Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ επανέφερε τον στόλο των F-35 σε κανονικές λειτουργίες, μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης ασφαλείας των εκτινασσόμενων καθισμάτων της.
Στις 29 Ιουλίου, η Breaking Defense ανέφερε για πρώτη φορά ότι η Διοίκηση Αεροπορικής Μάχης της υπηρεσίας, είχε παραγγείλει την καθήλωση των μοντέλων F-35A προκειμένου να ελεγχθούν όλα τα καθίσματα εκτίναξης, μετά από ένα πιθανό πρόβλημα με ελαττωματικές συσκευές ενεργοποίησης φυσιγγίων, (φυσίγγια εκρηκτικών που χρησιμοποιούνται μέσα σε καθίσματα εκτίναξης για να βοηθήσει στην προώθηση του καθίσματος έξω από ένα αεροσκάφος κατά τη διάρκεια έκτακτης ανάγκης). Σύμφωνα με το Πεντάγωνο, ορισμένες παρτίδες παραγωγής CAD που χρησιμοποιούνται στα εκτινασσόμενα καθίσματα Martin-Baker, είχαν αναγνωριστεί από την εταιρεία ως ελαττωματικά και χρήζουν αντικατάστασης.
Τότε ήταν άγνωστο πόσα ακριβώς καθίσματα είχαν πρόβλημα CAD και πόσος χρόνος θα χρειαζόταν για την αντικατάστασή τους. Για τα F-35 της Πολεμικής Αεροπορίας, αποδείχθηκε, ένας μικρός αριθμός CAD αναγνωρίστηκε ως «ύποπτος», αλλά ακόμη και αυτά αργότερα κρίθηκαν εντάξει.
Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Τι έχουν τα “έρμα”: Το Ισραήλ καθηλώνει όλα τα F-35 Stealth Fighters, ενώ και η Δανία ζητάει αποζημίωση για προβλήματα, αναφέραμε ότι αυτοί οι έλεγχοι θα γίνουν με αυστηρό και ενδελεχή τρόπο, προκειμένου να αποκατασταθεί ο στόλος σε πλήρη ικανότητα, διατηρώντας παράλληλα υψηλό επίπεδο ασφάλειας.
«Η Πολεμική Αεροπορία ολοκλήρωσε την Τεχνική Οδηγία Time Compliance για όλα τα φυσίγγια εκτόξευσης καθισμάτων F-35, με λίγες εξαιρέσεις, και όλα τα αεροσκάφη έχουν επανέλθει σε κανονικές λειτουργίες», δήλωσε ο Erica Feehan. «Σε όλη την Πολεμική Αεροπορία, οι τεχνικοί επιθεώρησαν συνολικά 706 φυσίγγια, τα οποία προέρχονταν από 349 F-35 καθώς και πρόσθετη προμήθεια. Τέσσερα φυσίγγια βρέθηκαν ύποπτα και έχουν αντικατασταθεί. Αυτά τα τέσσερα ύποπτα φυσίγγια υποβλήθηκαν έκτοτε σε περαιτέρω έλεγχο και κρίθηκαν συμβατά», ανέφερε.
Ο Feehan πρόσθεσε ότι, ορισμένα αεροσκάφη που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε αποθήκευση δεν έχουν ακόμη υποβληθεί σε δοκιμές, αλλά θα το κάνουν πριν επιστρέψουν στην κατάσταση πτήσης.
Πρόβλημα που επιλύεται
Το πρόβλημα με το κάθισμα του αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, το οποίο κατασκευάζεται από την Martin-Baker, εντοπίστηκε για πρώτη φορά σε ένα F-35 στη βάση Hill Air Force Base (AFB), στη Γιούτα, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης. Σύμφωνα με αναφορές, ένας συντηρητής διαπίστωσε ότι το φυσίγγιο του καθίσματος εκτίναξης το αισθάνθηκε ύποπτα ελαφρύ. Μετά από μια πιο προσεκτική ματιά, διαπιστώθηκε ότι από το φυσίγγιο έλειπε το εκρηκτικό του γέμισμα, που θα ανέβαζε τον πιλότο σε ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Σε ανακοίνωσή της, η Lockheed Martin είπε ότι η εταιρεία «συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με το Γραφείο Κοινού Προγράμματος και τους πελάτες, για να διασφαλίσει την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του στόλου των F-35. Βοηθάμε με επιθεωρήσεις καθισμάτων όπου χρειάζεται για να υποστηρίξουμε την πρόσφατη JPO και την κατεύθυνση σέρβις».
Από την περασμένη εβδομάδα, είχαν δοκιμαστεί περίπου 2.700 φυσίγγια εκτίναξης καθισμάτων F-35 σε ολόκληρο τον στόλο των F-35 και ανακαλύφθηκαν μόνο τρεις αστοχίες. Ωστόσο, κανένας πιλότος δεν θα ήθελε να είναι αυτός που δεν μπορεί να εκτιναχθεί όταν είναι απαραίτητο.
Το F-35 δεν ήταν σχεδόν μόνο του στην αντιμετώπιση της πρόκλησης CAD. Διακόσια τρία αεροσκάφη T-38 και 76 T-6 που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση της Πολεμικής Αεροπορίας, καθηλώθηκαν επίσης προσωρινά για να διερευνηθεί το ζήτημα, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό απέσυρε ένα «περιορισμένο εύρος αριθμών παρτίδας» που χρησιμοποιήθηκε στο F/A-18B/C /D Hornets, F/A-18E/F Super Hornets, E/A-18G Growlers και εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-45 Goshawk και F-5 Tiger II.