Πτώση κατά 8,8% -τη μεγαλύτερη από το 1994- κατέγραψε η κίνηση στο λιανικό εμπόριο κατά τον Ιούνιο στη Γερμανία, καθώς η επίδραση του πληθωρισμού στις τιμές των προϊόντων είναι πλέον αισθητή.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, οι πωλήσεις μειώθηκαν τον Ιούνιο κατά 8,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2021, με τις τιμές προσαρμοσμένες στις πραγματικές αυξήσεις. Εάν υπολογιστούν μόνο οι ονομαστικές τιμές, η μείωση των πωλήσεων συρρικνώνεται στο 0,8%. Η διαφορά μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών τιμών, διευκρινίζει η Υπηρεσία, αντανακλά και την αύξηση στον πληθωρισμό, ο οποίος μειώνει τελικά τις καταναλωτικές δαπάνες.
Η μείωση των πωλήσεων στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης έφθασε το 5,4%, ενώ στο «κόκκινο» βρίσκονται πλέον και οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου, οι οποίες είχαν εκτιναχθεί τα προηγούμενα χρόνια. Η μείωση έφθασε στο 15,1%.
«Η έντονη ύφεση του καταναλωτικού κλίματος μπορεί να αποδοθεί στην αυξανόμενη αβεβαιότητα στον ενεργειακό εφοδιασμό και στην εξέλιξη των τιμών τις τελευταίες εβδομάδες», ανακοίνωσε η Γερμανική Ένωση Λιανικού Εμπορίου (HDE), ενώ ιδιαίτερα απαισιόδοξος δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της ιδιωτικής τράπεζας HAL Αλεξάντερ Κρούγκερ. «Δεν τελειώνουν εδώ οι δυσάρεστες ειδήσεις για το λιανικό εμπόριο. Λόγω της άθλιας καταναλωτικής διάθεσης, οι πωλήσεις θα συνεχίσουν να μειώνονται. Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν σοβαρές απώλειες πραγματικού εισοδήματος», δήλωσε ο κ. Κρούγκερ και προέβλεψε ότι η επιθυμία των καταναλωτών για αγορές θα εξαρτηθεί από την επιβάρυνση στο φυσικό αέριο. «Δεν έχουμε ακόμη φτάσει στο χαμηλότερο σημείο κατανάλωσης», προειδοποίησε ο οικονομολόγος μέσω έκθεσής του για τους πελάτες της τράπεζας.