Το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ, έχει δηλώσει την αρχική επιχειρησιακή ικανότητα (IOC) για το ελικόπτερο βαρέως ανυψωτικού CH-53K, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη Sikorsky, εταιρεία της Lockheed Martin.
Το CH-53K δίνει τη δυνατότητα στο Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ και στους διεθνείς στρατούς, να μετακινούν στρατεύματα και εξοπλισμό από πλοίο σε ακτή και σε έδαφος μεγαλύτερου υψόμετρου γρήγορα και αποτελεσματικά.
Με τη δήλωση της IOC, το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ επικυρώνει την επιχειρησιακή ετοιμότητα της πλατφόρμας να προωθήσει την ανάπτυξη Πεζοναυτών και εξοπλισμού, σε όλο τον κόσμο.
«Αυτή η δήλωση είναι ψήφος εμπιστοσύνης από την ηγεσία του Σώματος Πεζοναυτών και καταδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο του CH-53K, δίνοντας στις δυνάμεις μεγαλύτερη εμβέλεια και ευελιξία για τη διεξαγωγή εκστρατευτικής μεταφοράς τεθωρακισμένων οχημάτων, εξοπλισμού και προσωπικού. Αυτή η ικανότητα είναι κρίσιμης σημασίας στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού και σε όλο τον κόσμο, για την υποστήριξη της κοινής δύναμης και των συμμάχων», δήλωσε ο πρόεδρος της Sikorsky, Paul Lemmo .
Η πορεία προς το CH-53K περιελάμβανε συνεργασία για την αρχική επιχειρησιακή δοκιμή και αξιολόγηση μεταξύ της Sikorsky, του Ναυτικού των ΗΠΑ και του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ για την ανάπτυξη, δοκιμή και επικύρωση των προηγμένων δυνατοτήτων αυτού του ελικοπτέρου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, το Σώμα Πεζοναυτών αναμένει να παραλάβει 200 ελικόπτερα CH-53K, τα οποία θα διανεμηθούν σε 8 μάχιμες, μία εκπαιδευτική και μία εφεδρική μοίρα.
Το CH-53K King Stallion μπορεί να συγκριθεί με το σοβιετικό/ρωσικό Mi-26, το βαρύτερο μεταφορικό ελικόπτερο πολλαπλών χρήσεων στον κόσμο. Για το μέγεθός του, έλαβε το ανεπίσημο όνομα "Flying Cow". Το εγχώριο ελικόπτερο κατασκευάστηκε, όπως το "Αμερικάνικο", σύμφωνα με ένα σχέδιο μονού ρότορα με ουραίο ρότορα.
Το Mi-26 είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο βάρους έως και 20 τόνων (8 τόνους περισσότερο από το CH-53K). Η μέγιστη ταχύτητα της Flying Cow είναι 270 km / h (CH-53K - 345 km / h), η εμβέλεια πτήσης με τις κύριες δεξαμενές είναι 800 km (CH-53K - 865 km), το ανώτατο όριο υπηρεσίας είναι 4,6 χιλιάδες m ( CH -53K - 4,9 χιλιάδες m).
Η πτητική ικανότητα του ελικοπτέρου Mi-26 αποτελείται από δύο στροβιλοκινητήρες D-136, με ισχύ απογείωσης 11.400 ίππων ο καθένας και μια βοηθητική μονάδα ισχύος (APU) TA-88 (βρίσκεται κάτω από το πιλοτήριο στην αριστερή πλευρά και παρέχει εκκίνηση και κίνηση κινητήρα των ηλεκτρικών και υδραυλικών συστημάτων και του συστήματος κλιματισμού στο χώρο στάθμευσης). Οι κινητήρες D-136 είναι εγκατεστημένοι δίπλα-δίπλα στην κορυφή της ατράκτου, σε ξεχωριστές ατράκτους που χωρίζονται από ένα πυροσβεστικό τοίχωμα τιτανίου.
Με τη σειρά του, το ελικόπτερο CH-53K King Stallion είναι εξοπλισμένο με τρεις κινητήρες στροβιλοκινητήρα General Electric GE38-1B, ο καθένας με 7500 ίππους.
Στην αερομεταφερόμενη έκδοση, το ελικόπτερο Mi-26 μπορεί να φιλοξενήσει 82 αλεξιπτωτιστές με όπλα (το CH-53K δέχεται μόνο 55 αλεξιπτωτιστές). Στην έκδοση υγιεινής του ελικοπτέρου Mi-26, είναι δυνατή η φιλοξενία έως και 60 φορείων με τους τραυματίες.
Εξίσου σημαντική είναι η τιμή ενός μαχητικού ελικοπτέρου. Αν κρίνουμε από ανοιχτές πηγές, το Mi-26 κοστίζει στον εγχώριο φορολογούμενο όχι περισσότερα από 25 εκατομμύρια δολάρια και το King Stallion κοστίζει στους Αμερικανούς σχεδόν 90 εκατομμύρια δολάρια.
Έτσι, με μια τεράστια διαφορά στην τιμή, το Mi-26, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 1980, είναι γενικά συγκρίσιμο σε απόδοση με το Royal Stallion και ως προς τη μεταφορική ικανότητα, η οποία είναι βασική παράμετρος για τον στρατιωτικό εξοπλισμό μεταφοράς, ξεπερνά σοβαρά το αμερικανικό ελικόπτερο.