Ένα ρωσικό μαχητικό Su-35 φέρεται να καταρρίφθηκε από ουκρανικό αεροσκάφος MiG-29 στην περιοχή Χερσώνα, το απόγευμα της Παρασκευής, σύμφωνα με τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας.
«Σήμερα, 27 Μαΐου, περίπου στις 2 το μεσημέρι, ένα μαχητικό MiG-29 της Πολεμικής Αεροπορίας των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας κατέρριψε ένα ρωσικό μαχητικό Su-35 στον ουρανό της περιοχής Χερσώνα», ανέφερε η Πολεμική Αεροπορία σε δήλωση .Συνέχισε λέγοντας ότι το Su-35 «κυνηγούσε ουκρανικά επιθετικά αεροσκάφη».
«Δόξα στους Ουκρανούς πιλότους! Θάνατος στους κατακτητές!». προστίθεται η δήλωση. Ωστόσο, δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά, με την αερομαχία στην περιοχή και δεν έχουν εμφανιστεί φωτογραφίες των συντριμμιών του Su-35 Flanker-E των Ρωσικών Αεροπορικών Δυνάμεων (VKS) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επιβεβαιώσουν τους ισχυρισμούς.
Εάν επαληθευτεί ο ισχυρισμός, αυτή θα είναι η δεύτερη απώλεια Su-35 της Ρωσίας στη σύγκρουση με την Ουκρανία. Στις 3 Απριλίου 2022, το πρώτο Su-35S Flanker-E καταστράφηκε κοντά στο Izium κοντά στην περιοχή του Kharkiv. Ένας αντιαεροπορικός πύραυλος που εκτοξεύθηκε από την Πολεμική Αεροπορία της Ουκρανίας φέρεται να κατέρριψε το αεροσκάφος.
Τα συντρίμμια ενός πυραύλου Kh-31 (ARM) ανακαλύφθηκαν επίσης, ανάμεσα στα συντρίμμια του Flanker εκείνη την εποχή. Το αεροσκάφος λέγεται ότι είχε ανατεθεί σε μια αποστολή SEAD (Καταστολή της Αεράμυνας του Εχθρού), για την εξάλειψη των εχθρικών επίγειων ραντάρ αεράμυνας.
Εν τω μεταξύ, και οι δύο πλευρές ισχυρίζονται ότι έχουν καταστρέψει μεγάλη ποσότητα όπλων η μία της άλλης. Από την έναρξη του πολέμου, η Ρωσία φέρεται να έχει χάσει συνολικά 206 μαχητικά αεροσκάφη, 170 ελικόπτερα, 503 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) και 115 πυραύλους κρουζ πάνω από τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο της Ουκρανίας. Μέχρι στιγμής, 27 αεροπλάνα και 43 ελικόπτερα έχουν επιβεβαιωθεί ως χαμένα ή κατεστραμμένα από ανεξάρτητες πηγές.
Από την άλλη, ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας Igor Konashenkov δήλωσε πρόσφατα: «Συνολικά, από την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης καταστράφηκαν, 178 αεροσκάφη, 125 ελικόπτερα, 995 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, 320 συστήματα αεράμυνας, 3.243 άρματα μάχης και άλλα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης, 425 πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών, 1.658 πυροβόλα και πυροβόλα όλμου, καθώς και 3.124 μονάδες ειδικών στρατιωτικών οχημάτων».
Εν τω μεταξύ, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν για τη Ρωσία όπως ήλπιζε. Οι δυνάμεις του Πούτιν έχουν ήδη υποστεί σημαντικές απώλειες στον πόλεμο και τώρα υπάρχουν ακόμη ισχυρισμοί ότι, αντιμετωπίζει και εσωτερικές προκλήσεις.
Την Παρασκευή, ο Λεονίντ Βασιούκεβιτς, μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος που υπηρετεί σε μια περιφερειακή νομοθετική συνέλευση στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας, αποβλήθηκε από μια συνάντηση υψηλού επιπέδου με τον Πούτιν, αφού υποστήριξε την απόσυρση των στρατευμάτων από την Ουκρανία.
«Κατανοούμε ότι αν η χώρα μας δεν σταματήσει τη στρατιωτική επιχείρηση, θα υπάρξουν ακόμη περισσότερα ορφανά στη χώρα μας. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής επιχείρησης, νέοι άνθρωποι που θα μπορούσαν να φέρουν μεγάλα οφέλη στη χώρα μας πεθαίνουν και γίνονται ανάπηροι», είπε ο Βασιούκεβιτς. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι Ρώσοι αξιωματούχοι χαρακτήρισαν τον Βασιούκεβιτς «προδότη».
Su-35 εναντίον Mig-29
Το Su-35S “Flanker E” είναι αεροσκάφος γενιάς 4++. Πρόκειται για ένα δικινητήριο μονοθέσιο μαχητικό αεροσκάφος που κληρονόμησε το εκτεταμένο επιχειρησιακό βεληνεκές του Su-27, το σημαντικό ωφέλιμο οπλικό φορτίο και την ικανότητα σε αερομαχίες. Αυτό το τζετ, θεωρείται συχνά ως το καλύτερο για επιχειρήσεις υπεροχής στον αέρα.
Από την άλλη, το MiG-29 Fulcrum είναι ένα σύγχρονο υπερηχητικό μαχητικό 4ης γενιάς. Είναι ένα μονοθέσιο, δικινητήριο μαχητικό αεροπορικής υπεροχής, σχεδιασμένο από το ρωσικό γραφείο σχεδιασμού Mikoyan. Κατασκευάστηκε αρχικά για μάχες αέρος-αέρος.
Το Su-35 έχει βεληνεκές περίπου 3.600 χιλιόμετρα. Από αυτή την άποψη, το Mig-29 υπολείπεται, καθώς έχει αυτονομία σχεδόν 1.430 χιλιομέτρων. Ωστόσο, και τα δύο μαχητικά αεροσκάφη έχουν παρόμοια τελική ταχύτητα περίπου 2,25 Mach.
Ωστόσο, το Su-35 φημίζεται για την εξαιρετική ικανότητα ελιγμών του. Αυτό το δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος διαθέτει ένα ξεχωριστό σύστημα αεροηλεκτρονικής, που χρησιμοποιεί ένα ψηφιακό σύστημα ελέγχου πληροφοριών και ένα νέο σύστημα ραντάρ που μπορεί να αντιμετωπίσει οκτώ στόχους ταυτόχρονα.
Ακόμα κι έτσι, ένα Su-35S μπορεί να βρει ένα ή περισσότερα MiG-29. Παρά τις σημαντικές ανησυχίες για την αξιοπιστία του κινητήρα, το MiG-29 φαίνεται να αποδίδει καλύτερα σε μεγάλα υψόμετρα και σκληρές συνθήκες, από τα βαρύτερα μαχητικά αεροσκάφη Sukhoi, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, από τους EurAsian Times.
Ο πρώην πιλότος της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF) Vijainder K Thakur δήλωσε στους EurAsian Times, «Και τα δύο αεροσκάφη μπορούν να καταρρίψουν το ένα το άλλο, όσον αφορά τον συνδυασμό ραντάρ και πυραύλων σε μια σύγκρουση BVR και την ικανότητα ελιγμών και τον συνδυασμό πυραύλων σε μια συνάντηση WVR.
Δεδομένων παρόμοιων δεξιοτήτων πιλότου, πλεονεκτήματος θέσης και επίγνωσης της κατάστασης, ένα Su-35 θα απολάμβανε ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα έναντι ενός MiG-29».
Σε μια αερομαχία, η κατάρριψη ενός αντιπάλου είναι σχεδόν πάντα ένας συνδυασμός εκπαίδευσης, ικανοτήτων, εξωτερικής υποστήριξης, τακτικής και μερικές φορές ακόμη και τύχης. Ομοίως, ο πρώην πιλότος της IAF δήλωσε ότι το αποτέλεσμα μιας συνάντησης, καθορίζεται από τις συνθήκες της συνάντησης.
Οι ικανότητες των πιλότων, το πλεονέκτημα θέσης και η επίγνωση της κατάστασης δεν ταιριάζουν ποτέ ακριβώς στις μάχες του πραγματικού κόσμου. Ως αποτέλεσμα, η έκβαση μιας εναέριας σύγκρουσης είναι συχνά απρόβλεπτη.
Η πλειονότητα των εναέριων εμπλοκών, στη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας είναι πιθανότατα «τυχαίες συναντήσεις».
Τόσο το ουκρανικό MiG-29 όσο και το ρωσικό Su-35, επιχειρούν σε χαμηλά υψόμετρα στην Ουκρανία επειδή δεν διαθέτουν κάλυψη με ραντάρ, γεγονός που τους κάνει να χάνουν την επίγνωση της κατάστασης. Ο Thakur είπε ότι, «σε τέτοιες συνθήκες, ένα ουκρανικό MiG-29 θα μπορούσε να καταρρίψει ένα ρωσικό Su-35 σε μια τυχαία συνάντηση».
Σημείωσε επίσης ότι, το κρίσιμο μάθημα που πρέπει να θυμόμαστε εδώ είναι ότι το αποτέλεσμα μιας εναέριας μάχης δεν αντιπροσωπεύει πάντα την ικανότητα των αντίπαλων μαχητών ή πιλότων.
«Αμφιβάλλω για τον ουκρανικό ισχυρισμό, λόγω του επαγγελματισμού που σχετίζεται με τους πιλότους της Ρωσικής αεροπορίας. Είναι πολύ απίθανο ένα Su-35, να κατέβει κάτω από την κάλυψη των ραντάρ χωρίς τη δέουσα επιμέλεια και προσοχή», ανέφερε η πρώην IAF.
Καθώς ο πόλεμος αργεί, νέες διεκδικήσεις και αντεγκλήσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται. Χωρίς κανένα στοιχείο, η αξιοπιστία αυτών των ισχυρισμών είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.