Μετά προσγείωσή του στον προορισμό του, στο Όρεγκον των ΗΠΑ εξωτερικό κομμάτι της ατράκτου επιβατικού αεροσκάφους Boeing 737-800 της αμερικανικής εταιρείας United Airlines διαπιστώθηκε πως έλειπε.
Το αεροσκάφος αυτό της United μετέφερε 139 επιβάτες και είχε εξαμελές πλήρωμα. Το ότι έλειπε εξωτερικό τμήμα της ατράκτου διαπιστώθηκε αφού στάθμευσε σε πύλη του αερολιμένα Rogue Valley International Medford.
«Θα κάνουμε διεξοδική εξέταση του αεροσκάφους και όλες τις απαιτούμενες επισκευές προτού επιστρέψει σε υπηρεσία», διαβεβαίωσε η αεροπορική εταιρεία, προσθέτοντας πως θα διενεργήσει επίσης εσωτερική έρευνα για να κατανοηθούν τα αίτια του συμβάντος.
Η Μπόινγκ δεν σχολίασε, παραπέμποντας στον αερομεταφορέα.
Δεκάδες προβλήματα στην παραγωγή των 737 Max
Έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της Boeing, έπειτα από συμβάν κατά το οποίο αποκολλήθηκε πλαίσιο, στο αρχικό στάδιο πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές», ανέφερε η εφημερίδα New York Times.
Εξωτερικός προμηθευτής της Μπόινγκ, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.
Ούτε η FAA, ούτε η Μπόινγκ, ούτε η Σπίριτ απάντησαν αμέσως όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Reuters για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες των Times.
Νωρίτερα, ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.
Παράλληλα ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Μπόινγκ ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.
Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Μπόινγκ προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».
Η Μπόινγκ πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019.
Αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.
Θα έδινε κατάθεση εναντίον της εταιρείας Boeing
Ένας πληροφοριοδότης κατά της εταιρείας Boeing βρέθηκε νεκρός στο φορτηγάκι του σε πάρκινγκ του ξενοδοχείου του στη Νότια Καρολίνα, όπου διέμενε. Ο Τζον Μπαρνέτ έπρεπε να εμφανιστεί για το δεύτερο μέρος της κατάθεσής του σε μια αγωγή-βόμβα εναντίον της εταιρείας.
Ο 62χρονος είχε προκαλέσει ανησυχίες για την ασφάλεια στα εργοστάσια της αεροπορικής εταιρείας. Έδωσε την πρώτη του κατάθεση λίγες ημέρες πριν βρεθεί νεκρός από έναν προφανή «αυτοτραυματισμό» με πυροβολισμό, δήλωσε ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον στο BBC.
Ο δικηγόρος του Τζον Μπαρνέτ, Μπράιαν Νόουλς δήλωσε στο TMZ ότι είχε σαφείς αμφιβολίες για τις συνθήκες του θανάτου του και χαρακτήρισε τον αυτοτραυματισμό «υποτιθέμενο».
«Σήμερα είναι μια τραγική μέρα. Ο Τζον πηγαινοερχόταν για αρκετό καιρό για να προετοιμαστεί. Η υπεράσπιση τον εξέτασε την Πέμπτη για τις επτά ώρες που της επιτρέπουν οι κανόνες», δήλωσε ο Μπράιαν Νόουλς.
Ο πληροφοριοδότης είχε διαμείνει στο ξενοδοχείο για να δώσει κατάθεση σε μια αγωγή κατά της εταιρείας. Ο δικηγόρος του δήλωσε ότι τον είχε καλέσει το τηλέφωνο του αλλά η κλήση πήγε στον τηλεφωνητή.
«Στη συνέχεια ζητήσαμε από το ξενοδοχείο να ελέγξει τον ίδιο. Τον βρήκαν στο φορτηγό του νεκρό από έναν ‘υποτιθέμενο’ αυτοτραυματισμό. Πήγαμε στο ξενοδοχείο και μιλήσαμε με την αστυνομία και τον ιατροδικαστή», ανέφερε ο δικηγόρος του 62χρονου.
Τώρα, όμως, όλοι ζητούν απαντήσεις, διότι ουδείς μπορεί να αποδεχθεί το γεγονός ότι ο Τζον Μπαρνέτ έθεσε τέλος στη ζωή του εν μέσω καταθέσεων και εξελισσόμενης νομικής διαδικασίας για μία υπόθεση που βάζει έτσι κι αλλιώς στο στόχαστρο τη μεγάλη κατασκευάστρια αεροπορική εταιρεία, που έχει να αντιμετωπίσει πολλές έρευνες και ερωτήματα για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.
Οι δικηγόροι του, πάντως, περιέγραψαν, στο Time, τον Τζον Μπαρνέτ ως «έναν γενναίο, έντιμο άνθρωπο, με ύψιστη ακεραιότητα», που «ενδιαφερόταν πολύ για την οικογένειά του, τους φίλους του, την εταιρεία, τους συναδέλφους του στην Boeing και τους πιλότους και τους ανθρώπους που πετούσαν με αεροσκάφη της Boeing». Δήλωσαν συντετριμμένοι για τον θάνατό του και ζήτησαν πλήρη και ακριβή έρευνα. «Χρειαζόμαστε περισσότερες πληροφορίες για το τι συνέβη στον Τζον», είπαν. «Καμία λεπτομέρεια δεν μπορεί να αφεθεί αναπάντητη».
Ο Μπαρνέτ είχε εργαστεί για την Boeing για πάνω από τρεις δεκαετίες πριν συνταξιοδοτηθεί το 2017. Εργαζόταν ως μηχανικός ποιοτικού ελέγχου. Το 2019, ο Μπάρνετ δήλωσε στο BBC ότι η Boeing είχε θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια επειδή βιαζόταν να βγάλει τα αεροσκάφη 787 Dreamliner από τη γραμμή παραγωγής.