Κόσμος

Γεύση από ... μποϊκοτάζ: Τα νέα παλαιστινιακά αναψυκτικά όχι μόνο κερδίζουν τους Ευρωπαίους αλλά χρηματοδοτούν και τον πόλεμο στη Γάζα (Βίντεο)

Καθώς η Ευρώπη μποϊκοτάρει τα εμπορικά σήματα των ΗΠΑ και του Ισραήλ, τα «Cola Gaza» και «Cola Palestine» κάνουν πάταγο. 

Μετά το οικονομικό μποϊκοτάζ στην Ευρώπη κατά των διεθνών εμπορικών σημάτων που συνδέονται με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ καθώς ο πόλεμος στη Γάζα συνεχίζεται, ορισμένοι έξυπνοι επιχειρηματίες εκμεταλεύτηκαν τη στιγμή και εισήγαν δύο νέα αναψυκτικά στην Γηραιά Ήπειρο. Το "Gaza Cola" και το "Palestine Cola", είναι τα δύο νέα ποτά που φέρεται να κάνουν πάταγο στις ευρωπαϊκές αγορές και προσφέρουν μια γευστική εναλλακτική για τους λάτρεις του ... μποϊκοτάζ.

Είναι ενδιαφέρον ότι η εταιρεία δεν πουλά μόνο ποτά, αλλά μια μάρκα για να πυροδοτήσει συζητήσεις για τη Γάζα. Το κουτί της νεότερης συσκευασίας του αναψυκτικού Gaza Cola διαθέτει τα χρώματα της παλαιστινιακής σημαίας και ένα σχέδιο keffiyeh, διαθέσιμο σε πολλές γεύσεις.

Σύμφωνα με Αραβικά Μέσα Ενημέρωσης, η Gaza Cola κυκλοφόρησε στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου τον Αύγουστο, εντάσσοντας τις τάξεις της την Palestine Cola, ενός προϊόντος που κυκλοφόρησαν δύο Παλαιστίνιοι αδελφοί στη Σουηδία τον Μάρτιο. Τα αδέρφια έχουν δημιουργήσει μια σύνθεση κάτω από την Palestine Beverages, που περιλαμβάνει την Palestine Cola, με γεύσεις πορτοκαλιού, λεμονάδα, ενεργειακό ποτό και κόλα χωρίς ζάχαρη.

Το μποϊκοτάζ στοχεύει μάρκες όπως η Coca-Cola, η McDonald's και τα Starbucks. Το περιοδικό Time ανέφερε τον Αύγουστο ότι το εμπορικό μποϊκοτάζ των αμερικανικών και ισραηλινών εταιρειών έφερε μεγάλο πλήγμα στις εταιρείες, με πτώση πωλήσεων και απολύσεις. Όσοι μποϊκοτάρουν στρέφονται σε τοπικές μάρκες για να καλύψουν το κενό.

H Coca-Cola και αντίπαλος της PepsiCo ξόδεψαν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για δεκαετίες δημιουργώντας ζήτηση για τα αναψυκτικά τους σε χώρες με μουσουλμανική πλειοψηφία, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου έως του Πακιστάν.
 

Τώρα, και οι δύο βλέπουν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν σε αυτές τις χώρες από τα τοπικά αναψυκτικά λόγω των καταναλωτικών μποϊκοτάζ που στοχεύουν τις παγκόσμιες μάρκες ως σύμβολα της Αμερικής, και κατ' επέκταση του Ισραήλ, σε μια περίοδο πολέμου στη Γάζα .

Το περιοδικό Time αναφέρει ότι πουλήθηκαν 16 εκατομμύρια κουτάκια αυτής της μάρκας μέσα σε μόλις πέντε μήνες. Ο Mohammad Qaswani, διευθυντής επικοινωνίας της Palestine Beverages, είπε ότι: «Δεν είχαμε ιδέα ότι θα ήταν τόσο δημοφιλές».

Στο Μπαγκλαντές, μια κατακραυγή ανάγκασε την Coca-Cola να ακυρώσει μια διαφημιστική καμπάνια ενάντια στο μποϊκοτάζ. Και σε όλη τη Μέση Ανατολή, η ταχεία ανάπτυξη της Pepsi εξατμίστηκε μετά την έναρξη του πολέμου στη Γάζα τον Οκτώβριο.

Οι δυτικές μάρκες ποτών υπέστησαν μείωση πωλήσεων κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του έτους. την περιοχή, λέει ο ερευνητής αγοράς NielsenIQ. 

 
 
Το εταιρικό στέλεχος στο Πακιστάν Sunbal Hassan αφαίρεσε την Coke και την Pepsi από το μενού του γάμου της στο Καράτσι τον Απρίλιο. Είπε ότι δεν ήθελε να αισθάνεται ότι τα χρήματά της έφτασαν στα φορολογικά ταμεία των Ηνωμένων Πολιτειών, του πιο ένθερμου συμμάχου του Ισραήλ.
 
"Με το μποϊκοτάζ, μπορεί κανείς να παίξει ρόλο μη συνεισφέροντας σε αυτά τα κεφάλαια", είπε ο Χασάν. Αντίθετα, σέρβιρε τους καλεσμένους του γάμου της, την πακιστανική μάρκα Cola Next.
 

Με τα κέρδη να υποστηρίζουν τη Γάζα

Με τα κέρδη να υποστηρίζουν τη Γάζα και να συμβάλλουν στη φιλοπαλαιστινιακή αφήγηση, αυτά τα αναψυκτικά ανακινούν την αγορά σε βάρος γνωστών εμπορικών σημάτων

Δεν είναι μόνη. Ενώ οι αναλυτές της αγοράς λένε ότι είναι δύσκολο να υπολογίσεις ένα ποσό σε δολάρια από τις χαμένες πωλήσεις, αφού και η PepsiCo και η Coca-Cola εξακολουθούν να έχουν αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις σε αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής,

Οι αναφορές δείχνουν ότι μέρος των κερδών από αυτά τα προϊόντα πηγαίνει για την υποστήριξη της Γάζας, με τη Gaza Cola να δωρίζει το 10% των κερδών της.

Ένα αραβικό κανάλι δημοσίευσε ένα βίντεο για την Palestine Cola, σημειώνοντας τη διαθεσιμότητά της στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική, αλλά όχι σε αραβικές χώρες. Κάλεσαν τους επενδυτές να διανείμουν το ποτό, ρωτώντας: "Θα μπορούσε αυτό να είναι η αρχή του τέλους για το μονοπώλιο της αγοράς των ισραηλινών εταιρειών; Είστε έτοιμοι να συμμετάσχετε στην αλλαγή;"
 
Ένα άλλο βίντεο από τον Αύγουστο περιλάμβανε ένα γευστικό τεστ για την Palestine Cola, με 9 στα 10, με επιπλέον εύσημα για την υποστήριξη της Γάζας.
 
Ενώ η Palestine Cola δεν έχει φτάσει ακόμη στις αραβικές και ισλαμικές χώρες, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για τα προϊόντα που έχουν μποϊκοτάρει. Το Reuters ανέφερε πρόσφατα τη μείωση της κατανάλωσης της αμερικανικής κόλα στη Μέση Ανατολή ως μέρος της τιμωρίας της υποστήριξης των ΗΠΑ στον πόλεμο της Γάζας.
 
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ