Ένα ινδικό αλιευτικό σκάφος συγκρούστηκε με ένα υποβρύχιο της κλάσης Scorpene του ινδικού πολεμικού ναυτικού στην ακτή της πολιτείας Γκόα στην δυτική Ινδία. Το περιστατικό έλαβε χώρα σχεδόν 70 ναυτικά μίλια από την ινδική ακτογραμμή κατά την διάρκεια της Πέμπτης 21 Νοεμβρίου.
Από το αλιευτικό διασώθηκαν τα 11 από τα συνολικά 13 μέλη του πληρώματος, με τους υπόλοιπους δύο ναύτες να αγνοούνται μέχρι και σήμερα.
Τρομερό Ατύχημα στην Ινδία
Όπως σας είχαμε ενημερώσει πρόσφατα, ένα παρόμοιο περιστατικό (βέβαια με πολύ καλύτερη κατάληψη) έλαβε χώρα στην κρύα θάλασσα της Νορβηγίας, όταν νεαροί ψαράδες έπιασαν ένα αμερικανικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο με τα δίχτυα τους.
Το πρόσφατο ατύχημα στην Ινδία ήταν όμως πολύ σοβαρότερο. Το ινδικό πολεμικό ναυτικό άμεσα ενορχήστρωσε και εκτέλεσε μία μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Έξι πλοία και αεροσκάφη συμμετείχαν στην αποστολή, η οποία ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί αφού αναζητούνται δύο ακόμη ναύτες.
«Μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί και διασωθεί 11 μέλη του πληρώματος του αλιευτικού σκάφους ονόματι Marthoma. Οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης βρίσκονται σε εξέλιξη, αναζητούνται ακόμη δύο αγνοούμενοι ναύτες. Έχει ξεκινήσει μία λεπτομερής έρευνα για την εύρεση της ακριβούς αιτίας του ατυχήματος» δήλωσε ο εκπρόσωπος του ινδικού πολεμικού ναυτικού.
Στις προσπάθειες συμμετέχει φυσικά και η ινδική ακτοφυλακή.
Ειδικοί και στρατιωτικοί παρατηρητές πιστεύουν πως η σύγκρουση μεταξύ του πολεμικού υποβρυχίου και του άτυχου αλιευτικού σκάφους έλαβε χώρα επειδή το ινδικό πολεμικό ναυτικό δεν εφάρμοζε κατά γράμμα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Παρά τις προηγμένες τεχνολογίες που φέρουν τα σκάφη της κλάσης Scorpene, χρειάζεται συνεχή τήρηση των κανονισμών για να αποφεύγονται παρόμοια ατυχήματα, τα οποία πολλές φορές καταλήγουν σε τραγωδίες.
Όπως και να έχει, φαίνεται ότι ακόμη και το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, το οποίο είναι γνωστό για τα τρομερά μέτρα ασφαλείας του, κάνει λάθη όσον αφορά την πλοήγηση των υποβρυχίων του.
Όσον αφορά τα ινδικά υποβρύχια Scorpene να σας ενημερώσουμε πως είναι γαλλικής κατασκευής και αποτελούν κάποια από τα σημαντικότερα στοιχεία του υποβρύχιου στόλου του Νέου Δελχί.
Το 2005 οι Ινδοί επέλεξαν αυτήν την κλάση diesel-ηλεκτρικών επιθετικών υποβρυχίων. Παρήγγειλαν 6 μονάδες έναντι του ποσού των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το πρώτο σκάφος τέθηκε και επίσημα σε λειτουργία το 2017, μετά από πολυετή καθυστέρηση 5 με 6 χρόνων.