Ένοπλες Συρράξεις

Γιατί η συμμετοχή της Σουηδίας στο Future Combat Air System (FCAS) βρίσκεται… σε “Χειμερία νάρκη”

To Future Combat Air System (FCAS) και το πρόγραμμα Tempest, ένα εξελιγμένο σύστημα μάχης αέρος, είναι κοινό project των εταιριών BAE Systems Plc, Rolls Royce Holdings Plc, MBDA UK Ltd και της Αγγλο-Ιταλικής Leonardo SpA.

Το πρόγραμμα Tempest στοχεύει στην αξιοποίηση και ανάπτυξη των Βρετανικών δυνατοτήτων, που είναι κρίσιμες για τα μαχητικά επόμενης γενιάς (NextGen) και στη διατήρηση της θέσης του Ηνωμένου Βασιλείου, ως βασικού “παίκτη” στη διεθνή αγορά, μέσω της κατανόησης και εφαρμογής των μελλοντικών τεχνολογιών και δυνατοτήτων.

Ένα μελλοντικό αεροσκάφος θα πρέπει να είναι σε θέση να επιβιώσει από τα απαιτητικά περιβάλλοντα μάχης, πράγμα που σημαίνει ότι χαρακτηριστικά όπως το ωφέλιμο φορτίο, η ταχύτητα και η ευελιξία θα είναι καθοριστικής σημασίας.

Η BAE Systems ηγείται επί του παρόντος του προγράμματος Tempest, το οποίο σκοπεύει να αναπτύξει μια ικανότητα αερομαχίας έκτης γενιάς.

Αυτό το πρόγραμμα έλαβε μια αρχική επένδυση 2 δισεκατομμυρίων λιρών (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια), με την Ιταλία και τη Σουηδία να συμμετέχουν ως εταίροι μέσω των Leonardo και Saab. 

Το μαχητικό αεροσκάφος Tempest, αναμένεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος. Πιθανότατα θα είναι ένα επανδρωμένο/προαιρετικά μη επανδρωμένο αεροσκάφος, με μια σειρά από βασικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος συχνότητας ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών και ενός «πρωτοποριακού πιλοτηρίου».

Η συμμετοχή όμως  της Σουηδίας στο Future Combat Air System (FCAS) υπό την ηγεσία του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται ουσιαστικά σε παύση, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Saab, Micael Johansson, να λέει στις 26 Αυγούστου ότι η χώρα βρίσκεται σε «περίοδο χειμερίας νάρκη» για το πολυεθνικό έργο.

Μιλώντας στην Janes και σε άλλα αμυντικά μέσα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Στοκχόλμη, ο Johansson είπε ότι η αρχική υπόσχεση του έργου δεν είχε πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής και ότι η Saab και η Σουηδία βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα, ενώ εξετάζουν τις δικές τους μελλοντικές απαιτήσεις ταυτόχρονα, ενώ οι άλλοι εταίροι του FCAS χαρτογραφούν τη μελλοντική κατεύθυνση του προγράμματος.

«Είμαστε στο περιθώριο (της FCAS) και η εμπλοκή μας δεν ήταν τόσο εντατική όσο πιστεύαμε ότι θα ήταν αρχικά», είπε ο Γιόχανσον, προσθέτοντας, «Δεν είμαστε εκτός προγράμματος, αλλά υπήρξε περίοδος χειμερίας νάρκης για τη Σουηδία, ενώ βλέπουμε πώς το ΗΒ, η Ιταλία και ενδεχομένως η Ιαπωνία δημιούργησαν το πρόγραμμα. Δεν είμαι σίγουρος πώς θα γίνει αυτό».

Η Σουηδία προσχώρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία στο FCAS τον Ιούλιο του 2019, με τον τότε Υπουργό Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου στο Υπουργείο Άμυνας Stuart Andrew και τον υπουργό Άμυνας της Σουηδίας Peter Hultqvist να υπογράφουν ένα μνημόνιο κατανόησης (MOU) για τις δύο χώρες, να συνεργαστούν για την ανάπτυξη του μέλλοντος τεχνολογίες πολεμικής αεροπορίας.

Αν και αποτελεί μέρος της προσπάθειας της FCAS, η Σουηδία επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των τεχνολογιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση του στόλου των εγχώριων μαχητικών Saab Gripen, που έχουν αναπτυχθεί και κατασκευάζονται. Ως εκ τούτου, η χώρα δεν έχει ακόμη δεσμευτεί να συμμετάσχει στο μελλοντικό μαχητικό έργο Tempest που είναι το βασικό στοιχείο της FCAS.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας : Απίστευτη καινοτομία! Βρετανία και Ιαπωνία συγχωνεύουν τα προγράμματα μαχητικών τους, αναφέραμε ότι η Βρετανία και η Ιαπωνία είναι κοντά σε μία συμφωνία συγχώνευσης των προγραμμάτων μαχητικών jet επόμενης γενιάς Tempest και F-X, με τις δύο χώρες να σκοπεύουν να ολοκληρώσουν την συνεργατική συμφωνία μέχρι το τέλος του έτους. 

Εάν συμβεί αυτό, θα είναι η πρώτη φορά που η Ιαπωνία αναζητεί έναν συνεργάτη εκτός ΗΠΑ για ένα μεγάλο στρατιωτικό πρόγραμμα και η πρώτη σημαντική συνεργασία μεταξύ Λονδίνου και Τόκιο.

Η Βρετανία θα μπορούσε να αναλάβει τις εξαγωγές στην Ευρώπη, ενώ η Ιαπωνία θα φρόντιζε για την αγορά της Ασίας. Αυτό είναι ένα υποθετικό σενάριο που προστέθηκε σε μία από τις αναφορές. 

Επίσης, η συνεργασία αυτή θα διαμοιράσει το κόστος ανάπτυξης, ενώ η εξαγωγή θα αυξήσει κατά πολύ την παραγωγή και θα μειώσει την τιμή ανά αεροσκάφος, βοηθώντας και τις δύο χώρες να ελαφρύνουν τους αμυντικούς προϋπολογισμούς τους.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν προλαβαίνει να σωθεί ο Ζελένσκι-Οι Ρώσοι προελαύνουν στην Καλίνοβκα και περικύκλωσαν τους Ουκρανούς στην Κρασνογκορόβκα (Βίντεο)

Μόνο απόγνωση είναι νόμος του Κιέβου για απαλλαγή ποινικών ευθυνών σε Ουκρανούς στρατιώτες σε περίπτωση λιποταξίας...