Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ έχει δημιουργήσει τεχνητή νοημοσύνη για τον έλεγχο του αεροσκάφους. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια επανάσταση στο πεδίο της μάχης.
Για να τεθούν οι βάσεις για το πρόγραμμα Combat Collaborative Aircraft (CCA) της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ , το οποίο θα διερευνήσει τακτικές έννοιες ομαδοποίησης ανθρώπου-μηχανής, η υπηρεσία θα δώσει σε επιλεγμένα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Viper τη δυνατότητα να πετούν μόνα τους.
Με το όνομα Project Viper Experimentation και Next-Gen Operations Mode (VENOM), η πρωτοβουλία θα εξοπλίσει έξι F-16 από την αεροπορική βάση Eglin στη Φλόριντα, με λοβούς αυτονομίας με τους οποίους θα πειραματιστεί ένας άνθρωπος πιλότος κατά την πτήση.
Η ελπίδα είναι ότι το έργο θα επιτρέψει στην Πολεμική Αεροπορία να αξιολογήσει, πώς μπορεί να γεφυρώσει καλύτερα τους αυτόνομους σχηματισμούς και τους σχηματισμούς με πλήρωμα, ενώ θα οικοδομήσει εμπιστοσύνη στην αυτονομία. Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τις μελλοντικές ελπίδες, επανδρωμένων-μη επανδρωμένων ομάδων της USAF.
Το Project VENOM θα βοηθήσει στην αυτονομία της εργασίας σε πιο συνηθισμένες δοκιμές, καθώς και στη βελτίωση του τι αναμένεται από το αεροσκάφος που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος CCA . Η προσπάθεια της CCA, επιδιώκει να παράγει τουλάχιστον 1.000 αυτόνομα drones με υψηλή αυτονομία, που μπορούν να λειτουργήσουν ως «πιστά drones» μαζί και να δικτυωθούν με αεροσκάφη με πλήρωμα , όπως η μελλοντική πλατφόρμα NGAD.
«Το έργο VENOM αυτή τη στιγμή φέρνει F-16, για να μας βοηθήσουν να επιτύχουμε την αυτονομία που χρειαζόμαστε για να την βάλουμε σε είδος καθημερινής λειτουργίας», δήλωσε ο υποστράτηγος Evan C. Dertien, διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας Κέντρο Δοκιμών.
Ενώ το πρόγραμμα Have Raider II εξερεύνησε αρχικά την αυτοματοποίηση του F-16 το 2017 , υπάρχει επίσης το X-62A. Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, το X-62A πέταξε χρησιμοποιώντας λοβούς αυτονομίας με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη από το AFRL και την Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων της Άμυνας (DARPA) για εντυπωσιακές 17 ώρες .
Παρόλο που και τα δύο αεροσκάφη X-62A και VENOM βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο αεροσκάφους και εξυπηρετούν μια γενικά παρόμοια αποστολή, και τα δύο αεριωθούμενα δοκιμών προσφέρουν διαφορετικές δυνατότητες σε κάθε πρόγραμμα. Για παράδειγμα, τα F-16 που θα χρησιμοποιηθούν για το Project VENOM θα προσφέρουν μια πιο στιβαρή σουίτα αισθητήρων.
«Και αυτό στο οποίο μας επιτρέπει να εστιάσουμε το F-16, καθώς είναι μαχητικό με πλήρωμα, μπορούμε να εργαστούμε για να μεταφέρουμε το αεροσκάφος από και προς τον εναέριο χώρο, για να αναπτύξουμε την αυτονομία εκεί. Και επίσης στον εναέριο χώρο να εργαστούμε για την επανδρωμένη ομαδοποίηση και την επιχείρηση χωρίς πλήρωμα», αναφέρει ξένο μέσο ενημέρωσης.
Η διασφάλιση της εμπιστοσύνης μεταξύ ανθρώπων και μηχανών, είναι επίσης ένας κρίσιμος παράγοντας για την υλοποίηση της ιδέας. Το Project VENOM, θα μπορούσε να υποστηρίξει αυτή την ανάγκη απλά επιτρέποντας στους πιλότους να πετούν με πυρήνες αυτονομίας πτήσης που θα μπορούσαν να εξοπλίσουν τα drones που μπορεί μια μέρα να πολεμούν μαζί τους.
Ενώ η εμφάνιση του Project VENOM φαίνεται να είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά την πρόοδο στην ανάπτυξη της ιδέας CCA, η συναίνεση φαίνεται ακόμα να είναι ότι απομένει πολλή δουλειά να γίνει. Η Πολεμική Αεροπορία ζήτησε σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια για το Project VENOM το οικονομικό έτος 2024 και καθώς πραγματοποιούνται αξιολογήσεις, τα ευρήματα που συγκεντρώθηκαν θα παρέχουν μια καλύτερη ιδέα για το πόσο κοντά είναι η υπηρεσία στη δημιουργία του φιλόδοξου «συστήματος συστημάτων» NGAD.