Κόσμος

Πορτογαλία: Πολιτική αντιπαράθεση για την αποζημίωση υφυπουργού μετά την αποχώρησή της από κρατική εταιρεία

Η αποζημίωση λόγω απόλυσης που έλαβε η υφυπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας Αλεσάντρα Ρέις μετά την αποχώρησή της από το διοικητικό συμβούλιο του κρατικού αερομεταφορέα TAP τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου, έχει πυροδοτήσει διαμάχη στη χώρα.

«Όλοι περιμένουμε μια διευκρίνιση. Είναι θεμελιώδους σημασίας!» δήλωσε την Τρίτη ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Μαρσέλο Ρεμπέλο ντε Σόουσα, ο οποίος, όπως και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ζητά από την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η αντιπαράθεση συνεχίζει να διογκώνεται μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Correio da Manha το Σάββατο για το ύψος της αποζημίωσης των 500.000 ευρώ την οποία έλαβε η Ρέις δύο χρόνια πριν από τη λήξη του συμβολαίου της.

Λίγους μήνες αργότερα, η ίδια διορίστηκε επικεφαλής της NAV, μιας δημόσιας εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, πριν ενταχθεί στην κυβέρνηση στις αρχές Δεκεμβρίου στο υπουργείο Οικονομικών.

Η Ρέις απέρριψε κάθε παράνομη πράξη και ισχυρίστηκε ότι αποχώρησε από την εταιρεία «κατόπιν αιτήματος του TAP», σε δήλωσή της στο πρακτορείο ειδήσεων Lusa. Ωστόσο, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας ανέφερε σε ανακοίνωσή του τον Φεβρουάριο ότι η Ρέις υπέβαλε την παραίτησή της, αποφασίζοντας «να κλείσει ένα κεφάλαιο στην επαγγελματική της ζωή».

«Αν δεν πρόκειται για απόλυση, αλλά για οικειοθελή αποχώρηση, δεν χρειάζεται απαραίτητα καταβολή αποζημίωσης», τόνισε το βράδυ της Δευτέρας ο πρόεδρος Σόουσα.

Μπροστά στην αντιπαράθεση, τα υπουργεία Οικονομικών και τα αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών ζήτησαν από τον ΤΑΡ να διευκρινίσει «το νομικό πλαίσιο της συμφωνίας» που συνήφθη και το «ποσό της αποζημίωσης που καταβλήθηκε».

Ο πορτογαλικός αεροπορικός όμιλος, του οποίου οι οικονομικές δυσχέρειες αυξήθηκαν λόγω της πανδημίας Covid-19, επανακρατικοποιήθηκε πλήρως με κατεπείγουσες διαδικασίες το 2020, με αντάλλαγμα την εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης που επέβαλαν οι Βρυξέλλες.

Το σχέδιο με κόστος που υπολογίστηκε στα 3 δισ. ευρώ προέβλεπε κυρίως μείωση του εργατικού δυναμικού του, μείωση του στόλου και μείωση 25% σε μισθούς άνω των 1.410 ευρώ έως το 2025.

Αυτή η αποζημίωση «είναι ακατανόητη σε μια εταιρεία που βιώνει μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, που στηρίζεται από δημόσιους πόρους», σχολίασε από την πλευρά της η Ένωση Πιλότων Πολιτικής Αεροπορίας (SPAC).

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...