T929 ATAK-2
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Σε λειτουργία ο πρώτος Ουκρανικός κινητήρας του νέου τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου ATAK-2! Πότε μπαίνει σε υπηρεσία; (Εικόνες & Βίντεο)

Το τουρκικής παραγωγής επιθετικό ελικόπτερο ATAK-2 ενεργοποίησε τον κινητήρα του για πρώτη φορά. Οι εικόνες της έναρξης λειτουργίας του ελικοπτέρου δημοσιοποιήθηκαν πολύ γρήγορα στο διαδίκτυο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της τουρκικής αεροπορικής και διαστημικής βιομηχανίας, Τεμέλ Κοτίλ.

Ο Τούρκος συμμετείχε σε μία εκδήλωση όπου μέτοχοι της εταιρείας συναντήθηκαν με νέους στις 25 Απριλίου του 2023 στην πόλη Ουσκουντάρ. Εκεί έγινε παρουσίαση εντός του προγράμματος της εκδήλωσης, όπου ο Κοτίλ ανακοίνωσε πως το βαρύ ελικόπτερο T929, το οποίο αναπτύχθηκε εντός του μεγαλύτερου προγράμματος ATAK-2, έβαλε σε λειτουργία τους κινητήρες του για πρώτη φορά χθες βράδυ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η παρουσίαση του Τούρκου, την οποία μοιράστηκε στο διαδίκτυο με σχετικό βίντεο της στιγμής έναρξης λειτουργίας του κινητήρα κατά την παρουσίαση, κάνει τον γύρο του διαδικτύου από χθες. Στα στιγμιότυπα φαίνεται και η περιστροφή των ελίκων του αεροσκάφους στο δοκιμαστικό κέντρο της TAI (τουρκική αεροπορική και διαστημική βιομηχανία).

Ανεπτυγμένο ως μέρος του προγράμματος ATAK-2, το οποίο ξεκίνησε η προεδρία αμυντικών βιομηχανιών (SSB) της Τουρκίας, το επιθετικό ελικόπτερο T929 προγραμματίζεται να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση το τέλος αυτού του έτους.

Η Ουκρανία παρέδωσε στους Τούρκους τους δύο πρώτους turboshaft κινητήρες TV3-117VMA-SBM1V-01T, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν στο πρώτο πρωτότυπο, το T0. Η παράδοση έγινε στις 27 Ιανουαρίου του 2023.

ATAK-2

Με το ΑΤΑΚ-2, η Άγκυρα ελπίζει να παράξει ένα ελικόπτερο ισάξιο του αμερικανικού επιθετικού ελικοπτέρου AH-64 Apache και του ρωσικού Mi-28, ωστόσο όπως πάντα οι προσδοκίες τους είναι υπερβολικές. Και τα δύο αυτά ελικόπτερα είναι κορυφαίας κλάσης και διαθέτουν βελτιώσεις και αναβαθμίσεις πολλών δεκαετιών. Ούτε οι Αμερικανοί ούτε οι Ρώσοι ξεκινήσαν να αναπτύσσουν, να παράγουν και να χρησιμοποιούν βαριά επιθετικά ελικόπτερα χθες. Οι Τούρκοι όμως ναι...!

Όπως και να έχει οι δοκιμαστικές πτήσεις του ATAK-2 θα συνεχιστούν, με το αεροσκάφος να αναμένεται να μπει σε υπηρεσία εντός του 2025.

Κάποια Σημαντικά Χαρακτηριστικά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με την τουρκική αεροπορική και διαστημική βιομηχανία, το ελικόπτερο ATAK-2 θα επιχειρεί με πλήρωμα 2 ατόμων, θα μπορεί να πετά σε μέγιστο υψόμετρο 6 χιλιομέτρων και θα φτάνει μέγιστη ταχύτητα 318 χλμ/ώρα. 

Στον οπλισμό του τώρα, θα μπορεί να μεταφέρει πυρομαχικά έως 1,2 τόνους (εκτός εκτοξευτών), ενώ λέγεται πως θα είναι εξοπλισμένο με ένα οπλικό σύστημα 30 ή 20 χιλιοστών και έξι θέσεις όπλων για μη κατευθυνόμενες ρουκέτες, κατευθυνόμενους πυραύλους, πυραύλους αέρος-αέρος, πυρομαχικά ελεύθερης πτώσης και όπλο laser. 

Τέλος, οι Τούρκοι διαφημίζουν την θωρακισμένη καμπίνα του ελικοπτέρου, η οποία θα μπορεί - σύμφωνα με αυτούς - να δεχθεί βλήματα έως 12,7 χιλιοστών.

GALLERY

T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
T929 ATAK-2
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...