Η Meta κατηγορείται από την ΕΕ ότι παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία, με το μοντέλο της «πληρωμή ή συναίνεση»
Η ιδιοκτήτρια του Facebook, Meta έγινε η δεύτερη εταιρεία που βρίσκεται στο εδώλιο, με την κατηγορία οτι παραβίασε τη νέα νομοθεσία της ΕΕ για τον ψηφιακό ανταγωνισμό. Η μητρική εταιρεία του Facebook έχει κατηγορηθεί ότι παραβίασε τους νέους κανόνες ψηφιακού ανταγωνισμού της Ευρώπης σχετικά με το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση».
Στο τέλος του περασμένου έτους, η Meta κυκλοφόρησε μια υπηρεσία που ονομάζεται «Συνδρομή χωρίς διαφημίσεις», επιτρέποντας στους Ευρωπαίους χρήστες του Facebook και του Instagram να πληρώνουν έως και 12,99 ευρώ το μήνα για εκδόσεις χωρίς διαφημίσεις. Η εναλλακτική είναι να αποδεχτεί κανείς εκδόσεις με εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε σε δήλωση της σήμερα (1/7) ότι, κατά την προκαταρκτική της άποψη, «αυτή η δυαδική επιλογή αναγκάζει τους χρήστες να συναινέσουν στη (χρήση) των προσωπικών τους δεδομένων και δεν τους παρέχει μια λιγότερο εξατομικευμένη αλλά ισοδύναμη έκδοση των κοινωνικών δικτύων της Meta».
Εάν επιβεβαιωθούν τα προσωρινά πορίσματα της έρευνας της Επιτροπής, η ΕΕ θα μπορούσε να πλήξει τη Meta με πρόστιμο που ισοδυναμεί με το 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της σύμφωνα με τον Νόμο ορόσημο για τις Ψηφιακές Αγορές.
«Η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις» ακολουθεί τις οδηγίες του ανώτατου δικαστηρίου στην Ευρώπη και συμμορφώνεται με το DMA», δήλωσε στο CNN εκπρόσωπος της εταιρείας Meta. «Ανυπομονούμε για πιο εποικοδομητικό διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ολοκληρωθεί αυτή η έρευνα».
Η κίνηση της Δευτέρας καθιστά τη Meta τη δεύτερη εταιρεία που πλήττεται από χρεώσεις βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές της ΕΕ, έναν σαρωτικό νόμο που θέτει νέους κανόνες για μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο και στοχεύει να διευκολύνει τις ρυθμιστικές αρχές να αντιμετωπίσουν γρήγορα τη συμπεριφορά που ευνοεί τα μονοπώλια.
Την περασμένη εβδομάδα, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ισχυρίστηκαν ότι η Apple δεν συμμορφώθηκε με τη νομοθεσία εμποδίζοντας τους προγραμματιστές εφαρμογών να κατευθύνουν ελεύθερα τους πελάτες σε εναλλακτικούς τρόπους για να κάνουν αγορές.