Ένοπλες Συρράξεις

Η Boeing προβάλλει τα πλεονεκτήματα του Super Hornet έναντι του Rafale πριν από τις δοκιμές στη Γκόα

Η Boeing σχεδιάζει να πετάξει δύο μαχητικά αεροσκάφη Super Hornet στη Γκόα αυτό το καλοκαίρι, για επιχειρησιακές επιδείξεις ενώπιον του δυνητικού αγοραστή της το Ινδικό Ναυτικό, σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος της εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Boeing πιστεύει ότι τα F/A-18 Super Hornet, μπορούν να επιχειρούν από τα καταστρώματα των αεροπλανοφόρων του Ινδικού Ναυτικού και σχεδιάζει δοκιμές απονήωσης από ράμπα ‘ski-jump’ για να το αποδείξει. Τα μαχητικά του τύπου χρησιμοποιούν καταπέλτες ατμού για την απονήωσή τους και δεν έχουν ποτέ επιχειρήσει από κατάστρωμα με ανυψωμένο άκρο, που διαθέτει το ρωσικής προέλευσης INS Vikramaditya και το νέο, εγχώριας ναυπήγησης, Vikrant, ωστόσο στελέχη της εταιρίας υποστηρίζουν ότι τα Super Hornet δύνανται να είναι συμβατά με τα ινδικά αεροπλανοφόρα.

Το Super Hornet ανταγωνίζεται για ένα συμβόλαιο του Ινδικού Ναυτικού, για μαχητικά αεροσκάφη που θα λειτουργούν εκτός του αεροπλανοφόρου Vikrant, το οποίο υποβάλλεται σε θαλάσσιες δοκιμές. Η ναυτική παραλλαγή του γαλλικού Rafale, θεωρείται ο κύριος ανταγωνιστής του Super Hornet για το συμβόλαιο του Ινδικού Ναυτικού, το οποίο αρχικά προέβλεπε την πώληση 57 τζετ. Ο διαγωνισμός του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού για 57 αεριωθούμενα αεροσκάφη ανακοινώθηκε αρχικά το 2017. Εκείνη την εποχή, εκτιμήθηκε ότι η αξία του ήταν τουλάχιστον 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι δοκιμές στη Γκόα θα εξέταζαν τις δυνατότητες του Super Hornet να απογειώνεται χρησιμοποιώντας ένα «άλμα με σκι», που είναι η μόνη μέθοδος εκτόξευσης αεροσκαφών των σημερινών αεροπλανοφόρων του Ινδικού Ναυτικού, INS Vikramaditya και Vikrant. Οι δοκιμές είναι απαραίτητες, για την αξιολόγηση του ωφέλιμου φορτίου και των χαρακτηριστικών απόδοσης του αεροσκάφους. Αεροσκάφη όπως το Super Hornet και το Rafale, που υπηρετούν στο Ναυτικό των ΗΠΑ και στο Γαλλικό Ναυτικό, αντίστοιχα, χρησιμοποιούν καταπέλτες όταν απογειώνονται από αεροπλανοφόρα. Να επισημάνουμε ότι, το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό ανέπτυξε δύο τζετ Rafale στη μονάδα δοκιμών INS Hansa στη Γκόα για τις δοκιμές άλματος σκι τον Ιανουάριο.

Ο Alain Garcia, αντιπρόεδρος επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Ινδία για την άμυνα, το διάστημα και την ασφάλεια της Boeing, μίλησε στο FlightGlobal . Το FlightGlobal ανέφερε: «Ο Γκαρσία πιστεύει ότι ο τύπος θα ενσωματωθεί καλά με άλλο αμερικανικό εξοπλισμό σε υπηρεσία με το ινδικό ναυτικό, όπως το ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R και το Boeing P-8I Neptune, την ινδική παραλλαγή του το P-8A που προέρχεται από το 737. Επιπλέον, μια εξαγορά του Super Hornet θα επέτρεπε επίσης, στο Ινδικό Ναυτικό να συνεργαστεί πιο στενά με το USN και τη Βασιλική Αυστραλιανή Πολεμική Αεροπορία, τα οποία εκτελούν και τα δύο Super Hornets».

Το μελλοντικό αεροπλανοφόρο θα διαθέτει «κλασσικό» κατάστρωμα πτήσεων (‘flat top’), αλλά η κίνηση της Boeing να αποδείξει ότι το F/A-18 είναι συμβατό και με ράμπα τύπου ski-jump, δείχνει την πρόθεση της εταιρίας να κάνει πιο ανταγωνιστικό το μαχητικό της.

Από το 2007 η εταιρία είχε μελέτες προσομοίωσης σύμφωνα με τις οποίες το Super Hornet, μπορούσε να επιχειρεί από το INS Vikramaditya. Το 2017 στελέχη της Boeing δήλωναν σε ινδικά ΜΜΕ ότι, ο τύπος δύναται να επιχειρεί τόσο από τα υπάρχοντα αεροπλανοφόρα του Ινδικού Ναυτικού όσο και από εκείνα που θα ναυπηγηθούν μελλοντικά.

Το Ναυτικό των ΗΠΑ χειρίζεται περισσότερα από 800 Super Hornets και EA-18 Growlers, την ηλεκτρονική έκδοση επίθεσης του F/A-18. Με την πιο πρόσφατη διαμόρφωση Block III, το Super Hornet είναι κατάλληλο για την προστασία των θαλάσσιων συμφερόντων της Ινδίας και αναμένει ότι το Super Hornet και το P-8I, θα ανοίξουν ευκαιρίες για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δύο ναυτικών για έναν ασφαλή Ινδο-Ειρηνικό.

Σύμφωνα με τον  Garcia, με ένα σχέδιο ταχείας εισαγωγής τεχνολογίας, το Super Hornet Block III θα ξεπεράσει τις απειλές για τις επόμενες δεκαετίες.

«Το Block III Super Hornet διαθέτει προηγμένη δικτύωση και ανοιχτή αρχιτεκτονική, που του επιτρέπουν να συνεργάζεται με το P-8I του Ινδικού Ναυτικού και άλλα στοιχεία προέλευσης ΗΠΑ και να αποδέχεται γρήγορα τη νέα τεχνολογία για να βρίσκεται μπροστά από τις αναδυόμενες απειλές», είπε.

Η Flight Global ανέφερε, «Στην Γκόα, το Super Hornet θα επιδείξει ακόμη και την ικανότητα απογείωσης με δύο αντιπλοϊκούς πυραύλους Boeing AGM-84, αν και η ινδική απαίτηση απαιτεί μόνο τη μεταφορά ενός αντιπλοϊκού πυραύλου». Η ναυτική παραλλαγή του Rafale πιστεύεται ότι, είναι εξοπλισμένη για να μεταφέρει μόνο έναν πύραυλο κατά του πλοίου όταν πετάει από αεροπλανοφόρο.

Να αναφέρουμε ότι το Super Hornet έχει μια εκδοχή με δύο θέσεις που λειτουργούσε εκτός αεροπλανοφόρων, ενώ η ναυτική έκδοση του Rafale είναι διαθέσιμη μόνο σε έκδοση μονοθέσιου. Τα διθέσια τζετ, θεωρούνται πιο κατάλληλα για αποστολές και εργασίες μεγάλης εμβέλειας, όπως ο ηλεκτρονικός πόλεμος και η επίθεση εδάφους.

Η Ινδία είναι μεγάλη αγορά για να αφεθεί σε άλλους. Μπορεί οι Ινδοί να πετούν ως επί το πλείστον ρώσικα αεροπλάνα όμως η Boeing, είχε μια ιδιαίτερα αποδοτική χρονιά πέρυσι με τις παραδόσεις των AH-64E Apache και των CH-47F(Ι) Chinook, τα οποία επιδείχθηκαν δεόντως στην στρατιωτική παρέλαση της Ημέρας της Δημοκρατίας. Είχε προηγηθεί η απόφαση του υπουργείου Άμυνας της χώρας, για την προμήθεια έξι ακόμη ανθυποβρυχιακών αεροσκαφών/ναυτικής συνεργασίας P-8I Poseidon ενώ η Ινδική Αεροπορία –χρήστης μεταγωγικών σοβιετικής προέλευσης επί δεκαετίες– επιχειρεί πλέον και με C-17.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ