Καθώς η Ευρώπη μποϊκοτάρει τα εμπορικά σήματα των ΗΠΑ και του Ισραήλ, τα «Cola Gaza» και «Cola Palestine» κάνουν πάταγο.
Μετά το οικονομικό μποϊκοτάζ στην Ευρώπη κατά των διεθνών εμπορικών σημάτων που συνδέονται με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ καθώς ο πόλεμος στη Γάζα συνεχίζεται, ορισμένοι έξυπνοι επιχειρηματίες εκμεταλεύτηκαν τη στιγμή και εισήγαν δύο νέα αναψυκτικά στην Γηραιά Ήπειρο. Το "Gaza Cola" και το "Palestine Cola", είναι τα δύο νέα ποτά που φέρεται να κάνουν πάταγο στις ευρωπαϊκές αγορές και προσφέρουν μια γευστική εναλλακτική για τους λάτρεις του ... μποϊκοτάζ.
Είναι ενδιαφέρον ότι η εταιρεία δεν πουλά μόνο ποτά, αλλά μια μάρκα για να πυροδοτήσει συζητήσεις για τη Γάζα. Το κουτί της νεότερης συσκευασίας του αναψυκτικού Gaza Cola διαθέτει τα χρώματα της παλαιστινιακής σημαίας και ένα σχέδιο keffiyeh, διαθέσιμο σε πολλές γεύσεις.
Σύμφωνα με Αραβικά Μέσα Ενημέρωσης, η Gaza Cola κυκλοφόρησε στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου τον Αύγουστο, εντάσσοντας τις τάξεις της την Palestine Cola, ενός προϊόντος που κυκλοφόρησαν δύο Παλαιστίνιοι αδελφοί στη Σουηδία τον Μάρτιο. Τα αδέρφια έχουν δημιουργήσει μια σύνθεση κάτω από την Palestine Beverages, που περιλαμβάνει την Palestine Cola, με γεύσεις πορτοκαλιού, λεμονάδα, ενεργειακό ποτό και κόλα χωρίς ζάχαρη.
Το μποϊκοτάζ στοχεύει μάρκες όπως η Coca-Cola, η McDonald's και τα Starbucks. Το περιοδικό Time ανέφερε τον Αύγουστο ότι το εμπορικό μποϊκοτάζ των αμερικανικών και ισραηλινών εταιρειών έφερε μεγάλο πλήγμα στις εταιρείες, με πτώση πωλήσεων και απολύσεις. Όσοι μποϊκοτάρουν στρέφονται σε τοπικές μάρκες για να καλύψουν το κενό.
Τώρα, και οι δύο βλέπουν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν σε αυτές τις χώρες από τα τοπικά αναψυκτικά λόγω των καταναλωτικών μποϊκοτάζ που στοχεύουν τις παγκόσμιες μάρκες ως σύμβολα της Αμερικής, και κατ' επέκταση του Ισραήλ, σε μια περίοδο πολέμου στη Γάζα .
Το περιοδικό Time αναφέρει ότι πουλήθηκαν 16 εκατομμύρια κουτάκια αυτής της μάρκας μέσα σε μόλις πέντε μήνες. Ο Mohammad Qaswani, διευθυντής επικοινωνίας της Palestine Beverages, είπε ότι: «Δεν είχαμε ιδέα ότι θα ήταν τόσο δημοφιλές».
Στο Μπαγκλαντές, μια κατακραυγή ανάγκασε την Coca-Cola να ακυρώσει μια διαφημιστική καμπάνια ενάντια στο μποϊκοτάζ. Και σε όλη τη Μέση Ανατολή, η ταχεία ανάπτυξη της Pepsi εξατμίστηκε μετά την έναρξη του πολέμου στη Γάζα τον Οκτώβριο.
Οι δυτικές μάρκες ποτών υπέστησαν μείωση πωλήσεων κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του έτους. την περιοχή, λέει ο ερευνητής αγοράς NielsenIQ.
Με τα κέρδη να υποστηρίζουν τη Γάζα
Με τα κέρδη να υποστηρίζουν τη Γάζα και να συμβάλλουν στη φιλοπαλαιστινιακή αφήγηση, αυτά τα αναψυκτικά ανακινούν την αγορά σε βάρος γνωστών εμπορικών σημάτων
Οι αναφορές δείχνουν ότι μέρος των κερδών από αυτά τα προϊόντα πηγαίνει για την υποστήριξη της Γάζας, με τη Gaza Cola να δωρίζει το 10% των κερδών της.