Όπως μεταδίδει το Reuters, στην πρώτη περίπτωση, η Amazon αντιμετώπιζε κατηγορίες για κατάχρηση του μεγέθους, της ισχύος και των δεδομένων της προκειμένου να προωθήσει δικά της προϊόντα με αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών που χρησιμοποιούν επίσης την πλατφόρμα της.
Ο αμερικανικός κολοσσός συμφώνησε να μην χρησιμοποιεί δεδομένα των πωλητών για τη δική της ανταγωνιστική επιχείρηση λιανικής και για προϊόντα ιδιωτικής της ετικέτας.
Η δεύτερη περίπτωση αφορούσε την ίση μεταχείριση των πωλητών στην κατάταξη των προσφορών τους στο "κουτί αγορών" ("Buy Box") στον ιστότοπο της Amazon, το οποίο της αποφέρει το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της.
Σε αυτό η Amazon συμφώνησε να δημιουργήσει ένα δεύτερο "Buy Box" με εμφανή παρουσίαση ανταγωνιστικού προϊόντος, εάν διαφέρει ουσιαστικά στην τιμή και στους όρους παράδοσης.
Στην τρίτη περίπτωση, η Amazon συμφώνησε ότι οι πωλητές με τη δυνατότητα Prime μπορούν να επιλέξουν τις δικές τους υπηρεσίες logistics και παράδοσης, διαφορετικές από αυτές που έχουν εγκριθεί και επιλεγεί από την Amazon.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι "η Κομισιόν αποφάσισε να αποδεχθεί τις δεσμεύσεις που προσέφερε η Amazon. Οι δεσμεύσεις αυτές διευθετούν τις προκαταρκτικές μας ανησυχίες για τον ανταγωνισμό αναφορικά με τις πρακτικές της Amazon στο διαδικτυακό κατάστημα αγορών της".
Από την πλευρά της, η Amazon δήλωσε ικανοποιημένη που διευθέτησε τις ανησυχίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
"Παρόλο που συνεχίζουμε να διαφωνούμε με αρκετά από τα προκαταρκτικά συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ασχοληθήκαμε εποικοδομητικά προκειμένου για να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε πελάτες σε όλη την Ευρώπη", δήλωσε εκπρόσωπος της Amazon.
Η Κομισιόν δήλωσε ότι οι τελικές δεσμεύσεις της Amazon θα παραμείνουν σε ισχύ για επτά χρόνια σε σχέση με την υπηρεσία Prime και την προβολή της δεύτερης ανταγωνιστικής προσφοράς στο "Buy Box", ενώ πέντε χρόνια στα υπόλοιπα μέρη.