Ένοπλες Συρράξεις

Σε ''αναμμένα κάρβουνα'' οι Ρωσικές ΕΔ! Πήρε φωτιά το μοναδικό ρωσικό αεροπλανοφόρο “Admiral Kuznetsov”- Δολιοφθορά;

Προβληματισμό στην ηγεσία των Ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, έχει προκαλέσει η φωτιά που εκδηλώθηκε στο μοναδικό ρωσικό αεροπλανοφόρο, ενώ εξετάζεται σοβαρά σενάριο δολιοφθοράς.

Η φωτιά ξεκίνησε  στο Admiral Kuznetsov ενώ ήταν ελλιμενισμένο στο ναυπηγείο Zvyozdochka στο Μούρμανσκ, που βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της Ρωσίας. Πηγή των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, ανέφερε το πρωί της Πέμπτης ότι 20 άνθρωποι απομακρύνθηκαν, η φωτιά κατασβέστηκε και ότι «δεν υπήρξαν θύματα».

Ο Alexei Rakhmanov, ο οποίος είναι επικεφαλής της United Shipbuilding Corporation (USC) που επιβλέπει την ανακαίνιση του πλοίου, δήλωσε σε ρωσικό μέσο ότι, το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια εργασιών επισκευής, αλλά προκαλεί προβληματισμό καθώς προσπαθούν να καταλάβουν την αιτία πρόκλησης της φωτιάς.

Η εστία της φωτιάς εντοπίστηκε στις καμπίνες στην πλευρά του λιμανιού,  σε έκταση 6 τετραγωνικών μέτρων. «Η ανάφλεξη έλαβε αυξημένο βαθμό πολυπλοκότητας», ανέφερε.

Η περίπτωση του Kuznetsov

Το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας, το Admiral Kuznetsov έχει βρεθεί στο σκηνικό και άλλων ατυχημάτων. Τον Οκτώβριο του 2018, το κατάστρωμά του υπέστη ζημιά από έναν γερανό που έπεσε πάνω του καθώς το πλοίο επισκευαζόταν. Τον Δεκέμβριο του 2019, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πάνω από δώδεκα τραυματίστηκαν μετά από πυρκαγιά που είχε ξεκινήσει στο αμπάρι.

Το αεροπλανοφόρο κατακλύζεται από ατυχία από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το 1991. Ωστόσο, θα πρέπει  να μην επικεντρωθούμε τόσο στο άτυχο αεροπλανοφόρο όσο στις ελλείψεις υποδομής, που έχουν απογοητεύσει και συνεχίζουν να μαστίζουν τον ρωσικό στόλο.

Τα προβλήματα του συστήματος στρατιωτικής συντήρησης και εκσυγχρονισμού της Ρωσίας δεν είναι καινούργια και είναι εμφανή τώρα, καθώς ο στρατός της έχει υπολειπόμενη απόδοση στην Ουκρανία. 

Κατά τη σοβιετική περίοδο, η περισσότερη χρηματοδότηση επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη και παραγωγή πλοίων, με ελάχιστα να περισσεύουν για τη συνήθη συντήρηση. Η ιδιωτικοποίηση της ρωσικής ναυπηγικής βιομηχανίας και συντήρησης στη δεκαετία του 1990, έφερε διαφθορά και αναποτελεσματικότητα, και πολλά πλοία χάθηκαν καθώς σκούριασαν στην προβλήτα ή υπέστησαν ατυχήματα.

Για την καταπολέμηση αυτών και άλλων προβλημάτων, ο Πρόεδρος  Πούτιν εξέδωσε εκτελεστικό διάταγμα τον Μάρτιο του 2007, για τη δημιουργία της United Shipbuilding Company (USC), μιας ιδιωτικής ανώνυμης εταιρείας που ανήκει εξ ολοκλήρου στη ρωσική κυβέρνηση. Αυτή η νέα εταιρεία-ομπρέλα, θα διαχειρίζεται όλες τις στρατιωτικές συμβάσεις κατασκευής, συντήρησης και επισκευής. 

Τα θέματα του Kuznetsov αντικατοπτρίζουν τις δομικές ελλείψεις στο πρόγραμμα επισκευής και εκσυγχρονισμού της Μόσχας. Επιπλέον, η γενική επισκευή της μέσης ηλικίας μιλά για την ανεπαρκή υποδομή που κληρονόμησε το ρωσικό ναυτικό για να διατηρεί τα πλοία του σε υπηρεσία, να τα συντηρεί και να τα αναβαθμίζει. 

Η απώλεια του 2018 της πλωτής αποβάθρας PD-50, της μόνης αρκετά μεγάλης για να χειριστεί τα μεγαλύτερα ναυτικά πλοία, ανάγκασε έναν απολογισμό: το σχέδιο εκσυγχρονισμού της Μόσχας εξαρτάται από τις υποδομές.

Επένδυση σε υποδομές

Η Μόσχα έχει διαγράψει αρκετούς από τους μεγάλους μαχητές της στην επιφάνεια του γαλάζιου νερού, όπως τα πυρηνοκίνητα μαχητικά καταδρομικά κλάσης Kirov Admiral Lazarev και Admiral Ushakov , αλλά αποφάσισε να επενδύσει πρώτα σε υποδομές και μετά να αναβαθμίσει στο Kuznetsov και το Kirov  καταδρομικό κλάσης Admiral Nakhimov (και πιθανώς τελικά το καταδρομικό της κλάσης Kirov Peter the Great ). 

Η διατήρηση των μεγάλων εξέδρων, αντικατοπτρίζει το κύρος (και τις παγίδες) της Ρωσίας ως μεγάλης δύναμης, αλλά η Μόσχα επίσης δεν θέλει να χάσει το Kuznetsov την ικανότητα της ναυτικής αεροπορίας καθώς εξετάζει νέα αεροπλανοφόρα και μεγάλα αμφίβια  πλοία ελικοπτέρων την επόμενη δεκαετία. 

Ακόμη και με δύο βήματα μπροστά και ένα βήμα πίσω, η Ρωσία επενδύει στην υποδομή συντήρησης και εκσυγχρονισμού της. Ενώ οι διαχρονικές προκλήσεις της διαφθοράς, των ατυχημάτων και της χρηματοδότησης παραμένουν, η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών μπορεί να αποφέρει οφέλη στο μέλλον.

 Ίσως, αυτός είναι ο λόγος που ο Σόιγκου διπλασίασε τις προσπάθειες στο 35ο εργοστάσιο επισκευής πλοίων και γιατί η Μόσχα αρνήθηκε να διαγράψει το  Kuznetsov . Φυσικά, το κόστος του πολέμου στην Ουκρανία και ο αντίκτυπος των οικονομικών κυρώσεων, θα απαιτήσουν σκληρές επιλογές από το Κρεμλίνο, οι οποίες θα μπορούσαν να καθυστερήσουν περαιτέρω το Kuznetsov και να επιδεινώσουν τα αιώνια δεινά του ρωσικού ναυτικού.

 

 

 


 

 


 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ