Περίπου 175 εκατομμύρια φράγκα (200 εκατομμύρια δολάρια) στάλθηκαν κατά λάθος τη Δευτέρα, που ήταν η ημέρα πληρωμής του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με δήλωση.
Το κατά πολύ αυξημένο ποσό ώθησε τους υπαλλήλους να τηλεφωνήσουν στα γραφεία της πόλης ρωτώντας για τα επιπλέον χρήματα, ενώ άλλοι το περιέγραψαν σαρκαστικά ως «αποζημίωση για τον πληθωρισμό» και ζήτησαν να επαναληφθεί.
Οι πληρωμές στάλθηκαν κατά λάθος στις 26 Φεβρουαρίου την ημέρα πληρωμής του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με δήλωση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να κρατήσουν τα χρήματα, καθώς οι υπάλληλοι προσπαθούσαν να βρουν μια λύση ώστε οι 30.000 εργαζόμενοι να επιστρέψουν εύκολα το ποσό. Η κρατική Zuercher Kantonalbank που χειρίζεται τις μεταφορές μισθών της πόλης έχει κατηγορηθεί για το λάθος.
Η τράπεζα αναγνώρισε ότι πρόκειται για ελαττωματικό λογισμικό το οποίο δημιούργησε μία από τις συνεργαζόμενες εταιρείες της Swisscom AG και το οποίο προκάλεσε το πρόβλημα.
«Η Swisscom έχει επίγνωση της σοβαρότητας αυτού του περιστατικού και ζητά συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε», ανέφερε η εταιρεία τηλεπικοινωνιών σε δήλωση που κοινοποίησε η τράπεζα.
Το παραπάνω περιστατικό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις διασφαλίσεις που ισχύουν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις διαδοχικές επιπτώσεις των σφαλμάτων σε έναν διασυνδεδεμένο κόσμο.
Υπογραμμίζει επίσης μια βαθιά αλήθεια για τη φύση των λαθών: είναι αναπόφευκτα, ανεξάρτητα από την αξιοπιστία ή το μέγεθος του οργανισμού.
Για τη Ζυρίχη, μια πόλη συνώνυμη με την οικονομική τεχνογνωσία, αυτό το επεισόδιο χρησιμεύει ως μια ταπεινή υπενθύμιση του λάθους που είναι εγγενής σε οποιοδήποτε σύστημα.
Καθώς η ZKB και η πόλη προσπαθούν να αποκαταστήσουν το λάθος, οι ευρύτερες επιπτώσεις για τη χρηματοοικονομική διαχείριση και τις τεχνικές διασφαλίσεις στον τραπεζικό τομέα έρχονται στο προσκήνιο, προτρέποντας την επανεκτίμηση των υφιστάμενων πρωτοκόλλων για την αποφυγή μελλοντικών περιστατικών.