξη αρμάτων μάχης ALTAY.
Αναφέρθηκε ότι ο Καβακλίογλου βρέθηκε στην πρωτεύουσα Σεούλ για να παραστεί στην τελετή που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της 75ης επετείου των Ενόπλων Δυνάμεων της Νότιας Κορέας.
Το ALTAY, το κύριο άρμα μάχης που αναπτύχθηκε από την Τουρκία με εθνικούς πόρους, δεν μπόρεσε να βγει στη μαζική παραγωγή για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω του εμπάργκο κινητήρα που επέβαλε η Γερμανία.
Δύο άρματα μάχης ALTAY, στα οποία ενσωματώθηκε ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων που προμηθεύτηκε πρόσφατα από τη Νότια Κορέα, παραδόθηκαν στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις για δοκιμές.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, η ALTAY θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή με το πακέτο ισχύος της Νότιας Κορέας.
Από την άλλη, η μεταφορά τεχνολογίας από τη Νότια Κορέα έχει μεγάλο αντίκτυπο σε ορισμένα προϊόντα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, όπως το T-155 FIRTINA Howitzer. "
Οι δοκιμές των δύο (2) πρότυπων ALTAY συνεχίζονται
Υπενθυμιζουμε ότι αναφορικά με τα 2 πρώτα άρματα ALTAY με νοτιοκεραϊτικό κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων αυτά παραδόθηκαν στις 23 Απριλιου 2023 στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ) για δοκιμές.
Σύμφωνα με τη δήλωση του Γενικού Διευθυντή της BMC, Murat Yalçıntaş, ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα δοκιμών περιμένει τα 2 άρματα ALTAY.
Αυτές οι επιτόπιες δοκιμές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών και των στελεχών της BMC, αναμένεται να διαρκέσουν από 1,5 έως 2 χρόνια.
Η εταιρεία στοχεύει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του ALTAY με τον Korean Power Group το 2025.
Γιατί «New ALTAY»;
Η τουρκική αυντική εταιρεία BMC ονομάζει τα άρματα που παράγονται επί του παρόντος στο Arifiye ως "New ALTAY". Ο Γενικός Διευθυντής Άμυνας της BMC, Mehmet Karaaslan, ο οποίος βρίσκεται στο ALTAY Project εξηγεί τον λόγο αυτής της ονομασίας ως εξής:
«Το τανκ που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν είναι ένα παλιό τανκ. Αυτό είναι εντελώς "Νέο ALTAY". Σε αυτό το διάστημα, κάναμε πολλές αλλαγές στο τανκ ».
Ο Γενικός Διευθυντής της BMC DEFENSE Μεχμέτ Καραασλάν τόνισε ότι η Γερμανία δεν επέβαλε εμπάργκο μόνο στον όμιλο ενέργειας στο πλαίσιο του έργου ALTAY και είπε: «Όταν κατασκευάστηκε το πρώτο πρωτότυπο του ALTAY, βασικά το power pack ήταν ο κινητήρας που θα ερχόταν από μια ξένη χώρα. Υπήρχαν και άλλα υποσυστήματα που θα προέρχονταν από την ίδια δυτική χώρα.
Αυτή η δυτική χώρα αρνήθηκε να τα δώσει στην Τουρκία, χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία κάποιες από τις επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις. Όταν αυτά δεν παρέχονται, το τάνκ δεν μπορεί να κατασκευαστεί. Σε ένα άκρως στρατηγικό όχημα μάχης ξηράς όπως ένα τανκ, δεν πρέπει να εξαρτάται κανείς από το εξωτερικό για μέρη του και ειδικά για τον κινητήρα του».
O κινητήρας είναι Κορεάτικος
Ο Καραασλάν εξήγησε για το θέμα του κινητήρα: "Η παραγωγή, ο σχεδιασμός και η δοκιμή τέτοιων συστημάτων είναι κάτι που θα πάρει πολύ χρόνο. Όπου κι αν κοιτάξετε, η ομάδα ισχύος είναι μια διαδικασία 6-7 ετών. Λοιπόν, ο τουρκικός στρατός θα μείνει χωρίς τανκς για 6-7 χρόνια; Τότε λεγόταν ότι μέχρι να έρθουν αυτές οι εγχώριες λύσεις, θα έπρεπε να βρεθούν εναλλακτικές από άλλες χώρες"
Το 2025, θα είναι έτος μαζικής παραγωγής των New ALTAY με την Korea Power Group και θα παραδοθούν στις ΤΕΔ.
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2026, σχεδιάζεται να συνεχιστεί η μαζική παραγωγή νέων ALTAY με τον εγχώριο και εθνικό όμιλο BMC.
Συμπέρασμα
Μένει να δούμε τελικά πρώτον, σε ποιό βαθμό το χρονοδιάγραμμα μαζικής παραγωγής του τουρκικού άρματος ALTAY από την Korea Power Group σε συνεργασία με τους Τούρκους θα ισχύσει για το 2025 και αν τελικά, η τουρκική BMC θα είναι σε θέση να κατασκευάσει δικό της κινητήρα από το 2026 και μετά για το υπόψιν άρμα.
Τέλος αποτελεί ερωτηματικό κατά την εκτίμησή μας η επιχειρησιακή απόδοση ενός άρματος όπως το ALTAY, το σασί του οποίου σχεδιάστηκε να φέρει γερμανικό κινητήρα και τώρα θα φέρει κορεατικό και στη συνέχεια τουρκικό αντίγραφο του τελευταίου.