Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Φωτιά και ατσάλι στην Κριμαία: Στόχος των Ουκρανών η στέρηση καυσίμων-πυρομαχικών των Ρώσων- Πονηρή τακτική από τη Μόσχα

Σε πρόσφατο άρθρο μας αναφερθήκαμε στην  αλλαγή της Ουκρανικής τακτικής έναντι των Ρώσων, η οποία πλέον έχει ως  στόχο να αποκόψει ή στη χειρότερη περίπτωση να υποβαθμίσει τις Ρωσικές Επίγειες "Γραμμές Επικοινωνίας "(GLOC) μεταξύ της Κριμαίας και της περιοχής Χερσώνα.

Η νέα τακτική των Ουκρανών

Εκτιμάται ότι  μέσω συνεχών επιθέσεων στη ρωσική GLOC , οι Ουκρανοί  θα επιχειρήσουν να στερήσουν τις ρωσικές δυνάμεις από την προμήθεια  τους σε σημαντικές ποσότητες καυσίμων και πυρομαχικών.

Σε αυτό κατατείνουν οι Ουκρνανικές  πυραυλικές επιθέσεις της 22ας Ιουνίου, όπου δύο (2)  Βρετανικοί πύραυλοι"Storm Shadow" έπληξαν τις γέφυρες Chongar και Sivash .

Η πολυδιαφημισμένη ουκρανική αντεπίθεση, η οποία ξεκίνησε εν είδη επιθετικής αναγνώρισης στις 4 Ιουνίου απέτυχε,  καθώς οι ουκρανικές δυνάμεις δεν έχουν παραβιάσει τις ρωσικές αμυντικές θέσεις.

Ουκρανικά τεθωρακισμένα και μηχανοποιημένο πεζικό χτύπησαν έναν πραγματικό ατσάλινο τοίχο από χάλυβα, αντιμετωπίζοντας καλά οργανωμένες ρωσικές δυνάμεις.

Έτσι τις τελευταίες ημέρες, οι ουκρανικές δυνάμεις πιθανότατα επαναξιολογούν την τακτική τους εστιάζοντας στην   Ρωσική GLOC.

Η σημασία της προσβολής των γεφυρών  Chongar για την Ρωσική Διοικητική Μέριμνα

Ωστόσο σύμφωνα με Διεθνές ΜΜΕ, "η νέα Ουκρανική τακτική για την καταστροφή των Ρωσικών logistics στα κατεχόμενα θα απαιτήσει χρόνο και προσπάθεια"

"Τα  Ουκρανικά χτυπήματα με  πυραύλους στις γέφυρες  Chongar  που έλαβαν χώρα στις 22 Ιουνίου 2023, ήταν σημαντικά, σηματοδοτώντας την έναρξη της ουκρανικής επιχείρησης κατά της ρωσικής επιμελητείας στη λωρίδα γης που συνδέει τη χερσόνησο της Κριμαίας με την ηπειρωτική χώρα.

Ακόμη και η προσωρινή απενεργοποίηση αυτών των γεφυρών ήταν μεγάλης σημασίας επειδή ο αυτοκινητόδρομος Ε105 προς τη μεγάλη πόλη της Μελιτόπολης στηρίζεται σε αυτές τις κατασκευές και οι Ρώσοι αναγκάστηκαν να αναζητήσουν εναλλακτικούς ρόλους επιμελητείας.

Θεωρητικά, υπάρχει μια παράκαμψη μέσω του ισθμού Perekop αλλά αυτή έχει  πολύ μικρή χωρητικότητα κυκλοφορίας.

Οι δύο εναλλακτικοί οδοί επιμελητείας των Ρώσων από την Κριμαία προς την Ουκρανική ενδοχώρα

Ωστόσο,  οι Ρώσοι έχουν επίσης μια άλλη εφεδρική διαδρομή από την Κριμαία στη Μελιτόπολη, η οποία είναι συντομότερη και χρησιμοποιείται τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.

Η χερσαία εφεδρική "οδός"-Προβλήματα-Δυσχέρειες

Μια αναφορά από τις αρχές Νοεμβρίου 2022 από τις στρατιωτικές υπηρεσίες άμυνας της Ουκρανίας , επεσήμαινε ότι οι Ρώσοι έχουν οργανώσει ένα εναλλακτικό πέρασμα, μέσω του Arabat Spit που οδηγεί στην πόλη Henichesk και συμβάλει στον αυτοκινητόδρομο E105 ,προς τη Μελιτόπολη.

Αυτή η διαδρομή ήταν καλή με τρόπο που επέτρεπε να «κόψει» περίπου 120 χλμ. (75 μίλια), αλλά είχε ένα ελάττωμα, αφού ασφαλτοστρώθηκε μόνο σε ένα μικρό τμήμα του δρόμου, περίπου 30 χλμ. μεταξύ Henichesk και Strilkove,  ενώ τα υπόλοιπα 85 χιλιόμετρα  όχι.

Για να μην αναφέρουμε ότι το Arabat Spit είναι στενό και κυμαίνεται από 200 έως 8.000 μέτρα πλάτος. Αυτά τα εμπόδια θέτουν ένα αυστηρό όριο στους τύπους και τον αριθμό των οχημάτων που μπορούν να περάσουν κάθε φορά.

Επίσης το "Εθνικό Κέντρο Αντίστασης της Ουκρανίας" προειδοποίησε ότι οι Ρώσοι είχαν σχέδια να διευρύνουν το δρόμο στο Αραμπάτ για να αυξήσουν την ικανότητά του και ότι  είχε οριστεί  μια αρχή για την επίβλεψη αυτής της διαδικασίας.

Επιπλέον, να υπενθυμίσουμε ότι τη δεκαετία του 1950 περνούσε από το  Αραμπάτ ενεργός σιδηρόδρομος που χρησιμοποιούνταν για εξόρυξη αλατιού. Οι Ρώσοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την ιδέα για να δημιουργήσουν πρόσθετες υλικοτεχνικές ευκαιρίες με βάση την εμπειρία από το μακρινό παρελθόν.

Η θαλάσσια εφεδρική "οδός"  είναι πολύ μικρής δυνατότητας

Ένας άλλος πιθανός τρόπος υπερκέρασης του εμποδίου των κατεστραμμένων γεφυρών θα μπορούσε να δημιουργηθεί  φέρι που  να διέρχεται από το λιμάνι του Henichesk.

Αυτή η επιλογή, όμως, φαίνεται πολύ απίθανη, γιατί παρά τις υποδομές του λιμανιού, κανείς δεν διατήρησε το απαιτούμενο βάθος στα ρηχά νερά για δεκαετίες, και γι' αυτόν τον λόγο το λιμάνι δεν δέχθηκε «κλασικά» θαλάσσια σκάφη αλλά μικρά ψαροκάικα. Ωστόσο, δεν πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις δύο επιλογές, υπάρχει ένα σενάριο όπου οι Ρώσοι θα προσπαθήσουν να αποκεντρώσουν την επιμελητεία τους μετά την επίθεση στις γέφυρες Chonhar.

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι από Ουκρανικής πλευράς θα ξεκινήσει μία νεα στοχοποίηση των δύο προαναφερθένων οδών επιμελητείας των Ρώσων από την Κριμαία προς την Ουκρανική ενδοχώρα.

Ωστόσο αυτό θα απαιτήσει χρόνο και νέες προσπάθειες για τους Ουκρανούς, ενώ από την πλευρά τους οι Ρώσοι εκτιμάται αφενός ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την αεράμυνά τους στην περιοχή, προφυλάσσοντας κυρίως την πρώτη χερσαία εναλλακτική διαδρομή Διοικητικής Μερίμνης, αφετέρου θα προβούν στην κατασκευή νέας ασφαλέστερης διαδρομής των ήδη υπαρχόντων.

Τέλος αναμένουμε ότι θα επισκευάσουν  και τις πληγείσες  γέφυρες Chonhar. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ