Τον Νοέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε ότι, το Καζακστάν είχε υπογράψει σύμβαση με την Turkish Aerospace Industries (TAI), για την παράδοση τριών μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων μάχης TAI Anka (UCAV). Η αγορά τους, έρχεται περίπου πέντε χρόνια αφότου η Πολεμική Αεροπορία του Καζακστάν, απέκτησε για πρώτη φορά μια οπλισμένη ικανότητα drone με τη μορφή τεσσάρων Wing Loong Is από την Κίνα.
Αντί να αποκτήσει πρόσθετα κινεζικής κατασκευής UCAV, το 2021 το Καζακστάν στράφηκε έτσι στην Τουρκία για να συνεχίσει το πρόγραμμα ένοπλων drone. Άλλοι προμηθευτές UAV στο Καζακστάν, είναι το Ισραήλ και η Ρωσία, που και οι δύο έχουν παραδώσει ορισμένα αναγνωριστικά UAV.
Η εξαγορά της Τουρκικής TAI Anka, τερματίζει τις πολυετείς εικασίες ότι το Καζακστάν έψαχνε να αγοράσει τον τύπο. Ήδη το 2018, αναφέρθηκε ότι η Καζακστάν Αεροπορική Βιομηχανία (KAI) είχε υπογράψει συμφωνία με την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), για την παραγωγή του προηγμένου εκπαιδευτικού και αεροσκάφους επίθεσης εδάφους Anka UAV και TAI Hürkuş στο Καζακστάν.
Αυτή η συμφωνία, δεν φαίνεται να ολοκληρώθηκε ποτέ, και για κάποιο διάστημα πιστευόταν ότι, το Ισραήλ θα εξασφάλιζε τελικά μια συμφωνία για να παράσχει στο Καζακστάν μια ικανότητα UAV MALE εκτός από το κινεζικό Wing Loong I, που βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία.
Η αρχική παραγγελία για μόλις τέσσερα Wing Loong Is, θα μπορούσε να υποδεικνύει ότι το Καζακστάν απέκτησε τον τύπο για σκοπούς οικοδόμησης δογμάτων και εκπαίδευσης, μόνο για να εγκατασταθεί αργότερα σε έναν τύπο που επρόκειτο να αποκτηθεί σε μεγαλύτερους αριθμούς.
Το Καζακστάν έγινε ο δεύτερος γείτονας της Κίνας μετά τη Μιανμάρ, που απέκτησε κινεζικής κατασκευής UCAV. Δεν είναι γνωστό, εάν η Κίνα έχει επιβάλει περιορισμούς στη χρήση UCAV κοντά στα σύνορα με την Κίνα, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από ορισμένες πηγές. Το Wing Loong Is σταθμεύει περίπου 800 χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα με την Κίνα στο Taraz κοντά στο Κιργιστάν, το οποίο πρόσφατα έγινε χειριστής του Bayraktar TB2.
Το Wing Loong Is του Καζακστάν, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της έκθεσης όπλων και τεχνολογιών KADEX-2016 και της παρέλασης για την Ημέρα του Υπερασπιστή της Πατρίδας το 2017, όταν δύο παραδείγματα παρέλασαν στους δρόμους της Αστάνα (σήμερα γνωστή ως Νουρ-Σουλτάν).
Αντί να πετούν πάνω από τον τόπο διεξαγωγής ή να τοποθετηθούν σε ρυμουλκούμενα, όπως συνηθίζεται σε χώρες όπως το Αζερμπαϊτζάν, το Τουρκμενιστάν και η Ουκρανία, το Wing Loong Is ρυμουλκήθηκε πίσω από τα αμερικανικά HMMWV IMV. Το One Wing Loong I αργότερα, συμμετείχε επίσης στο KADEX-2018, όπου τέθηκε σε στατική έκθεση.
Δίπλα στο Wing Loong Is λειτουργούν τουλάχιστον δύο τύποι ισραηλινών αναγνωριστικών UAV και ένας μικρός αριθμός ρωσικών drones Orlan-10E. Το Skylark I-LEX της Elbit Systems, ήταν το πρώτο αναγνωριστικό UAV που τέθηκε σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις του Καζακστάν το 2014.
Εν τω μεταξύ, ο τύπος παράγεται επίσης στο Καζακστάν μέσω μιας κοινοπραξίας μεταξύ του Καζακστάν και της Elbit Systems. Ωστόσο, οι μη επανδρωμένες φιλοδοξίες της χώρας, εκτείνονται πέρα από την απλή συναρμολόγηση ξένων τύπων. Υπάρχει μια νέα βιομηχανία UAV Έρευνας και Ανάπτυξης, που μέχρι στιγμής έχει δημιουργήσει πολλά σχέδια drone. Το πιο πολλά υποσχόμενο από αυτά είναι το Shagala, το οποίο πέρασε από κρατικές δοκιμές στις αρχές του 2021.
Μαζί με το Wing Loong Is αποκτήθηκαν οι πύραυλοι αέρος-εδάφους Blue Arrow 7 (AGMs) και οι κατευθυνόμενες βόμβες YZ-100. Δεν πιστεύεται ότι έχουν αγοραστεί προηγμένα ωφέλιμα φορτία για το Wing Loong Is και τα drones λειτουργούν, μόνο με έναν πυργίσκο FLIR κάτω από την άτρακτο.
Μετά την άφιξή τους στο Καζακστάν το 2017, τα Wing Loong Is τοποθετήθηκαν στο αεροδρόμιο Taraz, κοντά στα σύνορα με το Κιργιστάν. Κάποτε στο Taraz, βρισκόταν το 157ο σύνταγμα ελικοπτέρων που λειτουργούσε περίπου σαράντα Mi-17 και δεκαοκτώ ελικόπτερα Mi-26. Καθώς οι επιχειρήσεις αυτού του συντάγματος άρχισαν να τερματίζονται τη δεκαετία του 1990, το Taraz επανήλθε σε πολιτική χρήση πολύ πριν από την άφιξη του Wing Loong Is.
Τέσσερα υπόστεγα ανεγέρθηκαν στην περιοχή που χρησιμοποιούσαν παλαιότερα τα Mi-26. Μόνο ένα από τα υπόστεγα, είναι αφιερωμένο στη στέγαση του Wing Loong Is, με τα άλλα τρία υπόστεγα να λειτουργούν ως καταφύγια για τους σταθμούς ελέγχου εδάφους (GCS) και άλλα συναφή οχήματα και εξοπλισμό.
Το Καζακστάν πρόκειται σύντομα να λειτουργήσει μια σειρά από σχέδια UAV που προέρχονται από την Κίνα, το Ισραήλ και την Τουρκία. Εκτός από την απόκτηση αυτών των ξένων σχεδίων, η χώρα σκοπεύει επίσης να εμπλέξει τη δική της αμυντική βιομηχανία, μέσω της συναρμολόγησης ισραηλινών UAV στο Καζακστάν και του σχεδιασμού και της παραγωγής αυτοχθόνων UAV.
Τον Νοέμβριο του 2020 υποστηρίχθηκε ότι το Καζακστάν, ενδιαφέρεται επίσης για την απόκτηση του τουρκικού Bayraktar TB2. Ενώ παραμένει άγνωστο, εάν μια απόκτηση του TB2 θα πραγματοποιηθεί πραγματικά, είναι βέβαιο ότι το Καζακστάν θα συνεχίσει να αναζητά νέους τρόπους για να επεκτείνει τις υπάρχουσες μη επανδρωμένες εναέριες δυνατότητές του.