Σάρκα και οστά παίρνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ στον κόσμο το οποίο «τρυπάει» τις Άλπεις ενώνοντας την πόλη Innsbruck στην Αυστρία με το Franzensfeste, ένα χωριό στο Νότιο Τιρόλο στην Ιταλία.
Πρόκεται για το Brenner Base Tunnel (BBT), συνολικού μήκους 64 χλμ. που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007 και είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσει το 2032, με το κόστος του να υπερβαίνει τα 10 δισ. δολάρια.
Πριν από λίγους μήνες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εσκαφής σε ένα σύνθετο και απαιτητικό λόγω γεωλογικών συνθηκών τμήμα 5 χλμ. στην πλευρά της Αυστρίας.
Σημειώνεται ότι το πέρασμα Μπρενέρο, μέσω των Άλπεων, που αποτελεί το σύνορο μεταξύ της Ιταλίας και Αυστρίας, συνιστά μία από τις σημαντικότερες κυκλοφοριακές συνδέσεις μεταξύ Βόρειας και της Νότιας Ευρώπης.
Στόχος κατασκευής του τούνελ, που θα συνδυάζει τις εμπορευματικές με τις επιβατικές μεταφορές, είναι να βελτιωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Βόρειου και του Νότιου Τιρόλο, καθιστώντας δυνατή τη διάσχιση των Άλπεων σε πολύ μικρότερους χρόνους απ' ότι σήμερα.
Το Brenner Base Tunnel θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή όπου τα τρένα κινούνται με ταχύτητες έως και 70 χλμ./ώρα, εξαιτίας των απότομων κλίσεων του εδάφους στο οποίο βρίσκονται οι γραμμές.
Σήμερα ο χρόνος από το Innsbruck στο Bolzano ανέρχεται σε 2 ώρες και με το νέο τούνελ θα μειωθεί σε περίπου 50 λεπτά. Το πρότζεκτ χρηματοδοτείται από την Αυστρία και την Ιταλία, με μεγάλη συνδρομή από την Ευρωπαϊκή Ένωση,όπως αναφέρει το carandmotor.gr.
Αυτή τη στιγμή το μακρύτερο σιδηροδρομικό τούνελ παγκοσμίως είναι το Γκοτάρντ. Βρίσκεται στην Ελβετία, κάτω από τις Άλπεις, και εξυπηρετεί τη σιδηροδρομική γραμμή Μιλάνου-Ζυρίχης.Η διάνοιξή της έγινε το 1996 και δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Ιουνίου 2016.