Από το ντεμπούτο της το 2013, η BMW i3 έχει κατακτήσει μια θέση ως ένα κομψό αστικό μεταφορικό μέσο, αποτελώντας και έναν από τους πρωτεργάτες της ηλεκτροκίνησης.
Ωστόσο, όπως ανακαλύπτουν οι ιδιοκτήτες, η χρήση αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνοδεύεται από μια υπερβολική τιμή για την αντικατάσταση της μπαταρίας, αφήνοντας πολλούς μπερδεμένους και οικονομικά επιβαρυμένους.
Παρά το μικροσκοπικό του μέγεθος και τον αστικό του σχεδιασμό, το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας του BMW i3 έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη, με τις αντιπροσωπείες να απαιτούν πάνω από 30.000 ευρώ στις ΗΠΑ για αυτή την απαραίτητη εργασία συντήρησης.
Είναι σοκαριστικό, ότι σε ορισμένους άτυχους ιδιοκτήτες έχει αναφερθεί το εντυπωσιακό ποσό των περίπου 66.000 ευρώ, ξεπερνώντας κατά πολύ το κόστος ενός ολοκαίνουργιου i3.
Στο επίκεντρο του ζητήματος βρίσκεται η σχεδίαση του συστήματος μπαταρίας υψηλής τάσης του i3, που αποτελείται από οκτώ κυψέλες.
Υπό το πρίσμα αυτών των δυσθεώρητων αριθμών, ορισμένοι ιδιοκτήτες διερευνούν εναλλακτικές λύσεις, όπως η αναζήτηση καταστημάτων τρίτων για πιο προσιτές επισκευές.
Ωστόσο, το γενικότερο ζήτημα υπογραμμίζει την απρόβλεπτη οικονομική επιβάρυνση που συνδέεται με την κατοχή ενός BMW i3, αμφισβητώντας την δυνατότητά του να πιάσει μία προσιτή τιμή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Το παράδειγμα του BMW i3 και το κόστος αλλαγής της μπαταρίας στις ΗΠΑ φέρνει στο προσκήνιο το μεγάλο θέμα που απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οι οποίοι ανησυχούν για τα έξοδα που ίσως χρειαστεί να κάνουν.
Οι εταιρίες βέβαια δίνουν μεγάλες εγγυήσεις τόσο σε διάρκεια όσο και σε χιλιόμετρα, όμως όσο περνούν τα χρόνια και τα ηλεκτρικά αποκτούν παρελθόν και πολλά χιλιόμετρα στην πλάτη τους, το θέμα μπαίνει όλο και περισσότερο ως προβληματισμός. Και όχι άδικα…