Η Ρωσία δεν παραδίδει 400 μισθωμένα αεροσκάφη αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων σε δυτικές εταιρείες.
Αυτό ανέφερε η Washington Post.
Μέχρι σήμερα, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες έχουν αρνηθεί να επιστρέψουν περισσότερα από 400 αεροπλάνα και πολλά εξαρτήματα αεροσκαφών που έχουν μισθώσει από δυτικές εταιρείες, αναγκάζοντας τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης να καταθέσουν ασφαλιστικές απαιτήσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το σκάνδαλο ξεκίνησε τον περασμένο μήνα με την απόφαση δικαστηρίου της Σρι Λάνκα να αναστείλει την πτήση της Aeroflot προς τη Μόσχα. Η αγωγή κατατέθηκε από μια ιρλανδική εταιρεία που είχε μισθώσει το αεροσκάφος στην Aeroflot. Η εταιρεία απαίτησε να επιστραφεί το αεροπλάνο σύμφωνα με τις δυτικές κυρώσεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Aeroflot αντέδρασε αναστέλλοντας όλες τις πτήσεις προς το νησί, διακόπτοντας τη ροή των παραθεριστών, ενώ η Μόσχα απείλησε να διακόψει τον ενεργειακό εφοδιασμό, γεγονός που θα επιδείνωνε την οικονομική κρίση της Σρι Λάνκα.
Στη συνέχεια, ένα δικαστήριο, κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης, εξέδωσε νέα απόφαση που επέτρεψε στο αεροπλάνο να πετάξει και πέταξε στη Ρωσία, όπου τώρα πετάει τακτικά μεταξύ Μόσχας και Κιργιζιστάν.
Για τη Σρι Λάνκα, εν μέσω μιας σοβαρής κρίσης, ήταν "μια αναλαμπή στη σειρά των γεγονότων στο δρόμο προς το χάος", γράφει η WP.
Για τη Ρωσία, ήταν "μια νίκη σε μια σκληρή εκστρατεία ενάντια σε μια τετράμηνη εκστρατεία κυρώσεων της Δύσης, η οποία καταδεικνύει πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φτάσει η Μόσχα για να προστατεύσει την οικονομία της, ιδίως σε ευάλωτες χώρες όπου έχει επιρροή.
Με δεδομένη την καταστροφική επίδραση των κυρώσεων σε μια σειρά από βιομηχανίες, η Μόσχα προσπαθεί τώρα να ανακτήσει τουλάχιστον τον τομέα των αερομεταφορών, σύμφωνα με την Washington Post.