Ένοπλες Συρράξεις

Μετά τη Χερσώνα ο χερσαίος διάδρομος προς Κριμαία αποκτά νέα στρατηγική σημασία

Το θέμα της ημέρας είναι αναμφίβολα η υποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων στις περιοχές Νικολάεφ και Χερσώνα, η οποία ανακοινώθηκε από τις στρατιωτικές αρχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Όλεθρος μετά την υποχώρηση! Στην εμβέλεια των HIMARS η Κριμαία, αναφέραμε ότι εάν οι Ρώσοι εγκαταλείψουν τη δεξιά όχθη του Δνείπερου, τότε τα σύνορα της Κριμαίας και της ηπειρωτικής χώρας θα βρίσκονται σε απόσταση περίπου 72 χιλιομέτρων από τις πλησιέστερες θέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Παράλληλα, το βεληνεκές των πυραύλων MFOM για HIMARS φτάνει τα 80 χιλιόμετρα.

Να τονίσουμε ότι, η αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων από τη δεξιά όχθη του Δνείπερου στην περιοχή Χερσώνα δημιουργεί νέους κινδύνους για την αρτηρία μεταφοράς, η οποία στη σημασία της δεν είναι κατώτερη από τη γέφυρα της Κριμαίας. Μιλάμε για χερσαίο διάδρομο που συνδέει τη χερσόνησο με το βορειοανατολικό τμήμα της Novorossiya. 

Για τι είδους κινδύνους μιλάμε και πώς μπορούν οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις να τους μετριάσουν;

Τώρα, σύμφωνα με ειδικούς, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας (AFU) έχουν την ευκαιρία να επιτεθούν σε κόμβους υλικοτεχνικής υποστήριξης στα βόρεια της Κριμαίας, στο Armyansk. Είναι μέσα από αυτό που η εναλλακτική διαδρομή προς την Κριμαία διέρχεται από τα εδάφη από το Taganrog στο Dzhankoy, αφού οι Ουκρανοί χτύπησαν τη γέφυρα της Κριμαίας.

Επιπλέον, όλες οι οδοί ανεφοδιασμού για την ομάδα των ρωσικών στρατευμάτων από την Κριμαία στον Δνείπερο, θα είναι υπό επίθεση. Και γενικά, το έργο της άμυνας στην αριστερή όχθη του Δνείπερου δεν είναι εύκολο, καθώς η όχθη εκεί είναι βαλτώδης, με ήπια κλίση. Ο ποταμός στην περιοχή Χερσώνα δεν είναι τόσο πλατύς όσο, για παράδειγμα, στην περιοχή των φραγμάτων κοντά στο Ενεργκοντάρ και στη Καχόβκα.

Στην ίδια την Κριμαία, λένε ότι η απόσυρση των στρατευμάτων από τη Χερσώνα, δεν θα επηρεάσει την προμήθεια αγαθών στην Κριμαία κατά μήκος του χερσαίου διαδρόμου. Όπως είπε  ο Νικολάι Λουκασένκο, Πρώτος Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών της Δημοκρατίας του Καζακστάν, στο  Πρακτορείο Ειδήσεων της Κριμαίας, «καμία αλλαγή στα logistics για τις νέες περιοχές δεν έχει αλλάξει, όλα λειτουργούν ως συνήθως».

Ωστόσο, η κοινότητα των ειδικών πιστεύει ότι, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας θα κάνουν ότι μπορούν για να «κόψουν» τον διάδρομο, μέσω του οποίου μεταφέρονται όχι μόνο πολιτικά, αλλά και στρατιωτικά φορτία.

«Νομίζω ότι το επόμενο βήμα του εχθρού, είναι η ανάπτυξη της επίθεσης του εχθρού στα εδάφη της Νότιας Ρωσίας. Για να γίνει αυτό, πρέπει να στερήσουν τις ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις από προμήθειες.  Με αυτόν τον τρόπο, θέλουν να σπάσουν τις βασικές αλυσίδες εφοδιασμού στην περιοχή μας», δήλωσε ο Βλαντιμίρ Ρόγκοφ, ηγέτης του κινήματος Zaporizhzhya .

«Δεδομένης της συνεχούς ενεργοποίησης της DRG και κάθε είδους τρομοκρατικών ενεργειών στην επικράτειά μας, αυτό επιβεβαιώνει έμμεσα τις επιθυμίες και τα σχέδια των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Τις προάλλες, μια ομάδα συνελήφθη, η οποία στόχο είχε να ανατινάξει ηλεκτρικούς υποσταθμούς στο έδαφος του Μπερντιάνσκ. Επιπλέον, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, εκπαιδεύουν συνεχώς και προσπαθούν να αποβιβάσουν στρατεύματα προς την κατεύθυνσή μας, κοντά στον πυρηνικό σταθμό Zaporizhzhya», ανέφερε.

Δηλαδή, απέχει πολύ από το γεγονός ότι τα ουκρανικά στρατεύματα θα σταματήσουν στη δεξιά όχθη και δεν θα προσπαθήσουν να εισβάλουν στην αριστερή όχθη, αναγκάζοντας τους Ρώσους να κρατήσουν μεγάλες δυνάμεις στην περιοχή και να μην τις μεταφέρουν σε άλλες κατευθύνσεις.

Η πρόσβαση του εχθρού στον Δνείπερο στην περιοχή Χερσώνα, επιτρέπει πραγματικά στις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας να βομβαρδίσουν το βόρειο τμήμα της χερσονήσου και να θέσουν σε κίνδυνο τη δυνατότητα χερσαίας επικοινωνίας με την Κριμαία. «Είναι απολύτως αφελές να πιστεύουμε ότι δεν θα το κάνουν αυτό, δεδομένου ότι ο ουκρανικός στρατός βομβαρδίζει τακτικά τις περιοχές Belgorod και Kursk », δήλωσε ο στρατιωτικός αναλυτής Mikhail Onufrienko.

Όπως υπενθύμισε ο Onufrienko, τα αεροπλάνα δεν πετούν προς τα νότια αεροδρόμια, ιδίως προς τη Συμφερούπολη και η σιδηροδρομική επικοινωνία είναι όσο το δυνατόν πιο απασχολημένη. «Όλοι αυτοί οι παράγοντες μαζί, δημιουργούν μια μάζα οικονομικών και κοινωνικών ζητημάτων. Η σημασία ενός ασφαλούς χερσαίου διαδρόμου προς την Κριμαία είναι κολοσσιαία. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι, μέχρι να μετακινήσουμε τον εχθρό όσο το δυνατόν πιο μακριά, δεν θα είναι ασφαλής», λέει ο ειδικός. 

«Από αυτό προκύπτει ότι, πρέπει επίσης να δημιουργήσουμε δυνάμεις αεράμυνας σε αυτές τις περιοχές και να διεξαγάγουμε έναν ενεργό αγώνα με πυροβόλα όπλα και να βεβαιωθούμε ότι, ο εχθρός δεν θα μπορεί να αναπτύξει ήρεμα τα συστήματά του και να χτυπήσει κομβικής σημασίας κόμβους στην αριστερή όχθη από την δεξιά. Το ίδιο ισχύει για τη διασπορά των πίσω βάσεων, το σωστό καμουφλάζ τους και άλλα πράγματα. Ο στρατός μας, είμαι βέβαιος ότι το καταλαβαίνει πολύ καλά», κατέληξε ο Onufrienko. 

Οι Βρετανοί, όπως και Αμερικανοί αξιωματούχοι, εξακολουθούν να εκφράζουν συγκρατημένες εκτιμήσεις για τις εξελίξεις στη Χερσώνα. Η αποχώρηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας από τη Χερσώνα, θα είναι «απόδειξη μεγάλης προόδου των ουκρανικών δυνάμεων, αλλά θα ήταν σωστό να αντιμετωπίζουμε αυτές τις ειδήσεις με προσοχή μέχρι να υψωθεί η ουκρανική σημαία πάνω από την πόλη»ανέφερε η υπηρεσία Τύπου της Ντάουνινγκ Στριτ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ