Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έφτασε μέχρι το λιμάνι του Πειραιά όπως φαίνεται. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δημοσιεύσει η Cosco σχετικά με τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε. υπάρχει κάμψη 12,7% για τον πρώτο μήνα του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, τον Δεκέμβριο. Συνολικά έχουν διακινηθεί μέσα στο τρέχον έτος 281.800 εμπορευματοκιβώτια από 322.800, πέρσι.
Όσον αφορά την προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ, τον μικρότερο από τους τρεις, τον οποίο διαχειρίζεται ο ΟΛΠ είναι στα ίδια επίπεδα με το 2023 αφού ο μεγάλος πελάτης του ΟΛΠ είναι η MSC που συνεχίζει να στηρίζει με τα πλοία της τον Πειραιά.
Σύμφωνα με το protothema.gr, έχει επισημανθεί από κύκλους του λιμανιού ότι στα τέλη Μαρτίου, με την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου θα υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα. ¨Αν συνεχιστεί η κρίση για τις μήνες τότε θα υπάρξει θέμα για το λιμάνι του Πειραιά».
Ωστόσο η Cosco έχει επιλέξει να στηρίξει την μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει σε λιμάνι εκτός Κίνας. Αποτελεί άλλωστε και την πύλη εισόδου στην Ευρώπη, του νέου δρόμου του μεταξιού που προωθεί η Κίνα.
Τα πλοία που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα κάνουν τον περίπλου της Αφρικής και είτε πάνε στα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης είτε πιάνουν λιμάνια στη βόρεια Αφρική ή στη δυτική Μεσόγειο. Από εκεί μεταφορτώνονται σε μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα λεγόμενα feeder για να μεταφερθούν στα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου. Το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου στην ανατολική Ευρώπη έχουν αυξηθεί από την αρχή της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα από 1.850 ευρώ στα 8.000 ευρώ.