Παγκοσμιοποίηση

Έκθεση-κόλαφος! Στερεύει από πετρέλαιο & φ/α η Αν. Ευρώπη-Ποιοι κερδίζουν & ποιοι χάνουν

Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας οδήγησαν σε πτώση 237,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα έργα αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ανατολικής Ευρώπης, λόγω περιορισμών στην πρόσβαση σε ενδιάμεσα αγαθά και στο διεθνές κεφάλαιο που ουσιαστικά εμπόδισε την κατασκευή του πολυάριθμα έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου, αναφέρει η τελευταία έκθεση της εταιρείας δεδομένων και αναλύσεων GlobalData.

«Οι κυρώσεις έχουν επιβαρύνει πολύ την ανάπτυξη των έργων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ανατολική Ευρώπη και έχουν προκαλέσει μεγάλη διακοπή της δραστηριότητας καθώς οι χώρες σχεδιάζουν να εξαλείψουν πλήρως το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο», είπε ο Τζακ Ρίντλστον (Jack Riddleston), αναλυτής κατασκευών στην GlobalData. «Τα έργα που χρηματοδοτούνται από ξένες οντότητες έχουν επίσης υποστεί μείωση στη χρηματοδότηση και οι περιορισμένες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν σταματήσει την κατασκευή».

Η έκθεση της GlobalData με τίτλο «Project Insight - Oil and Gas - Q2 2022» αποκαλύπτει ότι τα έργα που έχουν ανασταλεί έχουν περιορίσει το μέγεθος του αγωγού. Η Ρωσία κυριαρχεί στα έργα αγωγών στην Ανατολική Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 40,4%, με συνολική αξία 95,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έργα στη φάση προ-εκτέλεσης και εκτέλεσης αντιπροσωπεύουν το 64,2% των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με την ανάλυση της GlobalData για έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου υπό κατασκευή στην Ανατολική Ευρώπη, το κόστος κατασκευής τους θα φτάσει τα 33,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, εάν όλα τα έργα ολοκληρωθούν όπως αναμένεται και εάν οι δαπάνες κατανεμηθούν ομοιόμορφα κατά τη φάση κατασκευής. Ωστόσο, υπάρχουν κίνδυνοι για την πρόοδο των έργων στη Ρωσία.

Το εργοστάσιο υγροποιημένου φυσικού αερίου της Novatek, αξίας 21 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το Yamal Arctic 2, είναι ένα από τα πολλά έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Ρωσία που έχουν ανασταλεί και επί του παρόντος έχει ολοκληρωθεί κατά 60%, ενώ το τρένο 1 βρίσκεται στο 80% και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2023 Ωστόσο, παρά την πρόοδο που σημειώθηκε στην κατασκευή των τρένων 2 και 3, η ολοκλήρωση παραμένει αβέβαιη, καθώς έχει παρέλθει η προθεσμία της 27ης Μαΐου για την προμήθεια ρωσικών έργων από ξένες εταιρείες.

«Όχι μόνο αυτό, η απαγόρευση των εισαγωγών πιθανότατα θα συνεχίσει να καταπνίγει την ανάπτυξη των ανάντη έργων στη Ρωσία, καθώς η απομάκρυνση από τη Δύση έχει μειώσει τις τιμές του αργού πετρελαίου στα Ural και κατά συνέπεια τα έσοδα από τις εξαγωγές», πρόσθεσε ο Riddleston.

Ωστόσο, ενώ οι ευκαιρίες στη Δύση έχουν μειωθεί, νέες έχουν ανοίξει στην Ανατολή. Ως αποτέλεσμα, η Ινδία και η Κίνα εκμεταλλεύτηκαν τις μειωμένες τιμές.

Η Ινδία έχει δεσμευτεί να δαπανήσει για το πετρέλαιο Ural και η Κίνα έχει συνάψει συμφωνία 30 ετών για την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω του Power of Siberia, με σχέδια να επεκτείνει τη χωρητικότητα με έναν νέο αγωγό στα βορειοανατολικά της Κίνας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...