ΗΠΑ

Το F-22 χρησιμοποιείται για τη δοκιμή των δυνατοτήτων Next Generation Air Dominance (NGAD)

Το F-22 χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο δοκιμής, για τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος Next Generation Air Dominance (NGA), καθώς και την υιοθέτηση τεχνολογιών που έχουν σχεδιαστεί για το NGAD, αλλά μπορούν να εφαρμοστούν νωρίς στο F-22 για να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες απειλές.

Το NGAD είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα «νέο μαχητικό». Στην πραγματικότητα, το να αποκαλούμε μαχητή οτιδήποτε παράγει μάλλον δεν είναι και τόσο ακριβές. Είναι μια ευρεία πρωτοβουλία που στοχεύει στη δημιουργία ενός «συστήματος συστημάτων», που θα διασφαλίζει την τακτική αεροπορική κυριαρχία των ΗΠΑ για τις επόμενες δεκαετίες. 

Περιλαμβάνει μια εξαιρετικά προσαρμόσιμη και προαιρετικά επανδρωμένη πλατφόρμα που διαθέτει σημαντική εμβέλεια, βελτιωμένη ικανότητα επιβίωσης και δυνατότητες αρθρωτών αισθητήρων επόμενης γενιάς. Υποτίθεται ότι αναπτύσσει επίσης, συνοδευτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και όπλα, καθώς και μια αρχιτεκτονική δικτύωσης προηγμένης τεχνολογίας για να τα συνδέσει όλα μαζί. 

Πέρα από αυτά τα κορυφαία στοιχεία, το NGAD περιλαμβάνει μια σειρά μελετών και αναπτυξιακών προσπαθειών που απαιτούνται, για να τεκμηριωθούν και να ζωντανέψουν τις τεχνολογίες που απαιτούνται για τη στήριξη ολόκληρου του οικοσυστήματος NGAD. Κάποιο είδος επίδειξης για το NGAD πετάει εδώ και αρκετό καιρό , αν και τι ακριβώς περιλαμβάνει παραμένει μυστήριο.

Από την άλλη, το πρόγραμμα F-22 Advanced Technology Development (ATD) διεξάγεται χρησιμοποιώντας μια κατασκευή ταχείας απόκτησης που αξιοποιεί τις βέλτιστες εμπορικές πρακτικές, όπως το ευέλικτο και το λιτό. Αυτό επιτρέπει στο πρόγραμμα  F-22 Raptor να αναπτύσσει, να δοκιμάζει και να εφαρμόζει λογισμικό από πολλαπλά προγράμματα (σειρές προϊόντων), χρησιμοποιώντας έναν προγραμματισμένο ρυθμό για τις ικανότητες καθώς ωριμάζουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το πρόγραμμα F-22 επιχειρεί να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα χρησιμοποιώντας τη μεταφορά τεχνολογίας, τόσο στο χαρτοφυλάκιο Next Generation Air Dominance (NGAD) όσο και από το χαρτοφυλάκιο NGAD με βάση τις αναδυόμενες απειλές, τις προτεραιότητες AF και τη χωρητικότητα του αγωγού ανάπτυξης. Η ενσωμάτωση τεχνολογιών που έχουν αναπτυχθεί από το NGAD θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη, την ενσωμάτωση και τη δοκιμή δυνατοτήτων στο οπλικό σύστημα F-22.

Έτσι, η τεχνολογική ανάπτυξη θα ρέει αμφίδρομα. Όχι μόνο χρησιμοποιείται το F-22 για τη δοκιμή τεχνολογιών NGAD, αλλά, όταν κριθεί σκόπιμο, το F-22 θα υιοθετήσει τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Θεωρητικά, αυτό θα επιταχύνει αυτές τις δυνατότητες στην πρώτη γραμμή πολύ πριν μπορέσει να τις αναπτύξει το αεροσκάφος που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του NGAD, ενώ θα βοηθήσει επίσης στην ταχύτερη ανάπτυξη και «αποκατάσταση κινδύνου» ικανοτήτων που τελικά θα αξιοποιηθούν από αυτήν την ευρύτερη προσπάθεια.

Ένα δοκιμαστικό αεροσκάφος F-22 εμφανίστηκε επίσης νωρίτερα αυτό το έτος, με (ποτέ πριν δεν είχε παρατηρηθεί) χαμηλά λοβούς κάτω από τα φτερά του. Η ανάλυσή δηλώνει ότι, πιθανότατα αυτά σχετίζονται με την πολυαναμενόμενη ικανότητα αναζήτησης και παρακολούθησης υπέρυθρων (IRST) που επιτέλους τίθεται σε προτεραιότητα για το Raptor, καθώς και με πιθανώς ενισχυμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου (EW).

Αν και δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα εάν κάποιο από αυτά τα εξαιρετικά ορατά χαρακτηριστικά στα F-22 που σχετίζονται με δοκιμές είναι συνδεδεμένα με το NGAD, είναι πολύ πιθανό να είναι.

Εν τω μεταξύ, η εμβέλεια του F-22 ήταν πάντα η μεγαλύτερη αδυναμία του και οι εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου είναι ένα κρίσιμο συστατικό για την εκτέλεση πολεμικών επιχειρήσεων, σε μεγάλες αποστάσεις του Ειρηνικού ενάντια σε έναν σημαντικό αντίπαλο - την Κίνα. Η απόκτηση του F-22 πιο αεροδυναμικά αποτελεσματικών δεξαμενών, με πυλώνες που μπορούν να εκτοξευθούν χωρίς να διαταραχθεί σημαντικά η ικανότητα αποφυγής ραντάρ του τζετ, θα ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα και θα βοηθούσε να διατηρήσει το F-22 σχετικό. 

Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης, να μεταφερθεί σπειροειδώς σε πλατφόρμες NGAD, συγκεκριμένα στο επανδρωμένο αεροσκάφος, το οποίο σχεδιάζεται για να πολεμά πιο ανεξάρτητα από τον ανεφοδιασμό πόρων σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις.

Να αναφέρουμε ότι, το πρόγραμμα F-22 βρίσκεται τώρα στο μισό της ζωής του. Η USAF σχεδιάζει να το «ξεφορτωθεί» εντελώς στη δεκαετία του 2030, όταν το NGAD  θα είναι έτοιμο και ο ήδη μικροσκοπικός στόλος των F-22 είναι τώρα προγραμματισμένος για μια σημαντική περικοπή.

Ένας αριθμός απο 33 F-22, κανένα από τα οποία δεν είναι κωδικοποιημένο για μάχη, πιθανότατα θα «κανιβαλιστούν» για να βοηθήσουν στη στήριξη του πιο ικανού στόλου F-22 που έχει απομείνει. Ο τύπος είναι δύσκολο να υποστηριχθεί όπως είναι, επομένως αυτά τα αεροσκάφη «δωρητών» θα έλυναν ορισμένα προβλήματα από αυτή την άποψη, τουλάχιστον για λίγο. 

Η ουσία εδώ είναι ότι, εδώ αναδύεται μια σαφής άποψη. Η Πολεμική Αεροπορία, θέλει να ενισχύσει έναν μικρότερο στόλο F-22 με αναβαθμίσεις, επαναπρογραμματίζοντας τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από την απόσυρση μέρους του υπάρχοντος στόλου.

Ταυτόχρονα, αυτό είναι άλλο ένα μήνυμα ότι η USAF πηγαίνει all-in στο NGAD, συμπεριλαμβανομένης της θυσίας μερικών από τα μαχητικά της για να διασφαλίσει ότι η τεχνολογία κυλάει αρκετά γρήγορα, ώστε η συρρικνούμενη δύναμη F-22 να μπορέσει να δώσει ώθηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος  NGAD.

Ανεξάρτητα από αυτό, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα δύο προγράμματα  F-22 και NGAD  συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, καλώς ή κακώς.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...