Κίνα

Κινέζικο "Tρίγωνο των Bερμούδων": Πλοία εξαφανίζονται από τα συστήματα εντοπισμού καθώς πλησιάζουν τις κινεζικές ακτές

Από τις αρχές Νοεμβρίου, ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων φαίνεται να εξαφανίζεται από τα συμβατικά συστήματα εντοπισμού, καθώς πλησιάζουν τις κινεζικές ακτές. Σύμφωνα με το VesselsValue, ο αριθμός των πλοίων που εκπέμπουν σήματα AIS από τα κινεζικά ύδατα έχει μειωθεί κατά 90% από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου.

Κανονικά τα σκάφη μπορούν να αναγνωριστούν μέσω των αναμεταδοτών AIS τους, οι οποίοι μεταδίδουν τη γεωγραφική θέση του πλοίου καθώς και άλλες πληροφορίες όπως τον αριθμό MMSI (έναν μοναδικό 9ψήφιο αριθμό που σχετίζεται με κάθε πλοίο), τον τύπο του πλοίου (μεταφορέας, δεξαμενόπλοιο, αλιευτικό σκάφος), εθνικότητα, πορεία , ταχύτητα κ.ο.κ.

Το σύστημα αναγνώρισης AIS έγινε υποχρεωτικό για τα περισσότερα πλοία από τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) σε όλα τα κράτη σημαίας που έχουν υπογράψει τη σύμβαση SOLAS (Ασφάλεια ζωής στη θάλασσα) για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την αποφυγή συγκρούσεων. Όμως, από την εφαρμογή του, έχουν αναπτυχθεί ευρύτερες χρήσεις του συστήματος και έχει γίνει ένα ουσιαστικό εργαλείο για τη διαχείριση λιμένων, παρέχοντας πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα των αγκυροβολίων και τους χρόνους αναμονής αγκυροβόλησης μεταξύ άλλων.

Ενώ έχει τα ελαττώματα του ως εργαλείο επιτήρησης, το σύστημα AIS έχει καταστεί απαραίτητο για τη διαχείριση και την παρακολούθηση των ροών θαλάσσιων εμπορευμάτων παγκοσμίως.

Οι κινεζικές αρχές επικαλούνται ζητήματα εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας για αυτό το μέτρο, λέγοντας ότι ξένες υπηρεσίες πληροφοριών και εταιρείες, χρησιμοποιούν το σύστημα AIS για να παρακολουθούν κινεζικά στρατιωτικά σκάφη και να συλλέγουν ευαίσθητες οικονομικές πληροφορίες, σύμφωνα με δημοσίευμα των κινεζικών κρατικών μέσων ενημέρωσης. Αν και τίποτα στο νόμο δεν αναφέρεται σε δεδομένα AIS, οι θαλάσσιοι μεταφορείς είναι προσεκτικοί και αποκρύπτουν τα δεδομένα περιμένοντας περισσότερες πληροφορίες.

Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα πλοία δεν είναι ορατά από τα παραδοσιακά συστήματα επιτήρησης, μόλις φτάσουν κοντά στις κινεζικές ακτές. Σε αυτό το νέο πλαίσιο, το σύστημα AIS δεν παρέχει ακριβή εικόνα της κυκλοφορίας στη θάλασσα, όπως φαίνεται στη σειρά δορυφορικών αποκτήσεων της Unseenlabs σε αυτήν την περιοχή (ανίχνευση σημάτων ραδιοσυχνοτήτων).

Στο παρακάτω δείγμα, περισσότερο από 60% πλοίων στην περιοχή έχουν εξαφανιστεί από τις οθόνες του AIS.

Τυφλή ζώνη: Διακοπή της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας

Μια σημαντική συνέπεια αυτού του νέου κανονισμού είναι η διακοπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας, λόγω έλλειψης δεδομένων για τις θέσεις των πλοίων: έξι από τα δέκα πιο πολυσύχναστα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα, επομένως είναι απαραίτητο να υπάρχει ορατότητα στις αναχωρήσεις, αφίξεις και γενικά ροή δραστηριότητας γύρω από τις κινεζικές ακτές.

Η Unseenlabs διεξήγαγε μια οκταήμερη εκστρατεία απόκτησης δορυφορικών εικόνων στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, αποκαλύπτοντας ένα επακόλουθο κενό στα δεδομένα AIS: έως και το 80% των πλοίων που βρίσκονται με ανίχνευση ραδιοσυχνοτήτων δεν εκπέμπουν σήμα AIS (οι φάροι AIS είναι απενεργοποιημένοι ή η μετάδοση δεδομένων εμποδίζεται από τις κινεζικές αρχές).

Το σύστημα ανίχνευσης ραδιοσυχνοτήτων της Unseenlabs επιτρέπει μια εξαντλητική εικόνα της θαλάσσιας κυκλοφορίας κοντά στις κινεζικές ακτές, αποκαλύπτοντας τον αριθμό και τη θέση όλων των πλοίων στην περιοχή, με ή χωρίς AIS.

Αυτή η νέα τεχνολογία παρέχει σε όλους τους ενδιαφερόμενους ναυτιλιακούς φορείς που χρειάζονται ακριβείς και ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τη θαλάσσια κυκλοφορία με έναν νέο τύπο δεδομένων, που συμβάλλει σε ένα νέο επίπεδο ακρίβειας στην ευαισθητοποίηση του θαλάσσιου τομέα.

Η νέα κατάσταση γύρω από τις κινεζικές ακτές απεικονίζει τα όρια των τρεχουσών πηγών δεδομένων, όπως το σύστημα AIS και υπογραμμίζει την ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις, όπως η ανίχνευση ραδιοσυχνοτήτων με βάση το διάστημα, για μια λεπτομερή εικόνα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στη θάλασσα.

Δελτίο τύπου Unseenlabs

Αυτός ο νόμος υποχρεώνει όλους τους χειριστές κινεζικών δεδομένων να λάβουν την έγκριση της κυβέρνησης πριν από οποιαδήποτε μεταφορά δεδομένων σε ξένες χώρες. Αν και ο νόμος δεν αναφέρει συγκεκριμένα τις θαλάσσιες μεταφορές, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα μπορούσαν να αποκρύπτουν πληροφορίες απλώς και μόνο για να είναι «στην ασφαλή πλευρά», ενώ περιμένουν να μάθουν τι ακριβώς επιτρέπεται να μοιραστούν. Η εφαρμογή αυτού του νόμου και το μπλοκάρισμα της ενημέρωσης επιδεινώνουν την τρέχουσα ναυτιλιακή κρίση και τη συμφόρηση των λιμανιών. Από τις 21 έως τις 28 του περασμένου Νοεμβρίου, η Unseenlabs πραγματοποίησε αρκετές εξαγορές δορυφόρων στη θάλασσα της Ανατολικής Κίνας για να επισημάνει τα πλοία που λείπουν τώρα από τις οθόνες AIS.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ