Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Politico: Η Ουκρανία κηρύξε τον πόλεμο στα ρωσικά πλοία στη Μαύρη Θάλασσα

Ρωσικά λιμάνια και πλοία στη Μαύρη Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου στην Ευρώπη, έχουν γίνει νόμιμοι στόχοι επιθέσεων που εξαπέλυσε ο ουκρανικός στρατός με στόχο την αποδυνάμωση της πολεμικής μηχανής της Μόσχας, προειδοποίησε ανώτερος Ουκρανός αξιωματούχος λίγο μετά την ολοκλήρωση της επίθεσης δύο ρωσικών πλοίων στην περιοχή, γράφει το Politico .

«Ό,τι μεταφέρουν οι Ρώσοι από και προς τη Μαύρη Θάλασσα είναι νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι», δήλωσε ο Oleg Ustenko, οικονομικός σύμβουλος του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σημειώνοντας ότι η απόφαση ελήφθη ως απάντηση στην απόσυρση της Ρωσίας από τη συμφωνία σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας με τη μεσολάβηση ΟΗΕ και στις επιθέσεις που εξαπέλυσαν οι Ρώσοι σε ουκρανικές γεωργικές αποθήκες και λιμάνια.

«Αυτή η ιστορία ξεκίνησε με τη Ρωσία που μπλόκαρε τον διάδρομο των σιτηρών, απειλώντας να επιτεθεί στα πλοία μας και να καταστρέψει τα λιμάνια μας», είπε ο Ουστένκο. «Η θαλάσσια υποδομή μας δέχεται συνεχείς επιθέσεις».

Η Ουκρανία δήλωσε το Σαββατοκύριακο ότι όλα τα ύδατα γύρω από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας γίνονται «ζώνη κινδύνου πολέμου» από τις 23 Αυγούστου και «μέχρι νεωτέρας». Η περιοχή περιλαμβάνει τα σημαντικά ρωσικά λιμάνια Novorosiisk, Anapa, Gelendjic, Tuapse, Sochi και Taman. Η ανακοίνωση των Ουκρανών προκάλεσε έκρηξη στο κόστος ασφάλισης των πλοίων και θα μπορούσε να επηρεάσει έναν από τους κύριους δρόμους μέσω των οποίων η Ρωσία εξάγει πετρέλαιο και άλλα προϊόντα πετρελαίου - μια βασική πηγή εισοδήματος από την οποία το Κρεμλίνο χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία.

«Μετά από αυτό το Σαββατοκύριακο, η Μαύρη Θάλασσα μοιάζει με ένα πιο επικίνδυνο μέρος για τη διεθνή ναυτιλία και είναι ήδη πολύ επικίνδυνο», δήλωσε ο Byron McKinney, διευθυντής της S&P Global Market Intelligence. «Πολλά σκάφη απλά δεν κινούνται στην περιοχή. Η ασφάλιση είναι σε μεγάλο βαθμό ανύπαρκτη.

Όπου υπάρχουν ασφαλιστικά ποσοστά, είναι πολύ υψηλά και θα συνεχίσουν να αυξάνονται». Η ομοσπονδιακή ναυτιλιακή υπηρεσία της Ρωσίας, RosMorRechFlot, ανέφερε ότι ένα ρωσικό πετρελαιοφόρο, το Sig, χτυπήθηκε από πιθανή επίθεση από ουκρανικές δυνάμεις κοντά στην κατεχόμενη χερσόνησο της Κριμαίας.

«Το δεξαμενόπλοιο χτυπήθηκε στο μηχανοστάσιο κοντά στην ίσαλο γραμμή στη δεξιά πλευρά σε μια ύποπτη επίθεση από θαλάσσιο drone», δήλωσαν Ρώσοι αξιωματούχοι. Όσο οι Ρώσοι «τρομοκρατούν τις ειρηνικές πόλεις της Ουκρανίας και καταστρέφουν τα σιτηρά καταδικάζοντας εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε λιμοκτονία, δεν θα υπάρχουν ασφαλή νερά ή ήσυχα λιμάνια για εσάς στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ». Ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας αντέδρασε. Από τα σχεδόν 59 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου που εξήγαγε η Ρωσία τον περασμένο μήνα από το Novorossiisk, ένα στρατηγικό λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα, τα 32 εκατομμύρια βαρέλια προορίζονταν για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με την Kpler.

Το Novorosiisk είναι επίσης ο τερματικός σταθμός του Caspian Pipeline Consortium (CPC), του αγωγού φυσικού αερίου που μεταφέρει 1,3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα από το Καζακστάν. Από το ρωσικό λιμάνι, το πετρέλαιο φτάνει στις διεθνείς αγορές.

Η Ρωσία έχει επίσης μια πολύ σημαντική ναυτική βάση στο Novorosiisk. Ένα ουκρανικό θαλάσσιο μη επανδρωμένο αεροσκάφος χτύπησε και προκάλεσε ζημιές στο Olenegorski Gorniak, ένα ρωσικό αποβατικό σκάφος, την περασμένη εβδομάδα. Η μικρή απόσταση μεταξύ ρωσικών στρατιωτικών πλοίων και εμπορικών λιμανιών στη Μαύρη Θάλασσα αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για τα πολιτικά πλοία, προειδοποίησε επίσης ο αναλυτής της Kpler, Alexis Ellender.

Ελληνικά και τουρκικά δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να επιχειρούν σε επικίνδυνες περιοχές στη Μαύρη Θάλασσα, συνεργαζόμενοι με ρωσικά δεξαμενόπλοια εντός των ορίων που επιβάλλονται από τους περιορισμούς ανώτατων τιμών και υπήρχαν αρκετά ξένα πλοία στην περιοχή της επίθεσης με drone Novorossiisk, είπε επίσης ο McKinney.

«Το πιο ενδιαφέρον ερώτημα που προκύπτει από αυτό είναι αν θα αποθαρρυνθούν στο μέλλον τώρα που τα περιουσιακά τους στοιχεία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων κινδυνεύουν να χτυπηθούν από έναν αδέσποτο πύραυλο ή οτιδήποτε άλλο», σύμφωνα με τον McKinney.

Οι δυτικές εταιρείες θα πρέπει ήδη να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι πλέον δυνατό να συναλλάσσονται με τη Ρωσία όπως πριν, σημείωσε ο Ustenko. «Από νομική και ηθική άποψη, είναι εντελώς αδικαιολόγητο για αυτά τα πλοία να συνεχίσουν να παραδίδουν ρωσικό πετρέλαιο».

Τώρα, ακόμη και από οικονομική άποψη, δεν είναι πλέον εφικτό γιατί ο κίνδυνος είναι πολύ υψηλός, σύμφωνα με τον Ουκρανό σύμβουλο. «Υπό αυτές τις συνθήκες οι ασφαλιστικές τιμές θα αυξηθούν σημαντικά, καθιστώντας τις παραδόσεις ασύμφορες. Το σκάφος και το πλήρωμά σας θα εκτεθούν σε τεράστιο κίνδυνο». «Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή, ακόμη και για εκείνους που προσπαθούν ακόμα να κλείσουν τα μάτια τους και να προσποιούνται ότι δεν συνέβη τίποτα, να συνειδητοποιήσουν ότι δεν μπορεί να γίνει πια», κατέληξε ο Ουστένκο.



 

 

 

 


 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παγκοσμιοποίηση 0

Το είπαν και γίνεται-”Φωτιά” σε ολόκληρη την Βρετανία και Β.Ιρλανδία ενώ εκατοντάδες ακραίοι μουσουλμάνοι ουρλιάζουν " Αλλάχ Αλμπάρ" ( Νέα Βίντεο)

Τραυματίστηκαν αστυνομικοί ενώ σε απόγνωση είναι η νέα βρετανική κυβέρνηση υλοποιεί συνεχείς συνεδριάσεις ενώ δόθηκαν...