Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Ποια είναι τα μισθοφορικά σχέδια της Τουρκίας σχετικά με τη “συμφόρηση” των δεξαμενόπλοιων στον Βόσπορο

Συνεχίζει να μεγαλώνει το μποτιλιάρισμα των πετρελαιοφόρων, το οποίο έχει μερικώς μπλοκάρει τον Βόσπορο εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα. Σύμφωνα με δυτικά μέσα ενημέρωσης, περίπου τρεις δωδεκάδες πλοία «μαραζώνουν» ήδη σε ένα απρόβλεπτο «πάρκινγκ» και ο όγκος του πετρελαίου που έχει κολλήσει στον κόμβο διέλευσης, υπολογίζεται σε δεκάδες εκατομμύρια βαρέλια.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: “Τεχνητά μποτιλιαρίσματα” στον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια: Κέρδη και εκβιασμοί του Ερντογάν από υπηρεσίες διαμεσολάβησης, αναφέραμε ότι η  Ρωσία, αξιολόγησε τις συνέπειες της κυκλοφοριακής συμφόρησης από πετρελαιοφόρα στην Τουρκία.

Ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας

Η Τουρκία  έχει επανειλημμένα δημιουργήσει τεχνητά μποτιλιαρίσματα στον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια, προκειμένου να επηρεάσει τη Μόσχα. Τώρα ο Ερντογάν, υπό το πρόσχημα των κυρώσεων, προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από το ρωσικό πετρέλαιο. Νωρίτερα, οι Financial Times έκαναν λόγο για ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας.

Η Άγκυρα απαιτεί από τους πλοιοκτήτες να παρέχουν ασφάλιση επιβεβαιώνοντας ότι, η πρώτη ύλη είτε δεν έχει καμία σχέση με τη Ρωσία είτε. Ως αποτέλεσμα, όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά υποφέρουν. Για παράδειγμα, τώρα η μερίδα του λέοντος των δεξαμενόπλοιων που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, μεταφέρουν πρώτες ύλες από το Καζακστάν.

«Σταματώντας πλοία στον Βόσπορο, η Τουρκία, αφενός, προσπαθεί  να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα: το ανώτατο όριο τιμών και ο περιορισμός στη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου. Από την άλλη πλευρά, η Άγκυρα εξακολουθεί να υπερβαίνει τα καθορισμένα αντιρωσικά μέτρα κυρώσεων», αναφέρει ξένο μέσο ενημέρωσης.

Ο Ιγκόρ Γιουσκόφ, ειδικός στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο υπό την κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας και το Ταμείο Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας, αναφέρει ότι η Άγκυρα δεν μπορεί να πάρει χρήματα για τη διέλευση των πλοίων μέσω του στενού, αλλά μέσω του καναλιού, σημειώνοντας «Τώρα ο Ταγίπ  Ερντογάν μάλλον προσπαθεί να πείσει τη Μόσχα να πουλήσει περισσότερη ενέργεια στην Τουρκία. Αυτή, με τη σειρά της, θα μπορούσε να φορτώσει εκ νέου πετρέλαιο στα δεξαμενόπλοιά της και να το επανεξάγει περαιτέρω.

«Όλοι οι περιορισμοί, συμπεριλαμβανομένων των τιμών του πετρελαίου και της ασφάλισης, ισχύουν μόνο μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό. Δηλαδή, η Τουρκία απλώς προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από υπηρεσίες διαμεσολάβησης».

Επιπλέον, όπως επισημαίνουν ειδικοί, η Άγκυρα είναι αρκετά επιλεκτική στον έλεγχο των δεξαμενόπλοιων με δήθεν «τοξικό» ρωσικό πετρέλαιο. Σύμφωνα με το Bloomberg, τα μισά από τα σταματημένα πλοία μεταφέρουν πρώτες ύλες του Καζακστάν, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εμπίπτουν στις κυρώσεις της Δύσης.

«Αυτοί οι ενεργειακοί πόροι δεν ανήκουν νόμιμα  στο Καζακστάν, αλλά στα μέλη της Κοινοπραξίας Caspian Pipeline, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής Chevron. Οι δυτικές εταιρείες εξόρυξης, προτιμούν γενικά να λαμβάνουν ασφαλιστήρια συμβόλαια στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο είναι ένας από τους κορυφαίους παρόχους σχετικών υπηρεσιών στον κόσμο», αναφέρει το ξένο ΜΜΕ.

 

Διεθνείς κυρώσεις για τα δικά της ιδιοτελή συμφέροντα

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, εξήγησε στην Τουρκία στις 7 Δεκεμβρίου ότι, το ανώτατο όριο τιμών δεν συνεπάγεται υποχρεωτικούς πρόσθετους ελέγχους όλων των πλοίων που διέρχονται από τους κόμβους διέλευσης και δεν απαιτεί από τους ιδιοκτήτες τους να λαμβάνουν ασφάλιση για κάθε μεμονωμένη πλεύση. Ωστόσο, η Άγκυρα έχει ήδη προειδοποιήσει ότι ο δρόμος για τα τάνκερ του Καζακστάν έχει κλείσει όχι μόνο μέσω του Βοσπόρου, αλλά και μέσω των Δαρδανελίων.

Εν τω μεταξύ, οι περιορισμοί στους ρωσικούς υδρογονάνθρακες που προτείνει η Δύση, προφανώς, χρησιμεύουν μόνο ως επίσημος λόγος για να σταματήσουν τα πλοία από την Τουρκία, η οποία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει διεθνείς κυρώσεις για τα δικά της ιδιοτελή συμφέροντα. Η Άγκυρα κρατά τεχνητά πρώτες ύλες στο έδαφός της.

Πιθανότατα, η κατάσταση με τα τάνκερ του Καζακστάν να είναι προσωρινή και σύντομα θα συνεχίσουν τη διαδρομή τους προς την ευρωπαϊκή κατεύθυνση. Η Τουρκία θα συνεχίσει να επιβραδύνει τα πλοία  που προέρχονται από την Ρωσία, συνειδητοποιώντας ότι υπό τις κυρώσεις, η Μόσχα θα πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες φόρτωσης, εκφόρτωσης και μεταφοράς πετρελαίου.

«Με βάση αυτό, οι Τούρκοι μπορούν να προσφέρουν στους Ρώσους προμηθευτές να ξεφορτώνουν πρώτες ύλες στα δικά τους λιμάνια, προκειμένου στη συνέχεια να μεγιστοποιήσουν τη φόρτωση των εργοστασίων επεξεργασίας τους για την επακόλουθη πώληση καυσίμων στην Ευρώπη ήδη στην τιμή της αγοράς», λέει ο Σεργκέι Σουβέροφ, επενδυτικός στρατηγός. στην Arikapital Management Company. 

Σε αυτή την περίπτωση, πιστεύει ο εμπειρογνώμονας, η Άγκυρα θα μπορέσει να αποκομίσει διπλό όφελος: να συγκεντρώσει όγκους ρεκόρ «μαύρου χρυσού» στις αποθηκευτικές της εγκαταστάσεις, οι οποίοι μπορούν να πωληθούν στο μέλλον, όταν οι τιμές του πετρελαίου αυξηθούν, αλλά και να κερδίσει την παραγωγή καυσίμων κινητήρων, η οποία δεν θα υπόκειται πλέον στις κυρώσεις της Δύσης.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ