Κόσμος

Ινδία: Αγώνας δρόμου για τη διάσωση των εγκλωβισμένων εργατών

Μπάζα συνεχίζουν να πέφτουν ανά διαστήματα, με τους εκσκαφείς να τα απομακρύνουν, ωστόσο οι βλάβες των βαρέων τρυπανιών δυσχεραίνων τις προσπάθειες διάσωσης.

Μάλιστα, ένας θόρυβος -αργά το βράδυ της Παρασκευής- που παρέπεμπε σε σχηματισμό ρωγμών ανάγκασε τους ιθύνοντες να σταματήσουν τις εργασίες υπό τον φόβο της κατάρρευσης της οροφής.

Τα συνεργεία διάσωσης μπορούν να επικοινωνούν με τους 40 εγκλωβισμένους εργάτες μέσω ασυρμάτου, όμως οι ίδιοι είναι σε απόγνωση και συνεχώς ρωτούν πότε θα βγουν από τη σήραγγα.

Η σήραγγα θα συνέδεε τα δύο σημαντικότερα ινδουιστικά ιερά που βρίσκονται στο Ουταρκάσι και το Γιαμουνότρι

Μέσω αγωγών οι διασώστες τους παρείχαν φάρμακα, τρόφιμα και οξυγόνο. Ορισμένοι από τους παγιδευμένους εργάτες υποφέρουν από εμέτους, πονοκεφάλους, στρες και στομαχικά προβλήματα, δήλωσε νοσηλευτής στην εφημερίδα Indian Express.

Ο Μοχάμεντ Ριζουάν, μέλος των συνεργείων διάσωσης, ανέφερε στους Times of India: «Συνεχίζουμε να επικοινωνούμε μαζί τους, ρωτώντας τους για την κατάσταση της υγείας τους, αλλά ένα πράγμα ρωτάνε όλοι τους: “πότε θα μας βγάλετε από εδώ;”».

Ένα νοσοκομείο εκστρατείας έχει στηθεί κοντά στο σημείο που έχουν εγκλωβιστεί και ασθενοφόρα βρίσκονται εκεί για να τους δώσουν τις πρώτες βοήθειες μόλις βγουν.

Οι συγγενείς των εργατών είχαν μία σύντομη συνομιλία μαζί τους. Ένας εξ αυτών ζήτησε από τον αδερφό του να μην πει στη μητέρα τους ότι έχει εγκλωβιστεί στη σήραγγα. «Μην πεις στη μαμά ότι είμαι ένας από τους εγκλωβισμένους εδώ. Η μητέρα μας θα ανησυχήσει αν της πεις την αλήθεια», φέρεται να είπε ο Πουσκάρ στον αδελφό του.

Μπορεί να χρειαστούν ακόμη έως 48 ώρες

Ο υπεύθυνος των επιχειρήσεων διάσωσης, Ντίπακ Πάτιλ, δήλωνε χθες ότι λόγω των δυσκολιών στην επιχείρηση «θα χρειαστούν ακόμη 40 ως 48 ώρες για τον απεγκλωβισμό των εργατών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εκσκαφέας μεγάλης ισχύος άρχισε την Πέμπτη επιχειρήσεις εκσκαφής, αλλά μπόρεσε να προχωρήσει μόνον 24 μέτρα με «ασφαλή» τρόπο, και απομένουν 36 μέτρα να διανύσει, διευκρίνισε ο Άνσου Μάνις Χάλκο, διευθυντής της εθνικής εταιρείας υποδομών.

Μετά τη βλάβη στο πρώτο τρυπάνι εστάλη ένα δεύτερο αεροπορικώς με μεταγωγικό C-130 Hercules της Πολεμικής Αεροπορίας της Ινδίας, αλλά χτύπησε σε βράχο. «Το μηχάνημα δεν μπόρεσε να προχωρήσει παραπέρα καθώς καταστράφηκαν τα ρουλεμάν του», ενημέρωσε η NHIDCL. Το βράδυ της Παρασκευής στάλθηκε εκ νέου εξοπλισμός βάρους σχεδόν 22 τόνων.

Ο στόχος είναι η εισαγωγή χαλύβδινου αγωγού διαμέτρου περίπου 90 εκατοστών μέσω του οποίου θα μπορέσουν να ανασυρθούν στην επιφάνεια οι εργάτες, οι οποίοι είναι ακόμη όλοι εν ζωή.

Η σήραγγα θα συνέδεε τα δύο σημαντικότερα ινδουιστικά ιερά

Η υπό κατασκευή οδική σήραγγα κατέρρευσε εν μέρει στις 12 Νοεμβρίου, παγιδεύοντας τους 40 εργάτες σε χώρο μήκους περίπου 400 μέτρων.

Η σήραγγα μήκους 4,5 χιλιομέτρων που κατασκευαζόταν σε αυτοκινητόδρομο, μέρος ενός δρόμου ινδουιστικού προσκυνήματος στο κρατίδιο Ουταρχάντ, κατέρρευσε περίπου στις 5:30 τα ξημερώματα της Κυριακής.

Την ώρα της κατάρρευσης μέσα στη σήραγγα βρίσκονταν 50 με 60 εργάτες από τους οποίους περίπου 10 με 20 είχαν αρχίσει να βγαίνουν καθώς είχε τελειώσει η βάρδιά τους κι έτσι κατάφεραν να γλιτώσουν.

Η σήραγγα αυτή θα συνέδεε τα δύο σημαντικότερα ινδουιστικά ιερά που βρίσκονται στο Ουταρκάσι και το Γιαμουνότρι. Ο αυτοκινητόδρομος προσκυνήματος Σαν Νταμ είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι. Στόχος του είναι να ενώσει τέσσερις ινδουιστικές τοποθεσίες στη βόρεια Ινδία με έναν αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων μήκους 889 χιλιομέτρων, συνολικού κόστους 1,5 δισεκ. δολαρίων.

Ειδικοί είχαν προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις των εργοταξίων στο κρατίδιο Ουταρχάντ, όπου οι κατολισθήσεις είναι συχνές.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...