Πέρυσι, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως νέος κόμβος για το ρωσικό πετρέλαιο μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS), λίγο μετά την επιβολή αυστηρών κυρώσεων από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη στο ρωσικό αργό. Στο απόγειο του εμπορίου Ρωσίας-Ελλάδας, οι αποστολές ρωσικού μαζούτ έφτασαν σχεδόν ένα εκατομμύριο τόνους, πολλαπλάσιο του όγκου πριν από τις κυρώσεις.
Αλλά τώρα τα δεξαμενόπλοια που λειτουργούν στην Ελλάδα, μειώνουν τους όγκους του ρωσικού αργού, αφού η τιμή των Urals ξεπέρασε το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ΗΠΑ/βαρέλι για πρώτη φορά τον Ιούλιο.
Σύμφωνα με την Argus Media, οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, οι οποίοι ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο των δεξαμενόπλοιων που άρουν ρωσικό αργό μετά την απαγόρευση, μείωσαν τους όγκους του ρωσικού αργού κατά 482.000 βαρέλια τον Ιούλιο, με τον τρέχοντα όγκο να είναι για το 35% όλων των φορτίων σε σύγκριση στο 45% τον Ιούνιο.
Καθώς το ρωσικό αργό είναι πλέον πιο δαπανηρό, οι Κινέζοι αγοραστές στρέφονται όλο και περισσότερο αλλού, γεγονός που αποθαρρύνει περαιτέρω τους Έλληνες ιδιοκτήτες από το να παραμείνουν στο ρωσικό εμπόριο, λόγω των επιπλοκών της παραμονής της συμμόρφωσης με τις κυρώσεις.
Κατά συνέπεια, τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα απορρίπτουν ρωσικό αργό και έρματος όλο και περισσότερο στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής, αντί να επιστρέφουν για να φορτώσουν ξανά στη Ρωσία.
Τα δεξαμενόπλοια Suezmax είναι τα πιο επηρεασμένα, καθώς κατά μέσο όρο το 40% των ελληνικών δεξαμενόπλοιων Suezmax έχουν επιστρέψει στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής.
Το έρμα ή η αφαίρεση έρματος είναι μια διαδικασία με την οποία ένα πλοίο παίρνει ή απορρίπτει θαλασσινό νερό, όταν το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι ή στη θάλασσα. Το έρμα πραγματοποιείται για να διασφαλιστεί η επένδυση, η σταθερότητα και η δομική ακεραιότητα του πλοίου όταν δεν μεταφέρει φορτίο.
Η διαθεσιμότητα του δεξαμενόπλοιου Suezmax και του δεξαμενόπλοιου Aframax είναι σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που έχει ωθήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων της Aframax σε χαμηλά επίπεδα πριν από τη ρωσική εισβολή.
Όλες οι παραπάνω συνθήκες και οι συνθήκες της αγοράς, έχουν καταστήσει τον κίνδυνο για τους μεταφορείς πολύ σοβαρό και τις συνέπειές του αναπόφευκτες. Μόλις το ποσοστό κέρδους μειώθηκε λόγω των αυξήσεων των τιμών και των περιορισμών, οι πλοιοκτήτες άρχισαν να εγκαταλείπουν την επιθυμία να «βγάλουν χρήματα με κάθε κόστος».
«Αλλά μέχρι στιγμής, η Ρωσική Ομοσπονδία έχει τον δικό της σκιώδη στόλο, που θα συμβάλει στην αντιστάθμιση της σταδιακής απόσυρσης των ελληνικών φορέων», αναφέρει ρωσικό μέσο ενημέρωσης.
Τα ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη σοβαρή απειλή πολύ πέρα από τη Μαύρη Θάλασσα του ουκρανικού πολεμικού θεάτρου
Στο επιχειρησιακό πεδίο, ένα νέο στοιχείο προστέθηκε στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των Ρώσων πεζοναυτών, λόγω της νέας απειλής που χρησιμοποιήθηκε από τους Ουκρανούς για να καταστρέψει επιτυχώς πολλά ρωσικά πολεμικά πλοία και τη Γέφυρα της Κριμαίας, τα μη επανδρωμένα drones.
Από εδώ και στο εξής, οι Ρώσοι πεζοναύτες θα μάθουν πώς να τα αντιμετωπίσουν, και αυτό που είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο, είναι όχι μόνο στη Μαύρη Θάλασσα που μοιράζεται η Ρωσία με την Ουκρανία αλλά στη Βαλτική Θάλασσα και τη Μεσόγειο θάλασσα που θεωρείται θάλασσα του ΝΑΤΟ.
Η άσκηση εκπαίδευσης κατά των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και σκαφών, αναφέρθηκε από την υπηρεσία Τύπου του Στόλου της Βαλτικής του ρωσικού ναυτικού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δύο κορβέτες της κλάσης Project 1331-M συμμετείχαν στις ασκήσεις κατά των drone. Τα ονόματά τους είναι Aleksin και Kabardino-Balkariya.
Χρησιμοποιώντας πυροβόλα 76,2 mm και 30 mm, τα πληρώματα αυτών των πλοίων εκπαιδεύονταν για να καταρρίψουν εναέρια drones και μη επανδρωμένα σκάφη.