Κόσμος

Πώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επηρεάζει το παγκόσμιο εμπόριο

Δύο μήνες επιθέσεων με πυραύλους, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πειρατεία εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα προκάλεσαν τη μεγαλύτερη εκτροπή του διεθνούς εμπορίου εδώ και δεκαετίες, αυξάνοντας το κόστος για τις ναυτιλιακές σε χώρες της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. Η διαταραχή εξαπλώνεται, τροφοδοτώντας φόβους για ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις.

Τα αντίποινα από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους, καθώς και η διεθνής πολεμική επιχείρηση στην περιοχή δεν έχουν σταματήσει τις επιθέσεις των μαχητών Χούτι. Με τους ναυτικούς να απαιτούν διπλάσιες αμοιβές και τα ασφάλιστρα να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν μια υδάτινη οδό που κανονικά μεταφέρει το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Περισσότερα από 500 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα διέσχιζαν την Ερυθρά Θάλασσα από και προς τη Διώρυγα του Σουέζ, μεταφέροντας από ρούχα και παιχνίδια μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων, αναγκάζονται τώρα να προσθέσουν δύο εβδομάδες στα δρομολόγιά τους για να ταξιδέψουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, σύμφωνα με την Flexport. Αυτό είναι περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου της χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ