FCAS
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Η Γαλλία σκέφτεται να αποχωρήσει από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού 6ης γενιάς FCAS

Αυτήν την στιγμή η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία αναπτύσσουν το μαχητικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς της Ευρώπης, το πολλά υποσχόμενο μαχητικό 6ης γενιάς FCAS. Νέες φήμες υποστηρίζουν όμως πως το Παρίσι μελετά το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την κοινοπραξία που σχεδιάζει το αεροσκάφος.

 

Εκτός Προγράμματος FCAS η Γαλλία;

Αναλυτικότερα, η αμυντική αεροναυπηγική Dassault Aviation, η γαλλική συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα FCAS, λέγεται πως δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμη να συμβιβαστεί με τις ανάγκες των Γερμανών και Ισπανών εταίρων της.

Κατά την διάρκεια ομιλίας του στο γαλλικό κοινοβούλιο στις 9 Απριλίου φέτος, ο διευθύνοντας σύμβουλος (CEO) της Dassault, Ερίκ Τραπιέ, επικοινώνησε τα παράπονά του σχετικά με την πορεία του προγράμματος FCAS.

Πολλοί αναλυτές που σχολίασαν τις δηλώσεις του Γάλλου εξέφρασαν την άποψή τους πως τα λόγια του ακούστηκαν σαν ο Τραπιέ να προσπάθησε να προετοιμάσει το Παρίσι για την επικείμενη αποχώρηση της Dassault από το πρόγραμμα FCAS.

Εμείς να σας υπενθυμίσουμε πως αυτήν την στιγμή το ευρωπαϊκό πρόγραμμα βρίσκεται στην φάση 1B, συγκεκριμένα από τις 16 Δεκεμβρίου του 2022 μέχρι και σήμερα. Η φάση αυτή θα κοστίσει περίπου 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Στόχος της είναι να αποφασιστούν οι κρίσιμες τεχνολογίες που θα φέρει το μαχητικό και να ξεκινήσει η ανάπτυξη του πρώτου πρωτοτύπου. Έπειτα θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του προγράμματος, η οποία θα περιλαμβάνει την παράδοση του πρωτοτύπου μεταξύ 2028 και 2029.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτό το χρονοδιάγραμμα βέβαια ενδέχεται να αλλάξει αν επισημοποιηθεί η αποχώρηση της Dassault, μία αποχώρηση που όπως καταλαβαίνετε θα αποτελούσε ένα τεράστιο πλήγμα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα FCAS.

Σύμφωνα με τον Τραπιέ, το πρόβλημα είναι πως το μαχητικό FCAS αναπτύσσεται από τρεις χώρες με διαφορετικές ανάγκες, επιθυμίες και προτεραιότητες.

«Όλες οι αποφάσεις παίρνονται δημοκρατικά και οι τρεις χώρες συμμετέχουν σε μία δίκαιη και ισότιμη ψηφοφορία. Αυτό βέβαια περιπλέκει πολύ το πρόγραμμα. Δεν είναι ότι η Dassault Aviation δεν θέλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Απλά πρέπει συνέχεια να συμβιβαζόμαστε και να διαπραγματευόμαστε. Τώρα θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την φάση 2 και πάει λέγοντας... Αλλά αν τα κράτη είναι πρόθυμα, μπορούμε να προσαρμοστούμε. Αλλά δεν ξέρω πόσο αποτελεσματικό είναι αυτό το μοντέλο ανάπτυξης» τόνισε ο Γάλλος, γεμίζοντας το κοινοβούλιο με αμφιβολίες.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ