Η τουρκική εταιρεία Dearsan αποκάλυψε για πρώτη φορά τον σχεδιασμό F142 στα τέλη του 2021. Το εν λόγω σχέδιο αφορούσε έναν μεγάλο τύπο φρεγάτας, το οποίο στην πραγματικότητα αποτελεί μέχρι και σήμερα το μεγαλύτερο και πιο βαριά οπλισμένο πλοίο της τουρκικής ναυπηγικής εταιρείας.
Όσον αφορά το μέγεθος, η φρεγάτα F142 θα έχει μήκος 142 μέτρων και εκτόπισμα 5.500 τόνων. Λάβετε υπόψη πως το δεύτερο μεγαλύτερο σκάφος της Dearsan είναι μήκους 92 μέτρων και εκτοπίσματος 1.600 τόνων.
Οπλισμός και Συστήματα
Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, ο κύριος οπλισμός του σκάφους θα περιλαμβάνει έναν κάθετο σύστημα εκτόξευσης (VLS) χωρητικότητας 32 κελιών, το οποίο θα μπορεί να εκτοξεύει τους πυραύλους επιφάνειας-αέρος VL MICA. Οι Τούρκοι αναφέρουν πως τα όπλα αυτά διαθέτουν βεληνεκές 20 χιλιομέτρων.
Υπάρχουν επίσης δύο συστήματα εκτόξευσης τορπιλών, κυρίως για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Όσον αφορά αυτόν τον τομέα, φαίνεται πως η ανίχνευση εχθρικών υποβρυχίων θα εκτελείται με την βοήθεια ενός σόναρ και ενός ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου.
Στον δευτερεύοντα οπλισμό τώρα, οι Τούρκοι πρόσθεσαν δύο οπλικά συστήματα κοντινής απόστασης Rheinmetall Oerlikon Millennium Gun διαμετρήματος 35 χιλιοστών, δύο τηλεκατευθυνόμενες βάσεις όπλων 12,7 χιλιοστών και έξι συστήματα εκτόξευσης δολωμάτων. Τέλος, στο μπροστά μέρος μπορεί να εγκατασταθεί είτε ένα ναυτικό όπλο Super Rapid 76 χιλιοστών είτε ένα ναυτικό πυροβόλο 76 χιλιοστών τουρκικής παραγωγής.
Τα διαθέσιμα αντιπλοϊκά πυρομαχικά περιλαμβάνουν 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους διαφόρου τύπου. Μία από τις επιλογές είναι προφανώς οι εγχώριας παραγωγής πύραυλοι Atmaca.
Οι Ιταλοί έβαλαν πάλι το χεράκι τους, αφού εξόπλισαν την φρεγάτα F142 με σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου της ιταλικής εταιρείας Elettronica. Στα υπόλοιπα συστήματα έχουμε να κάνουμε με έναν AESA ραντάρ, το οποίο ανιχνεύει ενεργά στόχους στον αέρα.
Για Ποιον Προορίζεται το Πλοίο;
Από ότι φαίνεται η φρεγάτα της Dearsan προορίζεται για πωλήσεις εξαγωγής, μιας και το πρόγραμμα της μελλοντικής τουρκικής φρεγάτας ολοκληρώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '2010 με νικητή την κλάση Istanbul της εταιρείας STM. Οι συγκεκριμένες φρεγάτες έρχονται και αυτές με 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους. Το πρώτο πλοίο της κλάσης, το TCG İstanbul καθελκύστηκε το 2021, ενώ άλλα τρεις φρεγάτες αναμένεται να μπουν σε παραγωγή το 2022 ή το 2023.
Αν και η F142 έχει σχεδιαστεί για ξένους πελάτες, δεν αναφέρεται ότι αναπτύχθηκε για να καλύψει τις ανάγκες κάποιου συγκεκριμένου κράτους. Σύμφωνα με πηγές, πιθανοί ενδιαφερόμενοι είναι η Ινδονησία, η Μαλαισία, το Μαρόκο και χώρες της Νότιας Αμερικής.