Οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) θα μπορούσαν σύντομα να καυχηθούν για την ομάδα τζετ-μάχης drones Γενιάς 5, αν σκεφτεί κανείς την ταχύτητα με την οποία προχωρούν το S-70B «Okhotnik» Unmanned Aerial Combat Vehicle (UCAV) και το Su-57 «Felon»
Ενώ το Su-57 αναφέρθηκε ότι, χρησιμοποιήθηκε σε μάχη στην Ουκρανία με μια νέα διθέσια παραλλαγή που ανακοινώθηκε για τον έλεγχο του UCAV, οι σχεδιαστές πάγωσαν την τελική παραλλαγή παραγωγής του «Okhotnik» και το χρησιμοποίησαν, σε προσομοιωμένες και ζωντανές βολές όπλων.
Τον Δεκέμβριο του 2020, το Russin media RIA Novosti ανέφερε ότι, η Okhotnik διεξήγαγε προσομοιωμένες δοκιμές με υπέρυθρες (IR) και πυραύλους αέρος-αέρος αναζήτησης ραντάρ, για να δοκιμάσει τα συστήματα ελέγχου πυρός του UCAV στο 185ο Κέντρο Εφαρμογών Μάχης και Εκπαίδευσης στο Ashuluk.
Επίσης, αργότερα ανέφερε μια δοκιμή κατευθυνόμενων πυραύλων στις 28 Μαΐου και η Janes Defense ισχυρίστηκε ότι πιθανότατα, χρησιμοποιούσε πύραυλο κρουζ standoff Kh-59MK2. Ο πύραυλος μήκους 14 ποδιών με δορυφορικά κατευθυνόμενο βεληνεκές 310 μιλίων μπορεί επίσης, να εκτοξευτεί από το Su-57.
Το Kh-59MK2 καθοδηγείται από ένα αδρανειακό σύστημα πλοήγησης που διορθώνεται από το Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης (GLONASS) και το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης (GPS) και από ένα ηλεκτρο-οπτικό σύστημα συσχέτισης περιοχής αντιστοίχισης ψηφιακών σκηνών στην τερματική φάση.
Το βλήμα αναφέρεται ότι έχει κυκλικό σφάλμα πιθανό 3-5 μέτρα.
Το ρεπορτάζ του RIA Novosti επικαλέστηκε μια πηγή που ισχυρίστηκε ότι, «μια σειρά εκτοξεύσεις κατευθυνόμενων πυραύλων έχουν πραγματοποιηθεί ως μέρος των δοκιμών πτήσης (μαζί με) αρκετούς τύπους πυραύλων αέρος-εδάφους, που χρησιμοποιούνται (κατά) επίγειων στόχων».
Η πηγή πρόσθεσε ότι, το drone μπορεί «να χτυπήσει μικρού μεγέθους καμουφλαρισμένους στόχους με πυραύλους σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες». Το Okhotnik είναι ένα αεροσκάφος μήκους 14 μέτρων (46 ποδιών), βάρους 20 τόνων και τελικής ταχύτητας 1.000 km/h.
Το Okhotnik S-70, λέγεται ότι είναι κατασκευασμένο από προηγμένα σύνθετα υλικά, ενώ φέρει ειδική επένδυση που «το καθιστά πρακτικά αόρατο στα ραντάρ».
Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με μηχανήματα αναγνώρισης. Σύμφωνα με το Rossiyskaya Gazeta, το drone μπορεί επίσης να διαμορφωθεί κατάλληλα για επιθετικές αποστολές και είναι σχεδιασμένο να συμμετέχει, σε κοινές αποστολές με μαχητικά Su-57.
Δεν είναι η μόνη ομοιότητα μεταξύ του αεροπλάνου και του drone. Ο ίδιος κινητήρας NPO Saturn AL-31F τροφοδοτεί επίσης και τα δύο, προς το παρόν τον πιο προηγμένο της Ρωσίας. Είναι ενδιαφέρον ότι το AL-31F ήταν επίσης ο κινητήρας επιλογής για το κινεζικό J-20 'Mighty Dragon' Gen. 5 stealth jet, έως ότου το εγχώριο WS-15 ετοιμάστηκε και μπήκε σε σειριακή παραγωγή.
Το S-70B είναι πιθανώς η τελική παραλλαγή παραγωγής μετά τη δοκιμή όπλων, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει σειριακή παραγωγή έως το 2023, σύμφωνα με τον Sergei Chemezov , επικεφαλής της Rostec Corporation.
Θα αρχίσει να φτάνει στις μονάδες των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων, μέχρι τα μέσα του 2024. Έχει επίσης λάβει μια σημαντική διόρθωση σχεδιασμού, όπου η κυκλική εξάτμιση του κινητήρα του έχει αντικαταστήσει ένα επίπεδου σχήματος ακροφυσίου .
Η κυκλική εξάτμιση του πρωτοτύπου που πέταξε στις 3 Αυγούστου 2019, επικρίθηκε ότι διακυβεύει το stealth και προεξέχει πέρα από τα όρια του πλαισίου του αεροσκάφους.
Η τελική έκδοση του Okhotnik, κυκλοφόρησε από το Εργοστάσιο Αεροπορίας του Νοβοσιμπίρσκ τον Δεκέμβριο του 2021, με τη νέα επίπεδη εξάτμιση να ταιριάζει πιο τέλεια με το «περίγραμμα» του κινητήρα και του πλαισίου του αεροσκάφους.
Δυνατότητα Wingmen & Network Centricity
Αλλά δύο εξελίξεις τον Ιούνιο που σχετίζονται με το Su-57, έδειξαν την ταχύτητα με την οποία η Ρωσία θέλει να έχει μια ικανότητα «wingman». Μια έκθεση της RIA Novosti στις 9 Ιουνίου ισχυρίστηκε ότι τέσσερα Su-57, χρησιμοποιήθηκαν σε μια επιχείρηση Καταστολής της Εχθρικής Αεράμυνας (SEAD) στην Ουκρανία.
Το κουαρτέτο «συνδέθηκε με ένα ενιαίο δίκτυο πληροφοριών για την καταστροφή συστημάτων αεράμυνας, μέσω συστημάτων αυτόματης επικοινωνίας, μετάδοσης δεδομένων, πλοήγησης και αναγνώρισης σε πραγματικό χρόνο», ανέφερε μια πηγή. Η χαμηλή ορατότητα ραντάρ του Su-57 επιβεβαιώθηκε επίσης.
Ο Andrey Yelchaninov, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ρωσικής Στρατιωτικής Βιομηχανικής Επιτροπής, δήλωσε αργότερα σε ξεχωριστή συνέντευξη ότι τα αεροπλάνα και τα drones, θα μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν «όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και σε διάφορους τύπους σχηματισμών μάχης».
Ως εκ τούτου, μια σοβαρή ικανότητα με επίκεντρο το δίκτυο και τη σύνδεση δεδομένων είναι στις κάρτες, μαζί με αυτές που σχεδιάζονται για το American Next-Generation Air Dominance (NGAD) και την ιδέα CATS της Ινδίας.
Το TASS, στις 27 Ιουνίου, ανέφερε ότι μια διθέσια παραλλαγή του Su-57 πρόκειται να αναπτυχθεί, για να ελέγχει ένα σμήνος πολεμικών drones Okhotnik «σε αλληλεπιδράσεις με επίκεντρο το δίκτυο για να χτυπήσει εναέριους και επίγειους στόχους».
Το Su-57 και το S-70B Okhotnik, διαθέτουν εσωτερικές θέσεις όπλων, που τα κατατάσσουν σε γενικές γραμμές στην κατηγορία χαμηλής παρατηρησιμότητας Gen 5. Το δόγμα της ρωσικής αεροδιαστημικής σχεδίασης και λειτουργίας, απέρριψε εδώ και καιρό το καθαρό stealth αφού διδάχτηκε, από την απαγορευτική από πλευράς κόστους εμπειρία με τα F-35 και F-22.
Η κλίμακα στην οποία οραματίζεται η Ρωσία τον ρόλο του Okhotnik, μπορεί να μετρηθεί από την αποκάλυψη του υφυπουργού Άμυνας της Ρωσίας Alexei Krivoruchko, ότι θα πετάξει από το υπό κατασκευή αμφίβιο επιθετικό πλοίο Project 23900 «Mitrofan Moskalenko ».
Το ίδιο το Moskalenko θα γίνει η ναυαρχίδα του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, από όπου το S-70B θα παρέχει δεδομένα στόχευσης για τον υπερηχητικό αντιπλοϊκό πύραυλο Zircon (Tsirkon), ενώ εκτελεί άλλες αποστολές κρούσης. Το Moskalenko κατασκευάζεται στο ναυπηγείο Zaliv στο Κερτς, όπου τοποθετήθηκε η καρίνα του τον Ιούλιο του 2020.