Το Πεντάγωνο σταμάτησε προσωρινά να δέχεται παραδόσεις του F-35 που κατασκευάστηκαν από τη Lockheed Martin , αφού διαπίστωσε ότι ένα κράμα που χρησιμοποιείται σε μαγνήτες στις αντλίες στροβιλομηχανών του τζετ, παρήχθη στην Κίνα.
Σύμφωνα με το breakingdefense, ο Ράσελ Γκόμαερ εκπρόσωπος του F-35 JPO ανέφερε πως το γραφείο προγράμματος F-35 εκτίμησε ότι, το κινεζικό κράμα δεν παρουσιάζει κίνδυνο ασφάλειας που θα μπορούσε να εκθέσει το stealth jet σε επιθέσεις στον κυβερνοχώρο ή άλλες κακοτεχνίες και έχει ήδη εντοπιστεί, μια εναλλακτική πηγή για το κράμα.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές πότε τα F-35 με μαγνήτες που κατασκευάζονται από το νέο κράμα, θα αρχίσουν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής και εάν διαπιστωθεί ότι το κινεζικό κράμα παραβιάζει τους κανονισμούς για την απόκτηση άμυνας, θα χρειαζόταν εθνική αμυντική παραίτηση για να ξαναρχίσουν οι παραδόσεις.
Η στροβιλομηχανή F-35, η οποία κατασκευάζεται από τη Honeywell , παρέχει ισχύ για την εκκίνηση του κινητήρα και κατά τη συντήρηση του εδάφους. Η Honeywell ενημερώθηκε από τον προμηθευτή της αντλίας λιπαντικού ότι, ένας από τους προμηθευτές μαγνητών της είχε χρησιμοποιήσει ένα κράμα κοβαλτίου και σαμαρίου που κατασκευάζεται στην Κίνα, δήλωσε η εκπρόσωπος της Lockheed Martin, Laura Siebert.
Το DCMA και το γραφείο προγράμματος ανέστειλαν τις παραδόσεις F-35 στις 31 Αυγούστου, για να δοθεί χρόνος στο Υπουργείο Άμυνας να διερευνήσει εάν η χρήση του κράματος παραβίαζε το Συμπλήρωμα Κανονισμών Ομοσπονδιακής Απόκτησης Άμυνας, σύμφωνα με πηγή με γνώση του προγράμματος.
Εάν διαπιστωθεί ότι το κινεζικό κράμα δεν συμμορφώνεται με το DFARS, ο υφυπουργός Άμυνας για την απόκτηση και τη διατήρηση —στην περίπτωση αυτή, ο Bill LaPlante— μπορεί να εκδώσει γραπτή βεβαίωση ότι, η αποδοχή των F-35 είναι απαραίτητη για τα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών .
Αυτή η έρευνα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, αν και το γραφείο προγράμματος έλαβε μια «επίσημη αποκάλυψη» πιθανής μη συμμόρφωσης από τον ανάδοχο, στις 2 Σεπτεμβρίου. «Γίνεται σε εξέλιξη περαιτέρω έρευνα, για να κατανοηθούν οι αιτιώδεις παράγοντες για τη μη συμμόρφωση και να καθοριστούν διορθωτικά μέτρα», ανέφερε.
Η εκπρόσωπος της Lockheed Martin, Laura Siebert είπε, «Η Honeywell σταμάτησε να συνεργάζεται με τον προμηθευτή που παρέχει κράμα και μια εναλλακτική πηγή από τις ΗΠΑ, είναι ήδη σε παραγγελία με αναμενόμενη παράδοση τον επόμενο μήνα». Ωστόσο, δεν είναι σαφές πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να φτάσει το νέο κράμα από τον προμηθευτή αντλίας λιπαντικού στη Honeywell στη γραμμή παραγωγής F-35 της Lockheed Martin και η Siebert σημείωσε ότι «δεν γνωρίζουμε τη διάρκεια της παύσης παράδοσης».
Η Lockheed συνεργάζεται επί του παρόντος με το Πεντάγωνο, για την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας μπορεί να χρειαστεί για μια παραίτηση από την εθνική άμυνα, εάν τελικά διαπιστωθεί ότι το κινεζικό κράμα δεν συμμορφώνεται.
«Εργαζόμαστε με τους συνεργάτες μας και το Υπουργείο Άμυνας για να διασφαλίσουμε τη συμβατική συμμόρφωση εντός της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε η Siebert. «Ο μαγνήτης δεν έχει ορατότητα ή πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες προγράμματος. Το F-35 παραμένει ασφαλές για πτήση και εργαζόμαστε με το Υπουργείο Άμυνας, για να επιλύσουμε το πρόβλημα όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να συνεχίσουμε τις παραδόσεις».
Η Lockheed έχει παραδώσει 88 F-35 φέτος μέχρι στιγμής και παραμένει στο στόχο να ολοκληρώσει από 148 έως 153 F-35 το 2022, είπε η Siebert. Τα ολοκληρωμένα αεροσκάφη που δεν έχουν ακόμη παραδοθεί, θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Lockheed's Fort Worth.