Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχει στείλει «κυματισμούς συνεργασίας» σε όλη την Ευρώπη, με χώρες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την άμυνά τους και να ενισχύσουν τη στρατιωτική συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Γαλλία, όπως και οι περισσότεροι από τους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ, χρησιμοποιεί το Link16 (το Link 16 είναι ένα στρατιωτικό δίκτυο τακτικής σύνδεσης δεδομένων, που χρησιμοποιείται από το ΝΑΤΟ και τα έθνη που επιτρέπεται από το Γραφείο Διεθνούς Προγράμματος MIDS IPO).
Τα τελευταία τρία χρόνια, το Παρίσι υπήρξε ισχυρός υποστηρικτής υιοθέτησης ενός ευρωπαϊκού προτύπου για ένα νέο στρατιωτικό δίκτυο τακτικής σύνδεσης δεδομένων, που είναι πλήρως διαλειτουργικό με τις ΗΠΑ.
Τα τελευταία χρόνια, η Γαλλία και οι σύμμαχοί της έδωσαν υψηλή προτεραιότητα στην ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των μαχητικών αεροσκαφών, τέταρτης και πέμπτης γενιάς.
Το Παρίσι προσπαθεί τώρα να πιέσει για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα, μεταξύ των γαλλικών αεροσκαφών Rafale και του F-35 Joint Strike Fighter (JSF). Ανώτεροι στρατιωτικοί αξιωματούχοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γαλλία, συναντώνται κάθε 18 μήνες σε ένα πλαίσιο γνωστό ως, «συνομιλίες εμπλοκής χειριστή» για να αντιμετωπίσουν τις επιχειρήσεις και τις μακροπρόθεσμες απαιτήσεις.
Αυτές οι συνομιλίες στοχεύουν στην ανάπτυξη, τη διατήρηση και τη βελτίωση των αμοιβαία επωφελών επιχειρησιακών σχέσεων με τα κράτη-εταίρους, προκειμένου να αυξηθεί η διαλειτουργικότητα στον αέρα, το διάστημα και τον κυβερνοχώρο.
Dassault Aviation: Στον συντονισμό της διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών πολεμικών αεροσκαφών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανέθεσε στην Dassault Aviation να τυποποιήσει τη μελλοντική ευρωπαϊκή διαλειτουργικότητα πολεμικών αεροσκαφών.
Το έργο που ονομάζεται European Initiative for Collaborative Air Combat Standardization (EICACS), συγκεντρώνει εκ νέου τους κύριους παίκτες στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αμυντικών αερομεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των Airbus Defense and Space, Saab, Leonardo και MBDA. Αποτελεί μέρος του μεγαλύτερου έργου Δυνατοτήτων Συνεργατικού Πολέμου της ΕΕ (ECOWAR).
Τα αποτελέσματα αυτού του προγράμματος συντονισμού, πιθανότατα θα ωφελήσουν τα δύο προγράμματα που αναπτύσσονται επί του παρόντος στην Ευρώπη, δηλαδή το Future Combat Air System (FCAS) που ανασυγκροτεί τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία, και το Παγκόσμιο πρόγραμμα Combat Air, ως αποτέλεσμα μιας συγχώνευσης μεταξύ της πρωτοβουλίας Tempest της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και του προγράμματος FX της Ιαπωνίας.
Το πρόγραμμα θα εξασφαλίσει τη συνεργασία μελλοντικών πολεμικών αεροσκαφών, με υπάρχοντα μαχητικά αεροσκάφη που λειτουργούν από τις εμπλεκόμενες χώρες, όπως το Dassault Rafale, το Eurofighter Typhoon, το Saab Gripen και το αμερικανικής κατασκευής Lockheed Martin F-35, καθώς και την υποστήριξή τους σε άλλου τύπου αεροσκάφη (ιπτάμενα τάνκερ, AWACS). Θα προετοιμάσει επίσης, την ενσωμάτωση μελλοντικών πλατφορμών, όπως μη επανδρωμένα αεροσκάφη με ικανότητες που μοιάζουν με μαχητικά, γνωστά ως «πιστοί πτέρυγας».
Ο παράγοντας της Κίνας
Να υπενθυμίσουμε ότι, η γαλλική Πολεμική Αεροπορία στην άσκηση Heifara-Wakea , που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στον Ειρηνικό μπόρεσε να πετάξει με τα F-22 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ του Ειρηνικού στην περιοχή.
Η τελευταία συνάντηση μεταξύ Αμερικανών και Γάλλων στρατιωτικών αξιωματούχων, επιβεβαίωσε την κοινή επιθυμία να συνεχιστούν τέτοιες ασκήσεις κάθε χρόνο. Μια παρόμοια αεροπορική άσκηση από τη γαλλική μητρόπολη στη Νέα Καληδονία, μια γαλλική επικράτεια που περιλαμβάνει δεκάδες νησιά στον Νότιο Ειρηνικό, έχει ήδη προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι.
Στόχος είναι αντί για τρία Rafales, η άσκηση να περιλαμβάνει την ανάπτυξη έως και 20 Rafales και 10 τάνκερ MRTT, που ισοδυναμούν με ένα αεροπλανοφόρο.
Σκοπός είναι να σταλθεί ένα σαφές μήνυμα σε πιθανούς αντιπάλους όπως η Κίνα, επιδεικνύοντας την ικανότητα της Γαλλίας να αναπτύξει σημαντικές δυνάμεις σε εμβέλεια 20.000 χιλιομέτρων σε 48 ώρες. Μια επίδειξη δύναμης, που δείχνει την ικανότητα της FASF να αναλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων.