Κόσμος

Διευθύνων σύμβουλος της Eni: Δεν μπορούμε να σκεφτούμε να καταλήξουμε σε συμφωνία για αγωγούς με το Ισραήλ, με την Κύπρο & την Ελλάδα χωρίς τη συμμετοχή της Τουρκίας

''Φωτιά'' τα λόγια του Κλαούντιο Ντεσκάλτσι, του διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ενεργειακού κολοσσού Eni, ο οποίος δήλωσε συγκεκριμένα: «Δεν μπορούμε να σκεφτούμε να καταλήξουμε σε συμφωνία για αγωγούς με το Ισραήλ, με την Κύπρο και την Ελλάδα χωρίς τη συμμετοχή της Τουρκίας». 

και πρόσθεσε...

''Ο αγωγός Eastmed-Poseidon για τη μεταφορά του φυσικού αερίου που εξορύσσεται από τα πλούσια κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, μια περιοχή που έχει ακόμη «πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες», απαιτεί πρώτα απ’ όλα «μια συμφωνία με την Τουρκία», η οποία αυτή τη στιγμή αποκλείεται από το έργο''. 

Στην ιταλική Βουλή


Η Ιταλία, η οποία θα πρέπει να λάβει αυτό το αέριο στο μέλλον, «δύσκολα μπορεί να συμμετάσχει σε μια πολιτική συμφωνία» αυτού του τύπου, η οποία τουλάχιστον προς το παρόν δεν φαίνεται στον ορίζοντα, πρόσθεσε ο κ. Ντεσκάλτσι, όπως μεταδίδει το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Nova, και καταγράφει η ιστοσελίδα in.gr. 

Οι δηλώσεις του έγιναν κατά τη διάρκεια της ακρόασής του στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του ιταλικού Κοινοβουλίου, στο πλαίσιο της συζήτησης για τις πιθανές πρωτοβουλίες και συνομιλίες της ιταλικής κυβέρνησης προς τις χώρες που προσχωρούν στο έργο Eastmed-Poseidon.

Σχεδιασμένη για τη μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα του Ισραήλ στην Ευρώπη, περνώντας από την Κύπρο και την Ελλάδα στην Ιταλία, η υποδομή έχει μήκος περίπου 2.100 km, εκ των οποίων 1.300 km υπεράκτια και περίπου 600 km στην ξηρά, και έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά μεταξύ 10 και 12 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως από τα υπεράκτια αποθέματα της Κύπρου και του Ισραήλ προς την Ελλάδα, όπου, σε συνδυασμό με τις γραμμές Poseidon και IGB, θα έφτανε στις ακτές της Απουλίας, σημειώνει το Nova.

Σημαντικά αποθέματα


Και συνεχίζει: Το 2017, εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων υπουργείων από την Ιταλία, το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για την κατασκευή της υποδομής, αλλά τα επόμενα χρόνια δεν σημειώθηκε πρόοδος εξαιτίας μιας σειράς από γεωπολιτικά ζητήματα, καθώς και της προμήθεια κεφαλαίων για την κατασκευή και τις εκτιμήσεις για το δυναμικό των διαθέσιμων αποθεμάτων.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ