Tον Οκτώβριο του 2019, ο στρατηγός Philippe Lavigne, τότε Αρχηγός του Επιτελείου της Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης (AAE), προβάλλοντας τις δυνατότητες του drone MALE (Medium Altitude Long Endurance) που αναπτύχθηκε από την Aibus (με τη βοήθεια της Dassault Aviation και του Leonardo) κατόπιν αιτήματος της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας, είχε δηλώσει«Εάν το Reaper είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες μας σήμερα, το EuroMALE πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτές του αύριο». Σαφώς, ήθελε μια οπλισμένη συσκευή που θα μπορούσε να φέρει ικανότητα ηλεκτρομαγνητικής νοημοσύνης (ROEM).
Μετά από μήνες αναλύσεων σχετικά με τις προδιαγραφές και το κόστος, αυτό το πρόγραμμα επιτέλους ξεκίνησε με την κοινοποίηση, από τον Κοινό Οργανισμό Συνεργασίας στον Εξοπλισμό (OCCAr), της σύμβασης για την ανάπτυξη και παραγωγή του μελλοντικού drone στην Airbus Defense & Space GmbH.
Στο δελτίο τύπου που δημοσιεύθηκε για να ανακοινώσει αυτή τη νέα φάση, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA), δεν είπε τίποτα σχετικά με το φορτίο ROEM που ήθελε η Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη. Από την άλλη πλευρά, επιβεβαίωσε ότι τα EuroMALE (ή τα EuroDrone) θα έχουν πράγματι «ικανότητα πυραύλων και κατευθυνόμενης βόμβας». Κάτι που αρχικά, δεν ήταν απαραίτητα αυτονόητο δεδομένης της Γερμανικής απροθυμίας σε αυτό το θέμα.
Όπως και να έχει, έξι μήνες αργότερα, η DGA έδωσε λεπτομέρειες για τον οπλισμό που θα μπορούσε να εφαρμόσει το EuroMALE. «Εκτός από το (ελικόπτερο) Tiger Mk3, και τον πύραυλο αέρος-εδάφους Haut de Trame (MHT), τα γαλλικά EuroDrones θα εξοπλιστούν επιπλέον με τις βόμβες GBU-49 (de 225 kg, ndlr)», ανακοίνωσε μέσω Twitter. «Η ενσωμάτωση του πυραύλου MHT στα γαλλικά Eurodrones, επιβεβαιώθηκε από την OCCAR με την Airbus», κατέληξε η DGA.
Διατίθεται στην αγορά με την ονομασία Akeron LP από την MBDA. Αυτός ο πύραυλος, επωφελείται από τις τεχνολογικές εξελίξεις του πυραύλου μέσου βεληνεκούς (MMP ή Akeron MP). Έχει την δυνατότητα πυροδότησης μέρα και νύχτα χάρη, σε πολλές λειτουργίες καθοδήγησης (απεικόνιση έγχρωμης τηλεόρασης, μη ψυχρή υπέρυθρη, ημιενεργή αναζήτηση λέιζερ). Περιγράφεται ως "ελαφρύ", "στιβαρό" και "προσαρμοσμένο" για συλλογική μάχη,και έχει βεληνεκές που μπορεί να ξεπεράσει τα 15 km (έναντι 8 km για τον αμερικανικό πύραυλο Hellfire, που μεταφέρεται από το MQ-9 Reaper.
Μέχρι στιγμής, και για ποσό που υπολογίζεται στα 700 εκατομμύρια ευρώ, το MHT / Akeron LP έχει παραγγελθεί σε 500 αντίτυπα από την DGA, προκειμένου να εξοπλίσει το Tiger Mk3.
Υπενθυμίζουμε ότι, η Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη θα λάβει έξι συστήματα «EuroDrone» (δηλαδή 18 αεροσκάφη και 12 σταθμούς). Θα διαδεχθούν σταδιακά, τα drones Reaper που λειτουργούν σήμερα και των οποίων η απόσυρση από την υπηρεσία θα ξεκινήσει μετά το 2030.
EuroDrone: Το πρώτο συνεργατικό, αιχμής μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα της Ευρώπης
Το πρόγραμμα Eurodrone, είναι ένα πρόγραμμα τεσσάρων εθνών μεταξύ της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας και το διαχειρίζεται η διεθνής υπηρεσία εξοπλισμών, OCCAR.
Αυτός ο οργανισμός, είναι υπεύθυνος για την προώθηση και τη διαχείριση της συνεργασίας μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών, στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας. Ως πρόγραμμα τεσσάρων εθνών, η ανάπτυξη, η προμήθεια και η λειτουργία θα πραγματοποιηθούν από κοινού, εξοικονομώντας έτσι κόστος και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα.
Θα είναι ένα drone διπλού κινητήρα, μεσαίου υψομέτρου, μεγάλης εμβέλειας (MALE) και αναμένεται να έχει μήκος 16 μέτρα, ύψος 6 μέτρα και άνοιγμα φτερών 26 μέτρα, σύμφωνα με το στρατιωτικό περιοδικό Janes.
Η Airbus Germany, η Dassault Aviation, η Leonardo και η Airbus Spain είναι οι βιομηχανικοί εταίροι που εκπροσωπούν τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία αντίστοιχα, στο πρόγραμμα Eurodrone.
Το Eurodrone, έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε, να μπορεί να αποτελέσει το θεμέλιο των μελλοντικών συστημάτων αεροπορικής μάχης καθώς είναι προετοιμασμένο για ενσωμάτωση σε πραγματικό χρόνο σε εναέριους χώρους με ελάχιστους περιορισμούς. Έχει επίσης αρθρωτό σχεδιασμό, καθιστώντας έτσι εύκολη τη μεταφορά.
Η Airbus Germany, είναι ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος Eurodrone και είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση πτήσεων και το σύστημα ολοκλήρωσης εναέριου χώρου, ενώ η Airbus Spain, θα κατασκευάσει συστήματα ατράκτου και εκτόξευσης, το σύστημα ελέγχου εδάφους κρίσιμης σημασίας, τα μέσα τακτικής επικοινωνίας και τον κινητήρα και συστήματα καυσίμων.
Η Dassault Aviation, θα έχει την ευθύνη να αναπτύξει το ασφαλές σύστημα πτήσης και προσγείωσης, την επικοινωνία αποστολής, το κεντρικό σύστημα συντήρησης αέρα και τα επίγεια και κινητά συστήματα κεντρικής συντήρησης.
Ο Leonardo, από την άλλη πλευρά, θα αναπτύξει το φτερό, μαζί με το αερομεταφερόμενο σύστημα ηλεκτρικού και περιβαλλοντικού ελέγχου, το σύστημα αερομεταφερόμενων αποστολών και το αερομεταφερόμενο σύστημα οπλισμού.
Η τελική συναρμολόγηση, θα γίνει στο Manching της Γερμανίας, όπως ανακοίνωσε η Airbus το 2020, ανέφερε το Defense News.